30 Mart 2021 Salı

Bu sabah baharı erteledim

                                                       







                           GÜZEL HAVALAR

Beni bu güzel havalar mahvetti,

Böyle havada istifa ettim

Evkaftaki memuriyetimden.

Tütüne böyle havada alıştım,

Böyle havada aşık oldum;

Eve ekmekle tuz götürmeyi

Böyle havalarda unuttum;

Şiir yazma hastalığım

Hep böyle havalarda nüksetti;

Beni bu güzel havalar mahvetti.

Orhan Veli Kanık  

          Bugün keyifli uyandım. Dünkü ben dün kötüydü. Çok iyi değilim. Çokta kötü. Biraz yazıp dışarı çıkacağım. Hava soğuk. Ağaçların ve çatıların üzeri karla kaplı. Bugün baharı bir süreliğine erteledim. Bahar yok. Düşünün baharın olmadığını ağaçlar meyve vermeden önce o güzelim çiçeklenmeyi göremeyiz. Sakuralar açmaz, meyveler oluşmaz. Çiçekler açmaz. Korkunç bir felaket. Havalar ısınmaz güneş yüzünü göstermez. Kıyafetlerimiz incelmez, ayağımıza çorap geçirmeden terlikle dolaşamayız. Galiba burada hızımı alamadım yaza geçtim.

                Kutuplarda yaşamak gibi olur. Güneşi görememek.

                Baharı erteleyince aşkı da erteleriz. Sevdaları da, düşleri de.

               Sanki nükleer felaket,

               Beni güzel havalar mafetti misali diyemeyiz.


Neyse hava açtı. Ben yürüyüşümü yaptım. Üst parkta karlar erimemiş. Bir kaç kare çektim. 

Kırtasiyeye uğradım. Suluboya aldım. Evdekinler az geldi. Birde kitap. 

Yemeklerim bitmiş. Planımda köy vardı. Belki yarın giderim. Bakalım dolapta ne varmış. Kabak kıyma evet ne yapılır tabii ki planımda kabak dolma ve içlerinden kalanla kabak mücver. İçine üç patates ekledim. Birde içine kaşar koydum. Tavuk kemikleri vardı. Onları kaynattım. Üzerindeki etleri sıyırdım. Sahte paça çorbası. İçine un, yumurtanın sarısı ve yoğurt birde üç diş sarımsak. "Kendimi övmeyeyim diyorum ama çorba ve mücver harikaydı. Dolma fena değil. En azından sebzeli bir yemek.

Sonra boyaları denemek istedim. Pelinpembesi'nin son yazısında ayçiçekleri vardı. Bugün ayçiçeği çizmek hoşuma gitti. 

Geçen yaz yetiştirdiğim ayçiçeklerinin fotoğraflarını aradım buldum. Onları çizdim. Fotoğrafları ararken Fotoğraf sanatçısı arkadaşlarla çekimini yaptığımız Ankara Gölbaşında bulunan sevgi çiçeklerini gördüm. Birde onu çizeyim dedim.

Bugün dünden keyifli olmak hoşuma gitti. Üretmek güzel. Akşamüstü elektrikler kesildi. Bir saatten fazla yoktu. Evin içi soğudu. Keyfin üzerine tuz biber ekti.

Ankara art 7 açıldı. Gitmeye tereddüt ediyorum. Ressam arkadaşımdan bilgi aldım. Bayağı kalabalıkmış 

Yazıda sorun oluştu. Düzeltemedim.

                                                                   


                                                           Sevgi çiçeği
                                                          Ay çiçekleri
                                              Spiral ya da helezon.

Yatak çarşafında benzer şekiller vardı. Sabah uyandığımda farklı ama benzer bir gün dedim. Yaparken resim farklı bir yere götürdü evren dedim nebula dedim. Martı çizecektim. Onun yerine Sincap misali alanımız belli bakıyoruz yaşama diye düşündüm. 

Not: Suluboya kağıdı istediğim gibi çıkmadı. Resimler daha güzel olabilirdi. Minik adımlar misali.
 



  









18 yorum:

  1. Sevgi Çiçeğine bayıldım. Hepsi güzel ama o başka geldi bana. Eline, gözlerine sağlık arkadaşım. Sen baharı erteleme n'olur. Bakarsın ciddiye alır, hiç gelmeyeceği tutar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Tülin teşekkürler. Haklısın ayağını kapıdan içeri sokuyor tekrar kaçıyor. Gelsin artık bahar. Sevgiler.

      Sil
  2. Bugün ben de sakuraları düşündüm. Nisanda açarlar. Ay çiçeklerine bayıldım. Yaratıcı kadın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mihriban Selam ya teşekkürler Nisan sonu Sakura zamanı sevgiler.

      Sil
  3. Daha güzel olabilirdi, demişsiniz ama ben çok beğendim; üç boyutlu bir tat vardı, renkler gülümsüyordu, samimiydi. Bir sabah için insan daha ne ister:) Bakmak keyifti, görmek daha da keyifli. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler buraneros yapmanın üretmenin zevki bambaşka. Canlı renkleri severim. Hayat gökkuşağı gibidir. Tüm renkler vardır. İçimizdeki ruh haline göre renkleri ruhumuzda ve yaşamımızda hissederiz. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  5. Tavuk paçasına bayılırım, ellerinize sağlık :)
    Ve ayçiçekleri bana her zaman iyi gelir, umut verir, bazen telefonuma ekran resmi yaparım hatta. Siz de ne güzel resimlemişsiniz <3<3<3
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler Geçmiş Bahar Mimozası. Ben evde saksılara ve bahçeye süs amaçlı ektim. Güzel bir çiçek. Güneş gibi sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. çizimlere bayıldım, ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Suluboya zor sanırım, değil mi? Çocukken yapardık, sonradan anladım ki teknik bakımından farklıymış.
    Çok güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam sadece yöntemi unutmuşum hatırladıkça yapıyorum. Bazen deneme yanılma yöntemi kullanıyorum. Keşfettik E yeni bir dünya. Ekmekçi kız sevgiler.

      Sil
  9. Çok güzel resimler çizmişsiniz emeğinize sağlık. Şiiri de çok sevdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Kız hoşgeldiniz. Teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  10. Ayçiçeklerini resmetmek çok güzel değil mi? ben de
    her sene mutlaka yaptırırım. çok seviyorum. ama senin suluboya çalışmaları da
    çok harika!

    YanıtlaSil
  11. Selam pelinpempesi ay çiçekleri umut. Ne güzel. Teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Resimler çok güzel olmuşlar gerçekten. Elinize sağlık.
    Bu arada, çektiğiniz ilk fotoğrafa takıldım. Oradaki bitki Mahonia. Bir adı da Oregon Üzümü. O sarı çiçekler mora yakın siyah üzümlere dönüşecekler. Haziran-Temmuz gibi giderseniz toplama imkanınız var. Yabancılar reçelini yapıyor. Bir ara ben de toplayıp yapmıştım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam teşekkürler. Yürüyüş yolum üzerinde olgunlaşmasımı görürüm inşallah Yeni bir bilgi öğrendim. Sevgiler.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...