3 Nisan 2021 Cumartesi

Benim meskenim dağlar

                                       


                          



                                        

        


              3 Nisan

             Şu an televizyonda Sabahattin Ali anılıyor. Kuş sesleri iştirak ediyor. Arada rüzgar çıkıyor ağaca astığım çan çalıyor. Yaşamın çelişkileri bir yanda. Benim meskenim dağlar, başın öne eğilmesin aldırma gönül aldırma, ben sana vurgunum Karşımda dağlar. Bir yanda Sinop Hapishanesi, bir yanda Trakya dağlar... Bu hayatın içine nede çok acı nede çok göz yaşı sığmak zorunda mı? Deli dalgalar soğuk duvarlara vururken rutubet kokusu tene işlerken zaman geçer mi? Takvim yapraklarında günler biter mi? 

          Çocuk sesleri karışıyor zamana. Zamansız ayrılıklar yaşadığımız dönemler hiç bitmiyor.

       Çuhalar Ankara'dan seyahate çıktı. Kızılcahamam'daki eve kondu. Benim çiçekler gezici bir bakarsın Sinop'ta. Geçen yıldan kalan. aslanağızları sürgün vermiş.

          Akşam üstü yürüyüşe çıkayım dedim. Dağlar beni çağırıyor. Günün yorgunluğunu atmanın temiz hava almanın zamanı. Hala dağlara bahar gelmemiş. Kuru otlar kuru meşeler dört yanı sarmış. Vaz geçmiyorum. Bir yerlerde su birikintisi. Tamam diyorum. Doğa uyanmış olmalı gözüm toprakta bir yerlerde vardır yeni açmış çiçekler ay inanmıyorum. Minicik sarı bir çiçek bozkırın içinde. Bana gülümsüyor. Su hayat diyorum. Benim için ne peki düşünmekteyim. Vaz geçilmezlerim ne? benim can suyum ne? 

            Doğanın içinde olmak yalnızlığıma arkadaş kuş sesleri ile zamanı donduruyorum. 

        4 Nisan 

         Camın panjurlarınnin kıvrımları arasından gün yüzünü gösteriyor. Aydınlık karanlığı kovmuş. Günün ilk ışıkları belirlemiş

        Konfora alışmışız. Sobaya odun, kömür at at külü dök. Yerleri sil süpür. Yarın sanki hiç bugun gibi temizlik yapılmamış. Sil baştan.

        Bugünkü  yemek planlaması  menüde baklalı enginar baklaları soymak zor gelmezse. Yoldan gelirken hazırlanmış. Adana kebap aldım. Tavada yapıyorum oluyor aslında fırına atsam orada da olur. Semizotu salatası. Akşam yemek yemediğimiz için öğle kuvvetli yapıyoruz. Akşam meyve çayı ve meyve.

          Sobanın üstünde çay suyu kaynamakta demlesem erken olacak biraz daha beklemeli. Bugün hava dünden güzel. Kendimi daha enerjik hissediyorum. Biraz toprakla uğraşmalı, biraz hayatla, biraz kendim biraz daldaki kuş. Zihin arınmalı kuş seslerininin senfonisi eşlik ederken hayata dünde kalmış her şeyi geride bırakırken gün ışıklarınının bana kattığı sevgiye teşekkür ediyorum. 

                 
                                        

10 yorum:

  1. Toprakla uğraşmak, bitkilerle ilgilenmek insana ne kadar iyi geliyor, ruhu ferahlatıyor, değil mi? :)
    Keyfiniz daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ekmekçi kız. Bu evde hapis olduğunuz zamanda doğanın içinde olmak insanı mutlu ediyor. Doğa yeşermemiş ama benim minik bahçem renkli hercai menekşe ve çuhalar ile renk cümbüşü içinde. Sevgiler.

      Sil
  2. Modern hayatın kolaylıklarını geride bırakınca bütün hayatımız hayatta kalmaya çalışmakla geçiyor. Bu da ilginç şekilde huzurlu ve mutluluk verici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada sırada Handan konfordan uzaklaşmak gerekiyormuş. Beden yoruluyor ancak ruha iyi geliyor. Evde hapis olmaktansa doğanın içinde olmak ayrı keyif. Sevgiler.

      Sil
  3. Ruhuma çok iyi geldi bu güzel yazı ve harika fotoğraflar👍👏👏😊🌺🤚🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler YILDIZ doğa çiçek ve kitap ruhumdaki yaraları o arıyor. Sevgiler.

      Sil
  4. Doğayla iç içesiniz ne güzel... Okuyunca bana da bir ferahlık geldi :)

    YanıtlaSil
  5. DoDe Selam doğa insanı mutlu ediyor. Yalnızlığını yanına alıp dağlara çıkıyorsun kendinle baş başlasın. Devler.

    YanıtlaSil
  6. İnsanın ruh halini bir dağ havası bile değiştiriyor. Toprakla uğraşmak ne kadar iyi bilir kim bilir

    YanıtlaSil
  7. selam hoş geldin Esra Evet bulunduğun yerden çıkmak gerekiyor,dağ bayır toprak hepsi güzel.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...