9 Nisan 2021 Cuma

Gün başlıyor


                                          

                                        
                 
       

                                    



      Dün arkadaşlarla parkta bir güzel güneşli bir havada buluştuk. Bademler pembe giysilerine bürünmüş, yerleri halı gibi kaplayan ballı babalar arzı endam etmiş. Kara hindibalar yavaş yavaş ortaya çıkmış. Mavişler ve zilliler ile çimenleri zenginleştirmişti.

      Yerin altında meğer neler neler varmış. Her biri uyanmak için sırasını bekliyor. Onun için toprak yağmurla buluşuyor.

       İnsanın uyanışını merak ediyorum nasıl oluyor? bazen bir sözcük bazen bir yaşanmışlık, bazen haksızlık bir bakıyorsunuz meğer o insanda ne cevherler varmış. Özünde halim selim bir insan  Bekliyor zamanını var olabilmek için .

        Bugün uyanınca perdeyi araladım. Her taraf bembeyaz. Baharın bir türlü gelmek istemediği kışında peşini bırakmadığı bir hava. Facebook hatırlattı. Altı yıl öncede böyle bir karlı nisan karşılamış bizi.

      Sabah kahvaltısından sonra gazete almaya iniyorum Bakkal Ali Bey ile kar üzerine yaptığımız sohbet. Gazete haberleri iç açmasa da gazete okumayı seviyoruz. Ben genelde sanat haberlerini okumaktan  zevk alıyorum. Politikayı okuyorum. Pandemi sürecinde nerede ne var. Bugün "Sinema sinemada izlenir." diye bir haber. Birde dikkatimi daha çok ilgimi çeken İstanbul'da yerleştirilen heykeller. 5.İstanbul Tasarım  Bienalinde İstanbul'un mikrobik meyveleri adlı heykeller İstanbul'un değişik semtlerinde sergilenmekte. Bir şehri hayal ediyorum değişik heykeller ve anlatılan farklı şeyler. Gazetenin hışırtısını kokusunu duymak değişik köşe yazılarını okumak bilgisayarda okumaktan bana daha iyi geliyor.

                                


       Atıştıran kar taneleri arasında yürüyüşümü tamamlıyorum.

      Bu sıralar Armağan Çağlayan'ın videolarını izliyorum. Farklı karekterdeki insanlar, ilginç yaşantılar hayata farklı bakışlar.

      Düşünüyorum da bir gün içine neler sığmıyor ki. Hem zihnen hem bedenen bir işi bitirip yeni bir işe konsantre olmak zor da olsa yapıyorum.

      Hava birden soğuyor. "Ruhumuz ve zihnimizin üşümesine imkan vermemek gerek."diyorum


10 yorum:

  1. Bugün işte ben de tam öyle üşüyorum :( demek ki bu da bir “uyanışın habercisi”...

    YanıtlaSil
  2. Selam Ceren hava soğuk içimiz ruhumuza yansıyor, aman dikkat et. İzmir'de misin? Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Havalar şaşkın. Biz şaşkın. Ama bir şekilde yolumuzu buluyoruz. Doğanın uyanışını öyle güzel anlatmışsın ki. Benim de ay çekirdeklerinden bir tanesi dünyaya merhaba dedi. Diğerlerinden ses seda yok. Öptüm.

    YanıtlaSil
  4. Mihriban tohumlar sabırlı olmayı öğretiyor. Benimkilerden teker teker başlarını gösteriyor. Acele etme. Ama çok güzel bir duygu.

    YanıtlaSil
  5. Armağan Çağlayan videolarını ben de ilgiyle izliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Serpil selam değişik kişi ve karekterler .Tanımadığımız yönleri anlatıyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Keyifle okudum. Sorularınızı ben de kendime sordum, kendimce cevapladım. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Defne soru sormak sorgulamak felsefe bilgiyi ararken sorgular. Sorular aynı ama cevaplar farklıdır. Cevabınız bende böyle bir çağrışım yaptı. Teşekkürler

      Sil
  8. armağan çağlayan'ın söyleşilerini ben de çok beğenerek dinliyorum/izliyorum. en son esra dermancıoğlu ile sohbet etmiş sanırım. istanbula dönüş yolunda dinlerim diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Şule tarihlerine bakmadan izledim. En son izlediğim Nükhet Duru, estetik harikası birini izledim. Pavyonda çalışan bir kız. Değişik tiplemeler var. Sevgiler.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...