24 Mart 2021 Çarşamba

Yeni maceram

                                             

                                                  



                           Kursta yaptığım yağlı boya tablo Tahminen 2003 ya da 2004 yılı
                                                          Yedi Göller'den küçük bir şelale


           Hayatı yaşadıkça maceralar bitmezmiş. Blogları dolaşırken doğaçeşnisi diye bloğa rastladım. Resim yapıyorum  diye bir sayfa ve nasıl resim yaptığı ile ilgili bölümü dikkatle okudum videoları izledim. Çok hoşuma gitti. Resim hep ilgimi çekmiştir ama başına oturup zaman ayıramadım. 

        Çok sevdiğim  arkadaşım. karı koca ressam yıllar önce eşinden kurs almıştım. Ama evden yorgun  git, resim yap ellerini, yıka koşa koşa okula git. Tahminen iki binli yılların başıydı. Evde yer aç, olmadı devam ettiremedim. Sonra bir başka ressam arkadaşımın yanında kurs gördüm. Elimde iki  üç tablo duruyor. İş, aş, başka alanlar, anne baba hastalıkları derken olmadı. Biliyorum belki bahane üretiyorum. 

           Torunlarla taş boyama, torunun kitabını beraber boyama derken doğa çeşnisi ile duygularım depreşti. O arada arkadaş instagramda bir sayfadan söz etti. O sayfayı takibe alırken orada yapılan resimlere bakmaya başladım. Kalemler dikkatimi çekti. Oğlumla kalemlerin ne olduğunu anlamaya çalıştık. Kalemleri internet üzerinden alıp bana yolladı. Oğlum resim öğretmenliğinden mezun. Ancak şimdi burada paylaşmışımdır. Almanya'da şu an performans sanatçısı. Şimdi müzikle uğraşıyor.

         Bir heyecanla kalemleri açtım. Çiziyorum ama sulu boya gibi değil. Tekrar baktım arka tarafı daha kalın. İnternette bakayım dedim. Suluboya kalemi diyor. O zaman jeton düştü. Çizdiklerimi suluboya fırçası ile ıslattım., müthiş doku. Renk inanılmaz. beni bir heyecan sardı. Yerimde duramıyorum. kalemleri keşfetmek renklerin dünyasına dalmak  müthiş rahatlattı.

       Orta okul yıllarında lise yıllarında resim dersinde yaptığım suluboyalar vardı. Orta ikide Emlak Bank'asının açtığı yarışmada ikinciliğim var. Akhisar çapında. Para ödülü kazanmıştım. Kızımın resimlerini Sümerbank'a göndermiştim. Onunda para ödülü var. Onla Sümerbank'tan battaniye almıştık. halan kullanıyoruz. Ama meslek olarak bu işi oğlum seçti. Öğretmenlerim resimlerimi yarışmalara yollar suluboya takımları hediye gelirdi. 

        Şimdi kalemleri keşfederken diğer tarafta kağıt lazım. Hala oğlumun çantası duruyor. İçinde kağıtlar var. Ayrıca suluboyaları fırçası duruyor. "Yalnız işe nereden başlamam gerek" diye düşünmekteyim. Oğlum kompozisyon dedi. Aynısı  fotoğrafta da var. "Şimdi neyin resmini  yapacağım" sorusunu sormaya başladım. Kompozisyon ne olmalı. Beni mutlu eden çiçeklerimi çizmeliyim. Oturdum başına.

       Virginia Woolf gibi kendime çalışma alanı oluşturdum. Odama camın önüne masamı koydum. Bilgisayardan radyo ilef çalıyor. Dışarıda kar. 

        Ama çok eksiğim var. Çok acemiyim.  İlk önce kalemleri keşfetme, neyi çizeceğim ile ilgili düşünme, çizdikten sonra rengin karışımında ortaya çıkan durum istediğim gibi değil. Ressam aynı zamanda resim öğretmeni olan arkadaşımla konuştum. "Fazla sulandırmış olabilirsin, bol bol kompozisyon ve çizgi çalışması yap" dedi.  Aldığım  kağıt ince geldi. Bol bol karakalem çalışmalıyım. Olsun ya heyecanı bile yeter. Şu satırları yazarken duyduğum heyecana arkadaş geldi. Mutluluk anlıktır. Yaşamda keşif, öğrenme olayı hiç bitmez. Resim yapamasam bile torunlarla beraberken onları oyalayacak hem de güzel zaman geçirecek faaliyet olarak kalabilir. Gelecek ne gösterir bilemeyeceğim. Yıllar önce kızımla Karadeniz gezisi yapmıştık. Geziden bir hafta önce büyük bir sel olmuştu .Rize'de sel nehir yataklarını değiştirmişti. Bende onun misali hayata akarken o nehir yatakları gibi zaman, istek, düş gücü ve çalışma beni nereye götürecek merak içindeyim.

           Ankara bugün kar içindeydi, kartpostal gibi oldu. Mart ayı sürpriz yaptı. Ağaçlar yeni giysilerini giymişlerdi. Şimdi beyaz gelinlikleri ile ayrı güzel. Kar yağması gereken zamanda yağmadı. En azından yağması bile güzel.  




                                                                                     








                                            Fotoğraflara tıklarsanız görseller daha iyi oluyor.





28 yorum:

  1. Nefis bir yazı heyecanınızı hem anladım hem yaşadım. Doğaçeşnicisi nin videoları da müthiş bence. Başka suluboya videoları da var youtube da. Bence alttaki resimlerinizi bile referans olarak kullanabilirsiniz. Kırmızılıyı, çam dalını mesela. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol küçük Joe izliyor, araştırıyor ve gözlemliyorum. Sevgiler.

      Sil
  2. Hiç bir şey için geç olmadığına inanan biriyim. Hele söz konusu doğuştan gelen bir yetenekse. Lütfen inat ve inançla çalış. Önce kendin, sonra o kalemleri sana yollayan güzel evlat için. Ben sana inanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Tülin yazın beni duygulandırdı. Hayatta tutunmak istersin hep bir amacım olmalı onu düşünmeliyim derdim. Şimdi yazmak, resim yapmak, fotoğraf çekmek. Haklısın geç kalmadan sevgilerle.

      Sil
    2. Ne ile mutlu olabileceğini keşfedemeden ölüp giden insanlar varken, sen ne kadar şanşlısın :) Bunu bilmek bile insana güç kaynağı değil mi canım?

      Sil
    3. Teşekkürler Tülin hep bir tutkum olsun dedim. Birden fazla tutkum var. Oda bana ayrı heyecan veriyor.

      Sil
  3. ah bir de başkası da soracaktır muhtemelen ama kalemleri merak ettim. onların resimlerini de ekleyebilir misiniz yazıya? Bir de önceki yorumda söylemeyi unuttum, o iki resim çok güzel.

    YanıtlaSil
  4. Selam küçük Joe aklıma getirdin. Güzel yorumların için teşekkür. Ayrıca elimde olan Yağlı oya tablo uda ekleyeyim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Küçük Joe kalemlerin ismini adresine gönderdim sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Şelaleli resim çok güzel olmuş. Yeteneğiniz varsa asla geç olduğunu düşünmeyin. Sabırla devam edin. Güzel eserlerinizi bekliyorum...Kar çok güzel yağmış. Ankara'ya selam olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ebemkuşağı. Teşekkür ederim. Çalışma, sabır, tutku. Evet Ankara geceden başlayan karla güne uyandık. Sevgiyle kalın.

      Sil
  7. Ne güzel bir başlangıç ♥
    Eskiden resim yapabilmeyi çok isterdim ama yeteneğim yok işte. Çöpten adam bile en ideal boyutunu ulaşamıyor benim ellerimde. O sebeple yeteneği olan kişilere hep hayran hayran bakmışımdır :)
    Eminim elinizi alıştırdıktan sonra şahane resimler göreceğiz burada. Siz vazgeçmeyin yeter ki...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renklerin dansı onlarla oynamak oyalanmak keyifli. İnşallah yaptıkça alışacağım. Evet vazgeçmemek gerekir. Sevgiler Oytunla hayat

      Sil
  8. kolay gelsin maşallah başarılar sana, suluboya çok zor yaa, düzeltmesi olmuyo ya :) kar fotoları ne güzel, ilk fotodaki o kırmızı meyveler ne ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin deep zor ama tekniğini bilirsin zevkli. Burada parklarda çok. Teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  9. Ankara biraz kurudu bu dönem. Bu gelen kar iyi oldu. Bu arada resim vs gibi çalışmalar benim içinde çok iyi oluyor. Bazen kara kalem çalışması yapıyorum, terapi gibi geliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam hoş geldiniz. Evet bu yıl geç gelen kış. İnsanı dillendiriyor. Toruna fırça ve boya götürdüm. Çok mutlu oldu. gizlipencere06

      Sil
  10. Inşallah. Evet heyecan duymak ortaya çıkan sonuçlar sevgiler Ause Esua.

    YanıtlaSil
  11. Sulu boya resimlere bayılırım. Ne güzel devam et. Güzel şeyler çıkacak bence ortaya.

    YanıtlaSil
  12. Yağlı boya tablonuzu çok beğendim.Ankara'ya bahar gelemedi henüz maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yurdagül mart kapıdan baktırdı.Sevgiler.

      Sil
  13. bayıldım!!!! her birine <3 sanat ve doğa sanırım tek kurtuluşumuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceren sağol aynen katılıyorum Her ikisinde rahatlatıyor. Sevgiler.

      Sil
  14. Resimlerin çok güzel bence. Ama yaparken verdiği mutluluk asıl önemli olan. Ne güzel heyecanlar, mutluluklar bunlar :)

    YanıtlaSil
  15. Handan sağol. Evet yaparken araştırırken keyifli vakit geçirmek. Özellikle araştırma sonra yaparken renklerin dansı. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. İlk çalışmalar bile harika olmuş bence. her yapılan
    iş için emek harcanıyor ve o sırada insanın yaşadığı huzur
    aslolan. Hadi bakalım yakında güzel şeyler göreceğiz demek :)

    YanıtlaSil
  17. Selam pelinpembesi teşekkür ederim. Acemi olmak vaz geçirmiyor. Yaptıkça ustalaşırmış. Bazen burada ne olmalı? diye düşünmekteyim Keşif yapmak güzel. Sürekli başındayım. Zevk almak, öğrenmek, araştırmak insanı mutlu ediyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...