10 Mart 2021 Çarşamba

Dünden bugüne kendime baktım

 

                                                                                    


       Nasılda durulmuşum. Bir gün hasta gibiyim yürüyüş üzerine temizlik. Bir başka gün iyiyim Torunlarla koşuşturmaca. Bir zamanlar diye cümle kurmakla meşgul olmak...

        Öğretmenlik yaparken öğrencilerim öğretmenler gününde okulun öğretmenlerine lakap takmışlardı. Bana ne isim verdiler tahmin edin. Bildiniz mi?  bilemediniz mi? En sonunda yazacağım Felsefe dersini anlatıyordum. Anlatırken yaşıyordum. Hele psikoloji dersi örnekler yaşamın kendisiydi.

        Felsefenin temel sorularından bazıları Nereden gelip nereye gidiyorsunuz? Ben kimim? İnsan nedir? Bilgi nedir? İyi nedir? Kötü nedir? Güzel nedir? İnsanın kendisiyle ilgili  yaşadığı dünya ile ve evrenle ilgili soru sorup cevap araması. Vb sorular yanıtlar. Bunu aynı zamanda bütün okula oynayarak beni anlatmışlardı.

       Yine bir öğretmenler günü siyah mini eteği üzerimde kırmızı kazak ve siyah yelek. Beni taklit ettiler. 

        Okulun mezuniyet balosu. Orada nereden aklıma geldiyse palyaço oldum. Bir erkek öğrencinin ayakkabılarını giydim. Bir tişört bol pantolon ve makyaj. 

          Sinop bienalin atölye çalışmaları var. Hangisine yazılayım derken Emre Koyuncuoğlu yönetiminde oyun yazma atölyesine katıldım. Gruptaki diğer kişiler oyuncu, yazar şair. Ben de ne cesaret. Rehberlik dosyası dışında yazdığım bir şey yok.  Oyun yazdım. Ama nasıl yazdım ben de şaşırdım. Oğlum düzeltti. Rejisör oyuncular belirledi. Provaları izledik. Bir oyun nasıl sahneleniyor gördük. Bienal kapsamında süre kısa on beş dakika tır tiyatrosunda oynandı.

         Daha sonra bu oyunu lise öğrencilerim oynadılar. Çok yetenekliydiler. başroldeki kız heyecanlandı. Ben oynayamam dedi. Neyseki yedek oyuncu cast derken bu işi başardık.

          İki defa Bienal kapsamında Hülya Karakaş' ın hazırladığı kadın cinayetleri ve kadın oyununda  rol aldım. Sinop halkına oynadık. 

         Ankara Taksav'ın düzenlediği festivalde oyun sonrası konuşma yapıp plaket vermek. Her defasında heyecanlanırdım. Seyirciye konuşmak zor olur. Meğer o kadar hızlı konuşuyormuşum haberim yok. Arkadaşım uyardı.  

         Araba sürmeyi sevmek eşimin ehliyeti yok. Şehir içi şehirlerarası ben kullanıyorum. Bir tek denemediğin yamaç paraşütü ve kayak. Yamaç paraşütünü kardeşim yapıyor. Torunlarda kayak. 

       Bir yaz da kızımla yelken sporuna başladık. İlk gün eve geldim. Başım dönüyor kendimi hala denizde zannediyorum. Kızım geldi. Onlar denize düşmüş. Yelken dümeni de düşmüş elleriyle tekneyi karaya getirmişler. Meğer yelken kursunu gösteren bana dümeni vermiyormuş sadece yelkenleri .Son gün verdi. Tabii ben suyun içinde. Bir türlü çıkamıyorum. Dümeni bacağın arasına aldı. Beni tutup çıkardı. Kızıma dedim gel ikimiz açılalım cesaret edemedi. 

      Ama dün tek başıma köye gidip geldim. O heyecan yaratıyor. 

      Şimdi bu yazıyı yazdıktan sonra kendime bakıyorum Heyecan duymayı kaybetmişim maalesef.

       Şimdi cevabınızı bekliyorum.

     Haydi cevabı yazayım çılgın .Tahmin ettiniz mi? Benim çılgınlıklarım böyle ya sizin .Kendinizce çılgınlıklarınız neler?

22 yorum:

  1. Ooooo şahane dolu dolu yaşamak işte.
    Bence devam :)
    Benim çılgınlıklarım hep kontrollü bu sıra ;)

    YanıtlaSil
  2. harikasınız ya, umarım bir gün yamaç paraşütü de yapabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Büşra Bayram teşekkürler. Ondan önce sırada olanlar var. Sevgiler.

      Sil
  3. Okurken "Ay ne hoş ve heyecanlı" diyorum ama çılgınlık hiç bana göre değil. Benim hep ayaklarım yerde ve önümü görmem lazım. Ama çılgınları severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mihriban senin çılgınlığı herhalde Ankara'ya gelmek. Her insanın farklıdır. Kimisi önünü görmek ister. Benimde şu sıralar Ege burnumda tütüyor. Baharı orada karşılamak. Mor salkım, papatya of gerçekten özlemişim. Sevgiler.

      Sil
  4. Çılgınca yaşamışsınız. Umarım yapamadıklarınızı da yaparsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda bir iki fikir var. Inşallah sıra onlarda. Sevgiler Ebemkuşağı.

      Sil
  5. Ay ne kadar güzel yasamissiniz süper... Iyi ki hepsini yapmışsıniz tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz sağol. Iyi ki yapmışım. Tiyatroyu çok seviyorum. Pandemide uzak kaldık. Sevgiler.

      Sil
  6. Ne güzel bir lakap, yazınızı okurken imrenmedim desen yalan olur.
    Aklıma gelen hiç bir çılgınlığım yok desem.......
    Hayat devam ediyor, denemek lazım.. darısı bana .
    Selamlar sevgiler. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satır arası neden olmasın hayat kısa kimse önümüze bir şey sunmuyor. Darısı size. Bekliyorum çılgınlıklarınızı. Sevgiler.

      Sil
  7. Ne güzel yapmışsınız, doya doya yaşamın tadını çıkarmak en iyisi. Doğrusu bizim toplumda birazcık aykırı olana çılgın demek esastır. Aman ne derlerse desinler, yanımıza kalan kâr. )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen birde felsefe öğretmeniyim onun da ayrı lakabı varya biraz deli biraz çılgın idare ediyoruz işte. Söylenenlere kulak arkası yapıyoruz. İşin esprisi bir kenarda. Sevgiler Ekmekçikız

      Sil
  8. Heyecan duymayı kaybetmekten öte sanki biraz hevesi geçiyor insanın bazı şeylerden. Bazı şeylerin yerini başka şeyler alıyor. Yaşla beraber sakinleşiyor insan. Hatıra olarak güzel anılar birikmiş olması şahane.

    YanıtlaSil
  9. Evet haklısın mehtAp güzel anılar ve her dönemde yaşadıklarımız farklı sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Heyecan duymayı hepimiz kaybettik son zamanlarda.
    Bende çılgınca şeyler yapmayı severimdir. Harika yapmışsınız sizde :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Kendi Dünyasında haklısınız pandemi eve kapattı. Şimdiki çışgınlarımız değişti. Sütten yoğurt yapmak, ekmek yapmak, hasta olmamak. Sevgiler.

      Sil
  11. Heyecanı kaybetmemek lazım, yaşam coşkusu herkese lazım :) sevgiyle...

    YanıtlaSil
  12. Selam kitap eylemi aynen çoşku heyecan, çılgınlık. Şimdi atlayıp arabaya sıcak yerlere gider doğanın uyanışını seyrederdim sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Bu çılgınlıklar da olmasa hayat çekilmez :)

    Ve bence daha çook çılgınlık çıkacak biz de okuyacağız burada :)

    YanıtlaSil
  14. İnşallah Handan yeni çılgınlıklara merhaba.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...