9 Mart 2022 Çarşamba

Benim Bedenim Benim Kararım

                                     ÇAY EŞLİĞİNDE CANLI BİR ARŞİV 3

                                           “Benim Bedenim, Benim Kararım”





  

      Bu akşam 20.00 de Sinopale8 kapsamında   Sinop Bienalinde Çay eşliğinde canlı arşiv 3 te Sinop bienali 5 te yapılan "Benim Bedenim Benim Kararım" performansı değerlendirilecektir.

      İleri dönüşüm adlı yazımda söz etmiştim.

      Benim Bedenim Benim Kararım adlı yazımda kadın cinayetleri üzerine Şehir tiyatrolarından oyuncu, yönetmen  Hülya Karakaş'ın yazıp yönettiği performansta rol almıştım. Gün geçmiyor ki gazetelerden okuduğumuz ya da televizyon haberlerinde rastladığımız acı ve üzüntü dolu yaşamların sona ermesini izlemekten kahroluyorum.

     Dün kendime bir hediye vermek istedim. Hava güzeldi. Köye gittim. Çiğdemler açmış doğa uyanmıştı.

      Geçen yıl bu konuda yazı yazmıştım Ankara'nın çiğdemi 

       Sobayı yaktım, biraz yürüyüş yaptım. Zihnimi boşalttım. Temiz hava alıp zihnimi yeniden resetledim. Bazen insan sakinlik istiyor, günlük hayatın rutini değişsin. 

      Galiba sanatla uğraşmak bir kitap ya da şiir okumak, tiyatro, sinema opera veya bale  izlemek  ya da müzik dinlemek yaşama bakış açımı değiştiriyor.

        Pandemide en iyi ilaç.




10 yorum:

  1. bazen o sakinlik için çok şey verilebilir gibi geliyor, güzel bir etkinlik sizin de katılımınız ayrı bir anlamlı olmuş

    YanıtlaSil
  2. ölümlerin azaldığı zamanlarda kadınlar günü anlamını bulacaktır diye düşünüyorum...
    sanatın ve doğanın dinginleştirici, iyileştirici etkisi büyük:)
    güzel bir gün diliyorum, sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam evet kadınlar günü şiddetin azaldığı tabii yok olmasını diliyorum. Ancak hayalde mümkün. Yine de umut gönlümüzün ekmeği. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  3. sanatçıların bazı konulara dikkati çekmesi çok güzel, bazı şeylerin bu çağda olmaması gerekiyor en azından artık olmaması için dua ediyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı şeyler özellikle bir elmanın diğer yarısı olan kadınlara yapılan şiddet olmamalı.

      Sil
  4. kesinlikle haklısın, en iyi ilaç. bazen babamla yazışıyoruz, kendimize ve dünyaya dair hiçbir şey konuşmadan sadece kitaplar, edebiyat hakkında. sanki alternatif ve çok daha güzel bir dünyaya geçmiş gibi oluyorum...

    YanıtlaSil
  5. Evet hayat devam ediyor sığınacak limanlar gerekir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Baharda şimdi çiçek olarak sadece çiğdem var. Bir sonraki yazımda Ankara Art sanat fuarı yazacağım. Ankara'nın çiğdemi aynı instagrama koymuştum. Sevgiler.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...