15 Mart 2022 Salı

Ankara sanat fuarı

                                                  


       Sanat fuarına gitmek için iki gün önce evden kaçtım.  Aslında kaçma değil de çıkmak diyecektim. Bir tanıdığın kedisi çatıya kaçmış oradan çağrıştırdı. Kediler damlara mart ayındayız. Ben de sanat fuarına gitmek için evden çıktım. Kar, kış, soğuk, savaş, ağrı sızı derken zihni boşaltmak renklerin dünyasına dalmak... Dışarısı bana iyi geldi. Elinin hamuru ile paletleri ellerine alan, kadın ya da erkek demeden dünyamızı kendi düşlerinde nasıl göründüğünü anlatan tablolar, heykeller ile ben de düş dünyasında kayboldum. Keşke bu sıralar kendi bedenime yatırım yapmasaydım. Hoşuma giden tabloları alsaydım. Bazı sanat galerilerinde belki daha sonra bulabilirim. Bolca heykel fotoları çektim. Her birini memleketimin parklarında görmek ne güzel olurdu. Sanat eserleri altında yürümek ya da müzede ziyaret etmek, yapan kişi ile konuşmak. Sizi etkileyen etkenler ne demek? Yaratıcılığınızı neye borçlusunuz belki bir gün neden olmasın.

          Bazı fotoğraflar çok kalabalık olduğu için yarım oldu.                                             Yaşanılır bir dünya için sanat.  

                                                                       




                         Yaşadığımız kentleri güzel anlatmış



                                                Nermin Alpar


                                                  Tuba Demetriou





Duvarı oyup içine duvar halısı yerleştirmişler ilginç bir tasarım
                               


Tren yolu ve havadaki tellerin karmaşıklığına bayıldım. Hayatın                                                  karmaşası gibi geldi.

                                              Onur Arıkan

12 yorum:

  1. Bu aralar evden çıkma yerine kaçma daha yakışır bir kelime bence:) Çıkmazsak keçileri kaçırma ihtimalimiz var çünkü:) Fuar çok iç açıcı görünüyor, özellikle kentler, son tablo çok hoş. Sanat iyi ki var, taze bir nefes oluyor şu günlere. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam buraneros, evet haklısınız ben evden kaçıyorum kaçmak istiyorum. Bu kadar çok evde olmak bana iyi gelmedi. Hep hayatın dışarıda olduğuna inanmışımdır. Bu pandemi bizi eve modern hapishanelerin içine hapsetti. Diğer yandan hapis olmasak hastalık gelecek. İkizli duygular içindeyiz. Kaçsak mı otursak mı. Oturdukça bunalsak mı? Akıl sağlığımızı bozmadan modern yaşamlarımızı yaşamak için kendi dünyalarımıza çekildik. Ankara art sanat fuarı kalabalık olmasına rağmen herkes maskeli insanlar bıktı. Ne içindeyiz çemberin ne de dışında misali.

      Sil
  2. Nasıl açız değil mi sanata! Şu son 2 seneden sonra! Yalan yok ne konser özledim ne parti(lemek diyorlar) ama müzeleri, sanat galerilerini, bienalleri ve onun gibi düzenli sergileri gezmeyi resmen aşeriyorum! Neyse ki bir süredir açık ve ben özel zaman yaratıyorum yeniden ama hâlâ bir çekince bir “aman uzun uzun durmayayım aynı noktada” hali var üzerimde, eskiden saatlerimi harcayabilirsim birkaç odada!
    Bizi de götürdün en azından ekran karşısında da olsa, teşekkürler!

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Ceren halan tiyatro ve konsere gitmiyorum. Yoksa giden arkadaşlar var. İçim gidiyor. Ankara arta giderken bile düşündüm. Haftada bir dişci, gözcü, ortopedi derken hastanelerdeyim. O zaman niye gitmeyeyim dedim. Bugün dizler için hastanedeyim. Arkadaşım annesini diyalize getiriyor. Burnum tıkalı kalabalık çift maske tak dedi. Taktım. Nefesde aldım. O zaman sergi neden gezmeyeyim. Müzede rahatlıkla gezebiliriz. Doktor ameliyat yapıyorsa kendimizi koruyarak bazı yerlerde olabiliriz. Dışarısı soğuk onun için maske takıyorum. Torunlar ve kızım kalabalık ortamdan geliyorlar. Onlarla mecburen görüşüyorum. Resimler o kadar güzel ve yaratıcı ki insana fikir veriyor. Düş dünyasına dalıyor ressam olup hayaller kuruyorum. Heykeltıraş olup tahtayı yontuyor ya da çeliği kesiyorum. Düş kurdutuyor. Savaş, açlık, kıtlık bir süreliğine unutuyor insan. Tekrar tekrar bakıyorum fotoğraflara inceliyorum. Bende yorumun için teşekkür ediyor sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  4. resimler ve duvarı oyarak yaptıkları sanat çok güzelmiş gerçekten, insan hayran kalıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Ahmet Ozan evet değişik bir yaratıcılık. Sevgiyle kalın.

      Sil
  5. Küçük oğlumla pazar günü gittim ama o giriş bilet fiyatı ile kalabalık caydırdı. Çok kalabalıktı. Halbuki daha uzun süre olsaydı daha sakin bir zamanda sine sine gezebilseydim giriş parasıda pek umrumda olmazdı ancak o şartlarda bana katacaklarıyla tutarı değerlendirdiğimde verimli gelmedi. Neyseki sizi paylaşımlarınız bir nebze iyi geldi. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Fatma evet pahalı iki kişi olunca daha çok uygun ücret olmalı daha uzun zamana yayılması. Bende davetiye bulamadım öğretmen indirimi varmış ondan yaralandım. Eskiden otapark ücreti yoktu. Maalesef bende üzülüyorum. Sevgiler.

      Sil
  6. oooo teşekkürler iyi gezdik valla :)

    YanıtlaSil
  7. Değişik çalışmalar varmış sergide, bazıları nedense çok karamsar geldi bana. İyi ki gitmişsiniz; sanatla nefes alıyor, iyileşiyor insan bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam evet sergi gezmek insana iyi geliyor .sevgiler.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...