8 Eylül 2020 Salı

eylül mutluluk fotoğraf çekerken ışığı yakalamaktır


            3 Eylül
         Bir arkadaşın "bahçesine gidelim" dedik. Uzun zamandan sonra fotoğraf makinamı yanıma almak aklıma geldi. İyi ki almışım. Beni mutlu eden anı yakalamak, bir fotoğraf karesine sığdırma...aradan zaman geçince  dönüp bakmak. Meğer sonbahar gelmiş narlar, ayvalar, elmalar dallarda bir edayla kendilerini gösteriyorlar.


                                                                                                                                                                                                                                        Döngel


            4 Eylül
             Sinop için veda zamanı "Bugün Hamsiloz' a gidip  fotoğraf çekeyim"dedim. Bir yerden ayrılırken içimi hüzün kaplar. Tekrar dönebilecek miyim? Aynı insanları görebilecek miyim? İçimdeki hüznü dağıtmak için için manzaraya daldım gittim.
                                                                     





                                                                                         
                                                                             

         5 Eylül
         Bugün beşte uyandım. Bir gün öncenin yorgunluğundan dolayı erken uyumuşum. Evi toplama işleri ve Ankara yolculuğu .Yolculuk daima bana mutluluk verir.
llgaz dağında sonbaharın renkleri düşmeye başlamış. Yeşiller arasında sarılar yeni mevsim için hazırlığını yapmışlar.Yavaş yavaş  kızıl kahve renkler sarılar arasında tek tük yerini almış. Renk cümbüşü oluşmaya başlamış. Hele bazı yerlerde mavi gök ve bembeyaz bulutlar danslarına başlamışlar.
       Akşam torunlar ve kızımı görmek hasret gidermek.Yatıya kalan büyük torun.
       6 Eylül.
      Evle özlem gidermek.
      7 Eylül
       İki gündür torunlarla beraberim. Bende kalıyorlar. İki nesil bir aradayız. Deniz, benim odada makyaj malzemelerin bulunduğu masaya "Süs masası" dedi. Yaratıcı şimdi süslenme zamanı deyip aynayı eline aldı. Saçını taramaya başladı.
     Ege'nin internette türkçe dersinde okul ile ilgili yazdığı şiir.
                                                                   
                                Akşam üstü ikisi ellerine tabletleri alıp oyun oynamaya başladılar.     

                                                                             
                                                                    Bugünün çocukları
       
                                                                   Dünkü çocuklar
       

6 yorum:

  1. Fotoğraflar çok güzel... Hele kabuğundan sıyrılmaya çalışan narı çok sevdim.:)

    YanıtlaSil
  2. İnşallah daha uzun zaman istediğiniz yerlere gider gelirsiniz...

    Pandemiden dolayı Sinop'a gelemedik bu yıl, yoksa Samsun'a oradan da Sinop'a geçme planlarımız vardı.
    Ve bu son yıllarda giderek büyüyen bir arzum var: Bahçeli bir evim olsun. Olur belki, neden olmasın.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  3. Canım yaaa, nasıl güzel çocuklar MAŞALLAH. Allah bahtlarını da güzel yapsın! Siz kavuştunuz, biz ayrıldık. İkimizde de benzer hisler...
    İnşallah kavuşacağız yine, güzel günlerde. Siz Sinop'unuza, biz Ege'mize... Fakat; bence siz durmazsınız arada kaçarsınız pastırma yazı vs ;))
    Ben bayıldım o nar fotoğrafına, tablo gibi! Fakat erken olmuş, bizim egedekiler daha yeni yeni kızarıyordu, demek ki rüzgar güneş etkili bir kaç hafta oluyor arada demek ki..
    Ben de bahçeme girişeceğim bugün, zambakları sökeceğim artık, boynu bükülü çiçeklerimi akalım kurtarabilecek miyim, sanmıyorum ama.... Deeneyeceğim yine de.

    YanıtlaSil
  4. Ebem kuşağı teşekkürler haklısınız. Arada bir insan kendine zaman ayırmalı. N.Narda inşallah
    bir sonraki yaz pandemi biter. Bekleriz. bu yaz deniz için hep tenha zamanları gözledim.Buz gibi Karadeniz sularına atlamak çok güzeldi. Sokağa pek çıkmadım. zorunlu alışveriş dışında. yürüyüşü maske ile yapmak hoşuma gitmedi. Sayılı gün dışardaydım. Ceren torunlara kavuştuk. pandemiden dolayı anne ve babası akşam dahi gelmiyor. birden iki kişilik yalnızlıktan kalabalık aile olduk. Güzel düşüncelerin için teşekkürler.Bende çatlamış nar fotoğrafı en sevdiğim. Benim teras çok kuru geldi. Köye gitmedik hafta sonu giderken alayım kaktüsleri terasa koydum gözüm yeşillik görsün .Bir iki tohum bulup sonbahar için ekeyim.

    YanıtlaSil
  5. hayat güzel doğa güzel fotiler güzel o lalaaaa tra la laaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'ya dön ek güzel yorumlar güzel. Sevgiler.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...