15 Eylül 2020 Salı

Eylül enerji ve huzur

                                                                       









        Şu sıralar çok hareket var. Blok yazıları yazmaya vakit olmadı. Cevap yazamadım.Torunlar köy derken zaman geçmiş. Bazen deliksiz bir uyku bazen dört ya da beşte uyanma. Bu sabah boğazımda batma nedeniyle erken uyandım. Sağa döndüm  sola döndüm uyku tutmadı. Dedim ki kendime "kalk bacım otur yazı yaz. Seni mutlu ediyor madem ki" Bir yazı yazdım kaydetmemişim. Adı yürüyüşte karşınıza yılan çıksa ne yaparsınız? Köyde erken uyanmışım, sabah yürüyüşü yapmışım, doğanın son baharı başlamış dağlarda çimenler otlar kurumuş. Sarı sonbahar yerden başlamış. Ertesi günü kaptım makinayı "sarıda olsa" dedim "çekecek bir şeyler bulurum." Belki güzel bir ağaç, bir diken bir kuş ya da sincap. Zamanı dondurmak anılar için bir kaç kare, kendin için doğanın içinde yürüyüş yapmak maskesiz nefes almak doğanın değişimini yakalayıp kaydetme. Sitede toplantı vardı. Mart ayından beri ilk defa kalabalık açık havada ve mesafeli ayrıca maskeli oturduk. İnsanlara mesafe koymak ne acı. Korona yüzünden kızımla dünürlerle özlem gideremedik. Torunlarla telafi ettik. Özlediğim sohbetleri telefonda yapmak . Birbirimize sarılmamak inşallah bir gün bugünlerde geçecek.
       Bugün muhabbetlerde daldan dala atladım. "Yürüyüş esnasında karşıma yılan çıkarsa ne yaparım" derken bir köpek havlaması düşüncelerimin arasına girdi. Araba sesleri yerini köpek, kuş sesine bırakmıştı. Sürünün gelme zamanı dedim. Neyse siteden çok uzaklaşmam en iyisi site içinde dolaşmak. Site dolu olduğu için ev aralarına da giremiyorum. Eşim iki tanede azman köpekle karşılaşmış. Onlara cana yakın davranmış. Sonrada köydeki komşuya sığınmış. Ben korkağım fazla uzaklaşmadan yürüyüş. Dağda tek başına sabah gün ağarırken etraf sessizken dolaşmak güzel. Otların arasına girmiyorum yılan çıkarsa yürüyenlere ya da bekçi Arif'e sormak lazım yürüyüşte yılanla karşılaştın mı? diye. Etrafta muhakkak bir ağaç dalı oluyor. yürüyüşe onunla çıkıyorum. Çiçeklerim kurumamış. Bekçinin oğlu sulamış. üç beş çiçek olsun benim gözümü şenlendiriyor.
       Blok, facebook yeni yüzleri ortaya çıkmış ben alışamadım ha bire eski ara yüzüne çeviriyorum temelli olunca ne yapacağım bilmiyorum. ya serbest bıraksalar ya bu işi kim ne kullanmak istiyorsa öyle olsun.
        Bugün eşime dedim ki "otuz altı yıl önce bugünü hatırladın mı?"Sevgili oğlum adamım bizim dünyamıza adımını attı. Ailemiz genişledi. Şimdi uzaklarda ama daima kalbimde.Yüreğinin götürdüğü yere giden oğlum hep mutlu, neşeli, sağlıklı ve başarılı ol.
                                                                         
       Şimdi saat oldu altı. yeni bir gün umut demek, plan demek yaşamak demek.

7 yorum:

  1. Keyifle okudum yazınızı. Oğlunuzla mutlu uzun yıllar geçirin. Benim de yılanlarla tanışmam beş altı yıl öncesine rastlar. Aslında üzerine basmayınca hiçbir zararları yok. Sadece bastığınız yere dikkat etmek gerek. Bu yüzden çalılık ve otluk yerlerde dikkatli olmak zorundayız. Blogun yeni yüzünü ben de sevemedim. Keşke eski hali kalsa fakat bir süre sonra değişecek. Neyse alışacağız ona da, her şeye alıştığımız gibi:)

    YanıtlaSil
  2. Selam bir gün kapı önünde bekçi yılan yavrusu buldu. kapı önünde varsa otların arasında daha çok vardır.anası olabilir büyük olabilir.Artık yol boyu gidiyorum.Oğlum için mutlu dileklerinize teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Bozkır benim için özeldir ve her halini çok seviyorum, sizin kareleriniz de çok güzel, özellikle o mor dikenleri ben çok seviyorum; ama sincaplı olanları daha da bir sevdim :)

    Oğlunuzun da yeni yaşını kutlarım, nice güzel, sağlıklı yaşlar dilerim..

    YanıtlaSil
  4. Güzel annenin, güzel oğluşu. Çok yaşları olsun, hepsi birbirinden güzel olsun inşallah.

    Mavi kantaron bozkırın bir tanesi :)

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş Bahar Mimozası teşekkürler ilginiz ve güzel yorumunuz için. tülin güzel dileklerin için teşekkürler çiçeğin adını bilmiyordum. Sizden öğrendim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ya çooook güzel, nasıl imrendim, inşallah ben de oğlumla böyle bir fotoğraf çektirebilirim amin amin! İnsan şimdi küçücükken hiç düşünemiyor bu adam bir gün büyüyecek böyle bana tepeden bakacak böyle de güzel gülümseyecek kameraya :) Ay inşallah ya....
    Nice yıllarınız olsun mutlu, huzurlu, keyifli <3
    Aynı gün doğmuşlr ya oğlumla hala inanamıyorum :) Sizinle ondan mı böyle yakın hissediyorum ki? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ceren tesadüf ama güzel bir tesadüf bir sonraki yazımda onu anlattım. Tabii büyüyorlar kocaman adam kadın oluyorlar onlar ama hep senin küçük çocuğun. Sevgiyle kal.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...