21 Mayıs 2020 Perşembe

Yolun neresi?

                                                     
                                                                      Göynük
                                                                      Coma Gölü İtalya
        Ne dense aklıma düştü. Nereden aklıma geldi yerleşti.Köyde dağda yürüyüş esnasında fotoğraflar çektim. acaba hangi yöne yürüsem diye.acaba buradan mı çağrım yaptı.Yolun sonuna yaklaşmak  ya da ne yapacağına karar vermek. Bir yol çizmek kendime. Eğer bir gün önceki benden sıkılmışsam eğer o yolu değiştirmek. Sanki yol ayrımında olup hangisini seçsem mi düşünmek.
      Dünkü ben  farketti yeni yol ayrımında olduğumu bazen bir ses bir uyarı zihinde belirir. Ne yaptım şimdiye kadar ne yapıyorum ne yapmak istiyorum.
      Hayat sürprizlere gebe sen yolunu istediğin kadar çizmeye çalış bazen savrulup gidersin hiç ummadığın yerdesin bir bakarsın. Yine de disiplin ve azim seni vazgeçiremez.
      Bugün şu saatlerde İsveç'te olacaktık. Bir virüs geldi. Hafta sonu evde kapalısın. Kendimizi attık köye. Kuş sesleri eşlik etmekte satırlarıma. Saksağan yuvasına yiyecek taşımakta. Sabah sitenin etrafında yürüyeyim diye düşündüm. Çok yol değilmiş iki bin adımla tamamladım. Hava sıcak daha erken yürüyüş yapmalı.
       Şimdi hava biraz bulutlu. Akşam yaklaşmakta ağır ağır. belki tekrar yürürüm. Belki fotoğraf makinasını alırım.
      Bazen bırakıverirsin kendini zamanın akışına içinden ne geliyorsa . Tatil rehaveti çöker üstüne.Hamağa yatar düş kurarasın kendin ile ilgili. Tepende bir hışırtı. Bu kuş değil farklı bir şey derken karşında sincap hemen süzülür ağaçtan iner . Elinde cep anı yakalamak isterken beğenmezsin çektiğini.
        Dün bir kuş kovalıyordu sincabı sen kuş ey kimsin sincap senden hızlı .Acaba yuvasına mı? göz dikti. Neden kovaladı. Sen hikayesini yazarsın. Tepemde kuş cıvıldamakta. ne anlatıyor? merak ediyorsundur. Yine rüzgar dindi sıcaklık bastı üzerime. İyi ki Ege Ya da Akdeniz'de değilim. Ege'de klimalar çalışmaya başlamış. Bizim klimada rüzgar. Doğal klima.
       Yol hikayesi yazacakken kuşlar sıcak önceliği aldı. İhtiyaçlar ilgiler zaman zaman yer değiştiriyor.

8 yorum:

  1. Bu sene "neye niyet, neye kısmet" sözünü yaşıyoruz.
    Fakat benim de dikkatimi çekti bu durağanlıkta ve yavaşlıkta tuhaf şekilde ben de bir yol ayrımı hissediyorum içimde.. Henüz emin değilim ne yöne. Sanırım dinleyip yaşayıp göreceğim..
    Köyünüzün nerede olduğunu sormaya çekinmiştim özel diye fakat Göynük sanırım, birkaç defa gittim muhteşem bir doğa.. Ne şanslısınız, çok sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Selam nasılsınız yok özel değil ankara'nın ilçesi kazan ile Kızılcahamam arasında Uğurlu köyünü geçtikten sonra 2 km dağda aslında site içinde bitişik iki artı bir evler. Bahçeli hem endemik bitki hemde hayvan sayısı çok. Su bedava. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. harika resimler bayıldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar güzel yazmışsınız. Ne planlar yapmıştık hepimiz.. Ee ne demişler, "insan plan yapar, kader gülermiş". Bu yılı ileride kim bilir nasıl anacağız?

    Biz de kendimizi köye attık, en güzeli doğada olmak.. sevgilerle

    YanıtlaSil
  5. iyi bayramlaar. şimdi como da olmak vardıııı :)

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...