12 Mayıs 2020 Salı

Köyde çiçekler arasında renkli hayat

     


                                                                                 
                              








        Karantina günlerinden biri hafta sonu köydeki eve geldik. Geçen hafta sonu yağmurlu diye gelmemiştik.Artık  havalar ısınacak. Baharın sonuna doğru geliyoruz. Salı günü 29 derece olacakmış. Getirdiğim çiçekleri bahçeye ektim. Bir araba dolusu çiçek. Bahçem küçük olmasına rağmen bir avuç durdu. Tabii ki bahçe bir nebze olsun canlandı ya tohumdan çiçek yetiştireceğim ya da soğanlı çiçekler alıp ekeceğim. Benim taraf gölge çok da abartmaya gerek yok. Nihayet leylaklar açmış. Gelir gelmez hemen vazo için kestim. Bahçemden leylak topluyorum. Ne güzel bir olay harika ya. Sonra siteyi gezeyim dedim. Site dışında bu kadar doğal çiçek yok. Hemen minik bir vazoyu dolduracak çiçekler topladım. Bugün odaları topladım. Biraz iş yaptım. Odanın biri depo gibiydi.
       Önümüz yaz. Ama sevgili eşim halan dışarıdan bulduğu odun parçalarını getirip kesiyor."Kalın olanları kes" diyorum anlatamıyorum. Dünürümüz Akın Bey iyi ki odunları kes dedi. Ektiğim tohumlardan sadece tere çıkmış. Diğerleri geç çıkacak soğanlar bile gölge olduğu için geç çıkıyor. Bir daha ev alırken alacağım yok da güney ve doğu yada batı olmalı. Bahçeyi iyi kontrol etmeli. Birde ne kadar para o kadar güzel ev. Ya kızım diyorum. Bu bahçeyi bile dolduramıyorsun. O zaman tarla alacaktın. ekerdin. Zaten tek başına bu kadar oluyor. İki taraftaki komşu gelmediği için tohum ektiğim saksıları güneşe koydum. Bu da avantaj. Ah güzel kızım. Her olumsuz durumdan alınacak dersin her zaman vardır. İçimdeki Polyanna'yı seveyim. Çok güzel o zamanda bahçeyi  bırakmak istemeyecektin. Bir kuş sürekli şarkı söylüyor. Sanki kara bir kuş saksağan mı acaba karga değil minik bizim sincapı kovaladı gibi. Bugün sincapları göremedim. Bu hafta sonu site kalabalıklaşmış.
       Yalnız biraz büyük papatyalar hoşuma gitti. Hem daha ucuz. Sanki onlardan alıp ağacın dibine ekebilirim. Son bir defa Karşıyaka'daki çiçekçilere gidip çiçek almalıyım. Hoşuma gidiyor. Çiçek bahçesi. Renkleri seviyorum.Çiçekleri seviyorum. Ama kalıcı çiçekler daha tercihim. Renkli hayatı seviyorum. Durağanlık bana göre değil. Günü farklı kılmayı seviyorum. Hareketi seviyorum.
       Hayatı renklendirmek çeşitlilik katmak hoşuma gidiyor. Önümüzdeki hafta yine dört gün karantina. Bir köyde olmak bir kentte olmak güzel. Orada kuş sesleri arasındasın bahçede çimen kır çiçekleri yanında kahvaltı yapıyorsun.suyu temiz. Yanımızdaki komşularda yok. Sadece biz. Maske takmak yok. Bu hafta sıcak olacakmış o yüzden artık üşümeyeceğiz. Ev biraz dağda olduğu için daha soğuk.Dağda dolaşıp yürüyüşlerimizi yapmak güzel. Okuduğum kitapları tekrar okuyorum. Duygu Asena Kadının Adı Yok. Birde Şirin Devrim kendi hayatını yazmış ismi Şirin Bu hafta sonu da evden kitaplar götüreyim akşamları zaman geçmiyor. Eskiyi hatırlamak da güzel.Şimdi daha farklı okuyorsun.
         

Dağdan

                                                 
   

6 yorum:

  1. papatyalar çok güzel, olsun ufakta olsa ev kendinize ait ya olmayanlar ne yapsın.Çiçekler muhteşem daha çok yetiştirmenizi temenni ederim . Yazın bahçede yemek yemek gibisi yok. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçekleri çok seviyorum. Şimdi yine çiçek aldım. Yarın köye gidip ekeceğim. Sevgiler.

      Sil
  2. Papatyalara bayıldım. Annemler ekiyorlar bende köye gittikçe görebiliyorum:(

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel çiçekler :)) Aslında karantina da köyde kalmak vardı ama evde internet yok, dersleri izleme imkanım olmaz. Ben de iki hafta önce gittim, belki bu haftada giderim, insana iyi geliyor :))

    YanıtlaSil
  4. Biz hafta sonu karantinaya gidiyoruz. Bizim için hem hareket hemde değişiklik oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...