20 Aralık 2021 Pazartesi

Kış grisine inat dışarıda damlar ağaçlar beyaz örtüsünü giydi

                                                        



Yüzleşme adlı sergiden Doğa






                Sabah yürüyüşünde zamanı dondurduğum an.

       Dün dünürüm haber verdi. Aşılanma başlamış diye. İnternete girdim. Dördüncü doz aşı hangisini seçersiniz. Biontece bastım. Üçüncüyü sinovac oldum diye bana kızanlar yok koruyuculuğu yokmuş diyenler. Psikolojik baskı sona erecek. Koruyucu olmayan aşı niye yapılır soruları eşliğinde en erken randevuyu ayın 28 aile hekimliğinden aldım. Kendimi üzerinde deneme yapılan farelere benzetmeye başladım. Üzerinden üç ay geçtikten sonra koruyucu olsun katmerlesin diye bir aşı. Hastalık sözünü duymak istemiyorum. Ama verilerde ne derece doğru. Aşı karşıtı değilim. Ama marttan beri ha bire aşılanıp duruyoruz. Mart, nisan, temmuz, aralık. Yedi ayda dört aşı. Habire aşı. İtalya mart sonuna kadar ohal hali ilan etmiş. Yurt dışı tura katılacaklardı. Bizim kızlar bu durumda ne yapacak bilmiyorum. 

         Kapana kısılmış bir hayat kış grisine (Ceren haklısın galiba bu havalar ruh karartıyor) inat kış beyazı biraz arzı endam etti. Aman dedim erimeden gideyim fotoğraf çekeyim. Diğer yanda havanın soğuğu, doğal gaz faturası, artan fiyatlar, derken;  karın beyazı karın yağması çocuk sevincini erteletti. Artık sevinçlerimiz yarım kalıyor. Enseyi karartmayalım diyorum ama. Evsizler, dar gelirliler, emekliler. Neyse sorunlar hiç bitmeyecek.

     Dün torunlar bende futbol kursuna götürdüm. Oradan çıkışta akvaryuma gitme planı yaparken birden hava kar yağışına dönüştü. Tamam dedim John Locke gibi "Tabula rase "boş sayfa beyaz bir sayfa açalım. Yeniden başlayalım. Mümkün mü? Galiba bu işi çocuklar güzel yapıyor. Karı görünce heyecanlandılar. Kar topu savaşına başladılar. Biz büyükler seyrettik ve bol bol fotoğraf çekip videoya aldım. Zamanı durdurdum. Durdu mu zaman yeni sayfa açabildin mi? diye kendime sordum. Çocuk olmayı da çoktan bırakmıştık. Eskilerin deyişiyle nene olmuşuz.  İçimdeki çocuğun bekliyorum uyanmasını. Gelecek günler  kirlenmemiş saf  içinde umut, aşk, heyecan  ve insanların dilekleri gerçek olsun. Yoksulluk ve yoksunluk sona ersin. Güzel şeylere odaklanalım.

        Hayatla gerçekle yüzleşmek derken oğlum anne Yüzleşme adlı sergi var Yeditepe Üniversitesi öğrencilerinin sergi kuratör eşliğinde gezilecekmiş.  dedi. Daha önce Cer moderne gittiğimizde yüzleşme adlı sergi 30 lira giriş şimdi hem resimler, heykel tanıtılacak deyince soluğu yine cer modernde aldık. Yılbaşı pazarlarında fiyatlar uçmuş. Ama güzel tasarım fikirleri var.  Sonra bazıları Bilkent' teki alışveriş mağazasında devam edeceklermiş. Oradan sergiye gittik. İstanbul Pera'da bu sergi Eylülde açılmış doğa ile başlıyor. Ankara'da giriş soyut ile sonra doğa, insan, birey kent, gastronomi. Ben serginin adını yüzleşme duyunca bir yazı yazmıştım. Fil kadının yüzleşmesi demek bir yerde bağlantı var.

      Hayatla yüzleşirken konularım oradan buradan oldu. Sergide karışıktı. Hayat aşure içinde her şey var. İnsanın doğa ile ilişkisi varlık var oluş. Yaşadığımız mekanlar, evler, kent, sokaklar caddeler.

Kendi geleceğimizi geçmişimiz üzerinden ararken  genç, yetenekli cesur gençlerin var olduğunu bilmek beni heyecanlandırıyor.                                           






                                              Tasarım Fuarı

                                                        


12 yorum:

  1. Hihi yahu okurken insanın birden adını görüp sağa sola bakıp bi şaşırıp utanması :) Gri kesinlikle karartıyor iç ama senin renklerinin griye baskınlığı tartışılamaz, son fotoğrafı zaten görsel "biriktirdiklerim"e attım (yok ayol sadece kendi kafamın içinde anlık görüntüler biriktiriyorum, sıkıldıkça tek tek hepsini hatırlayıp düşünmek iyi geliyor, tuhaf tuhaf huylar edindim sonum hayırlı ola...)
    Ben de 3. aşıyı oldum geçen gün, bu sefer moderna :)) biontech almanya'da bitmiş! bu akşam çocuklara yaptıracaktım ama küçük ateşlendi bir de doktorumuz aşı karşıtı (!!) ben de ikilemde kaldım, büyüğe yaptırıcam küçük iyileşsin de önce.. Bir yandan kesinlikle aşı karşıtlarına karşıyım, öbür yandan habire habire aşı ola ola yeter artık ruh haline de yaklaşıyorum.. Kafalar burada da karışık anlayacağın..... Çok sevgilerimle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam hangi foto anlayamadım. Sana kolay gelsin. Küçüğe geçmiş olsun. Gençken hiç bir şey koymuyordu. Şimdi bu Zehra'yı beğenmiyorum. Becerikli olmak üstüne yapışıyor. Ben kendi hayatımı kolaylaştırır sesim soluğum çıkmazdı. Doğrular yanlışlar dans edip duruyor. Ne yana dönsek bilmiyoruz. Ama sen çok beceriklisiniz. Yaparsın güzelim. Sevgiler şirine. Enseyi her şeye rağmen karartmıyoruz.

      Sil
  2. nasıl da güzel kar manzaralarıııı

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler bademlebuduk iyi yıllar. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Doğanın betimlendiği tablo çok müthiş. Hafiften de ürpertiyor. Kar fotoğraflarınız da çok güzel. Ben de karda hiç ayak izi yokken erkenden fotoğraflamayı severim ama buralarda kar yok henüz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Selam Zeugma bugün yağdı güneş açtı yağdı. Kar fotoğraflamak güzel. Bunca umutsuzluğa yeni yıl hediyesi. Yeni yılınız kutlu olsun. Gönlünüzden geçenler gerçek olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Çocukların kar sevincini görmek çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizdeki çocuklar ölmese çocuk olarak hayata farklı bakabiliriz. Yaşamdan yazılar. Mutlu seneler.

      Sil
  7. Merhabalar.
    Tek kelimeyle çok harika bir günün aktivitesini büyük bir keyifle ve zevk alarak okudum. Elbette içinde beni üzen durumlar da yok değildi.
    Bize akşam üzeri yağmaya başlayan kar da bir akşamlık, bir gecelik oldu. Ertesi sabaha sadece arabaların üzerinde kalan karı görebildik.
    Soğuk giden havalara karşı imkanları kısıtlı ya da olmayan vatandaşlarımızın da, Cenab-ı Hakk yar ve yardımcısı olsun.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler Recep bey Güzel yorumlarınız için İyi yıllar.

    YanıtlaSil
  9. iki kar manzarası nefis nefis herhalde yine parklarda çektin :) evet soğukla karla ve aşure ile yüzleşelim, kışın soğukta enerji lazım, aşure iyi gider evet :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Deep evet sabah yürüyüşünden otoğralar. Soğuk aşure evet haklısın .Sevgiler. İyi yıllar.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...