15 Aralık 2021 Çarşamba

Ben kendi kendimi aradım Herakleitos Buldum mu ?

                                                   





                                       Ankara Mogan Göl'ü

         Ben kış insanı değilim mi?  Kasım sonu ve aralık başında yorgun, sessiz keyifsiz bir giriş yaptım. 

        "Sorgulama yapıp nedenini irdelemem gerek" dedim. Ben böyle değilim, Bu ben değilim. Bir gün evde oturmak bir şey yapmamak sanki uzun bir tünelde bütün ışıklar kapalı ve uyuyorum. Kış uykusuna yatan ayılar gibi kendi dünyamda ama memnun olmayarak.

        Aslında Almanya'dan oğlum geldi. Mutluyum. Ancak oğlum kum döktüğü için evden dışarı pek çıkmadı. Belki de ben biraz yavaşladım. Sorunu tespit etmek çözümün başlangıcıdır. Ne yapıyorum neler yapmam gerekir. Beni mutlu eden şeyler ne derken halan kendimi ceviz kabuğunun dışına çıkma cesaretini göremedim. Diğer yandan da bu yeni beni beğenmiyorum. Oğlumla sohbet ederken "keşke deme onun yerine eyleme geçmen gerekir" dedi. Mantıklı geldi. Dünden yaptıklarından keyif almıyorsan rutini değiştir o zaman.

       Belki de sağlık sorunları neden oldu. Görümcem gözünden katarak ameliyatı oldu. Akıllı lens takıldı. Bugün 19 gün oldu. Hala iyileşmedi. Onu doktora götürürken bende muayene olayım dedim iki gözümde ilerlemiş katarak. Beş yıl önce ameliyattan kaçmıştım. Tam olmaya karar verdim. Görümcemin gözü iyileşmedi onu görünce koktum. Haftada bir kontrole gidiyoruz. Korkunun ecele faydası yok. Bir an önce randevu almalıyım. Diğeri de diş. Pandemide iki yıla yakın dişci koltuğuna oturmadım. Bir cesaret randevu aldım. Diş taşı temizleme sonrası iki diş kaplama içinde sızlıyor. Film çekildi. Dişci korana oldu. Başka dişciye filmi gösterdim. Kaplamalar eskimiş. Altındaki dişleri açmadan çok şey bilemiyorlar. Kaplamaları bütün yaptırın diyor. Ağız ülke gündemine dönmüş. Soğuk yerken sızlıyor. Off eskiyen bedenin parçaları beni yenile bakım yap diyor. Zihnin bir köşesinde işe nereden başlasam diş mi göz mü? Sağ göz uzağı görmüyor. Bedenin organları isyanlarda. Daha ne zamana kadar bekleyeceğim. Neyi bekleyeceğim. Bugün bu satırları yazarken diş randevusunu almam gerekir bir yerden başla diyen sesi dinlemek zorundayım. Hiç hastalıktan söz etmeyi sevmem. Ama galiba önemli. Zihin diyor ki daha kötü bir şeylerde olabilir. Yine içimdeki ben buna da şükür de. 

        Ne balkonun çiçekleri nede güneş o eski güzelliğinde değil. Sardunyalar çiçek içinde keyfini süremiyorum. haydi bana canlan diyorlar. 

       Kış güneşi bütün güzelliği ile ruhuma etki etmesi gerekir. Sıcaklığını hissedemiyorum.

       Ülke gündemi, pahalılık bir yanda televizyon düğmesine basmak içimden gelmiyor. Gazeteler  ona keza. Off bu kadar olumsuzluk yeter. Bugün teyze kızı geldi. Onu ziyaret edeyim. Blog dünyasından hüznün tadı'nın yazarı. Bu kadar olumsuzluk yeter. Kalk giyin gazete almaya git.

         Baktım bu ruh hali beni yok edecek. Kalk canlan dedim umutsuz olma. Torunları almaya giderken suluboyaları ve kağıt götürdüm. Beraber resim yaptık.

                                                     

                      Huzur bulduğum yer küçük torun D'nin resmi
                                              Kamp torun E
                                                Çiçek oğul
                                                Çiçek Z'nin

         Bu sabah hava yağmurlu  ışık yaktım. Eşim kalktığında 'ışığı söndürelim.' Deyince aynı ruhumun karanlığı gibi geldi. "Yağmur bulutları" dedim kara bulutlar içinde bereketi sağlıyorsa o zaman olumsuzluk yok. 

          Geçenlerde köye gittik. Soba yaktım. Önce külü dök. Sonra odun parçaları araya kömürü koy. Sonra çıra ile tutuştur. İlk önce yanmadı. O ateşin sesi ve kokusunu içime çektim. Elimin karasını yıkadım. Sobanın üzerine kırmızı çaydanlıkta çayımı koydum. Nedense çay sobada ayrı  güzel. Sobanın yanı sıcaktır. İki adım sonrası soğuk. Eski hep nostalji ve güzel gelir. Emeği ve zorluğunu düşünmeyiz. Annemiz ya da babamız yapardı. Odun kömür alınır taşınır. Sabah buz gibi hava kalkılır soba yakılır ses yapıyor diye kızardım. AH şimdi hayatta olsalar ben içimden kızsam. Şimdi anne baba biziz biz büyük olduk. 

       Oğlumla beraber Cer modernde dans performansı izledik. Hayat devam ediyor. Kararan dünyamızı aydınlatmanın bir şekilde yolu vardır. Yeter ki isteyelim. Bir yerden başlayabilirsin. Her karanlığın içinde bir aydınlık vardır. 


14 yorum:

  1. Umutsuzluğa galip gelecek, her yıkılışta ayağa kaldıracak son iki cümlenin, altını özellikle çizmek istedim!:)

    "Hayat devam ediyor. Kararan dünyamızı aydınlatmanın bir şekilde yolu vardır. Yeter ki isteyelim. Bir yerden başlayabilirsin. Her karanlığın içinde bir aydınlık vardır. "

    YanıtlaSil
  2. MERHABALAR YORUM DEĞİL.
    BU TEMADAKİ BAŞLIK KISMINIA BAŞLIK YAZINIZ ÇOK BÜYÜK ONU BİRAZ KÜÇÜLTMENİZ GEREKİR ONU DA YİNE KONTROL PANELİ ÖZELLEŞTİR DEN YAPMALISINIZ.
    SAYGILARIMLA.

    YanıtlaSil
  3. Kış mevsimi, içimizde de sanırım.. Bahar gelecek inanıyorum.
    Resimler çok güzel, D'nin oynayan notalarına bayıldım :) Senin çiçeklerine de.. Ve herkese geçmiş olsun, bol su.. bol bol su..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ceren neyse o ruh hali gitti. Bugün çok güzel yürüyüşten kar fotoğrafı, Cer modernde tasarım fuarı ve yüzleşme adlı sergi gezdim. Kendime geldim. İçimdeki kışın yerini bahar aldı. Küçük d nin resmi enin resmi dayılarına çekmiş. Oradan da aneanneye. Çocukluğumda resim ödülüm var. Oğlum resim grafik okudu. Kızımın ödülü var. Oğlumu ressam zannediyordum. Şimdi şarkı söylüyor. Sanat içimize işlemiş .Üretmek güzel. Sevgiler

      Sil
  4. Kışı severim, eşim sizin gibi hiç sevmez, morali bozuk oturur.
    Oğlunuz için hem gözünüz aydın hem de kendisine geçmişler olsun.
    Pandemi diye tüm diğer sağlık işlerini öteledik.Diş göz önemli, ama hep tedirginiz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Selam mehtAp yorumunuz için teşekkürler. Şu sıralar haftada bir görümcemin gözü için hastanedeyiz. Ertelenen sağlık işlerine başlamak gerek. Ayın 28 dördüncü doz aşıyı olayım. Artık bir yerden başlayayım. Bugün oğlum gidiyor. Hasret giderdik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Bence simdiden rengarenk yilbasi isiklarini evin degisik yerlerine asin ve acin. Alinacak/ el yapimi ise hazirlanacak alani sevindirecek hediyelerin pesine dusun.Bir tane de sizden hic ummayacak birine hazirlayin

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, çevremde her iki gözden de katarakt ameliyatı olan çok kişi var, hiç sorun yaşamadılar, güvendiğiniz bir doktor olduğu sürece sorun olmaz diye düşünüyorum.
    Oğlunuzla en kısa zamanda yine kavuşursunuz umarım.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Serpil doktor güvenilir ancak her göz yapısı farklı ameliyatlı gözü % 10 görüyor. Doktor değiştirdik. Evet oğlum dün İstanbul'a oradan Almanya'ya gidecek. Sevgiler.

      Sil
  8. geçmiş olsun. hadi hadi geçiyor kış, az kaldııı :)

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...