1 Haziran 2021 Salı

Haziran ayı Ankara'da gül zamanı

                                              

                                   Sitenin bahçesinden

                               
Vişnem yedi ay önce ektim. Çiçekten meyveye dönüşüyor. Kuşlar yemezse.





                                                

                 

         Yaz mı geldi. Nerede? acaba. Bugün dışarı çıkarken yağmur yağıyordu, şemsiye ve giyemediğim deri montla dışardaydım. Öğlen güneş çıktı. Uzun zamandan sonra ilk defa Kızılay'a indim. Restoranlar, kafeler, simitçiler dükkanlarını temizlemişler, fazla kalabalık olmayan bir kaç kişi doldurmuş. Ay iyice şaşkın bir hal içindeyim. "Şurada oturmuş çay simit yemişim." diye düşünmekteyim. O kadar yabancı gelmeğe başlamış ki ev üzerime yapışmış. Gidip bir yerlerde korkmadan oturabilecek miyim?  Tabii ki ona da alışacağız. Şu gariplik geçecek. Hazır inmişken biraz alışveriş yapayım dedim. Mağazadan maske üstümde nefes almakta zorlanma diğer yandan havanın nemi bir an önce kendimi dışarı attım. Tabii fiyatların yüksekliği beni şaşırttı. Bilmiyor muydun? diyeceksiniz. Tabii yiyecek alırken her geçen bir gün öncesine göre daha fazla verdiğimi hatırlıyorum. Giysilerde de fiyatlar uçuk alınacak bir şey bulamadım.  "Haydi gelmişken kitapçıya uğrayayım" dedim. Dost kitapevine giriş yaptım. Hemen önüme gelen ilk bir kaç  kitabı seçtim. Not aldığım kitaplardan biri yokmuş. Olanlarla idare ettim. Kitapçıda çok bunalmadım ferahtı. Kızılay çok kalabalık değildi. Maskesiz insana rastlamadım. Kızılay'daki işim bittikten sonra Bahçeliye geçtim. Simit almak için markete girdim. marketin önü çiçekten geçilmiyor. Hemen kendime ve eşimin teyzesine karanfil aldım. Karanfil kokularını yarınlara saklayayım çöp kokularını bastırsın düşüne dönüştü.

        Aslında bu yazımda heykellerden bahsetmekti derdim ayrı bir yazı yazayım. Biraz da araştırma yapayım. Geçtiğimiz hafta sonu köydeydim. evdeki çiçeklerin bir kısmını oraya götürdüm. Ankara'da gül zamanı bahçeler, parklar rengarenk güllerle dolmuş. Markete giderken seyredip ruhumun mutluluğu çoşsun istedim.. Özellikle apartmanın bahçesindeki güller pembe güle hastayım. Yöneticiyken bir kısmını Başar'la beraber dikmiştik. Köy biraz soğuk olduğu için açmamış. Bende yeni saksı alıp onları düzenledim. Sinop planlaması yapmıştık Bir haftalık erteleme yapalım dedik. (Torunun okulu açılınca onu götürecektik. Bu durumda herhalde götüremeyiz.) Şimdi bir hevesle kitaplarıma bakıp hayal dünyasına dalayım.

     

18 yorum:

  1. Gerçekten tam da doğru tespit bu, "ev üzerimize yapıştı"! Silkelene silkelene çıkaracağız umarım. :))

    Çiçekler çok güzeller, İstanbul'da da on gündür güller coştu. Ankara daha karasal iklim nedeniyle biraz arkadan geliyor, demek ki. :)

    YanıtlaSil
  2. bugün burası da kış soğunda neredeyse, 18 derece gösteriyor ama yarın ısınır yine moral bozmak yok.
    fiyatlar arttı gerçekten, kitaplar bile 50 Tl falan olmuş, valla şaşırdım.

    YanıtlaSil
  3. çiçekler şahane. bahar şahane bir mevsim gerçekten de!

    YanıtlaSil
  4. zor zamanlar günlükleri'ni merak ettim!
    kavuniçi diye aldığım gül offfff nar çiçeği rengine döndü, o da güzel tabii de... iki gül almıştım birini gölge tarafa birini güneş tarafına dikmiştim, güneşe diktiğimin rengi koyulaştı gölgedeki ise açıldı, bilimsel bir açıklaması var mı yoksa sadece rastlantı mı bilmiyorum ama bana öyle geldi ki, güneş alma ile renk arasında ilişki var güllerde.... olabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
  5. Selam ekmekçi kız ,Ankara şehir merkezinde güller açtı. Fotoğraf köyden.İnşallah yaz gelince ev hapisliğinden kurtulacağız .Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Selam mehtAp havalar tekrar soğudu. Üzülüyordum ince kabanları montları giyemediğie neyse giyiniyoruz. Güneş bir süre ısıttı ya o yeter bize .Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. şule bahar bir enerji enerji. Dün bitmiş bir enerji vardı. Bugün tekrar canlılık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Selam Ceren Oya baydar'la tanışmam oda arkadaşımın aldığı kitabla oldu. sıcak külleri kaldı. devamı Erguvan kapısı. On iki eylülü anlatmış içinde aşk hikayesi ile. Okduğum romanlar içinde çok beğenmştim. Bu kitabında bir yerde öz eleştri bir yerde baş etmeyi sosyal olaylarla harmanlamış. Neden yazdığını yazmadaki heyecanı ve seksen yaş üzerinden değerlendirmesi . Elimde okumakla meşgulum. O kadar derin bilgim yok güller konusunda. Olabilir. Tozlaşmadan kaynaklanır. ya da rengi o renk olabilir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ankara üçüncü şehrim gibi:) Gazi Üniversitesi mezunuyum. Yüksek Lisans ve Doktora eğitimim de orada olunca Kızılay ve Dost kitabevi burnumda tütüyor bir süredir. Ama benim kitabevim İmge idi kapandı orası küçük İmge. Ne çok severdim orayı gezmeyi alış veriş etmeyi... Ankara'da eklendi özlemime bir süredir...
    Gerçekten de her şey çok ama çok pahalandı ben dün markete gittim iki poşet korkunç bir rakam :) buna da alışacağız

    YanıtlaSil
  10. Selam butterfly, benim kitapçı Zafer çarşıdındsydı ancak artık gitmiyorum. Kızılay'a gidersem dosta uğruyorum. Ankara'yı seviyorum. Şehirler bir yerde kişilerle bir yerde de anılarla sevilir. Yaşanmışlıkları geçirilen güzel zamanlar o şehre anlam katar. Evet fiyatlar uçmuş. Biz böyle diyorsak işi gücü olmayanlara kolay gelsin. Çok zor günlerin içindeyiz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ah, arkadaşım bizim kuşağın her şeye, her işe yetişme telaşı yok mu? Yorulduk valla.
    Çiçekler gözlere şenlik bu arada :)

    YanıtlaSil
  12. Selam Tülin bu sıralar yazı yazmıyor yorum yapmıyor ne yapıyor diye merak ettim. Çiçekler baharda güzel havaları görünce çoştular. Bazıları hazır alındı bende çoştu. Çiçekleri seviyorum. Gittiğim yeri güzelleştirmeyi, gözümün güzel bir çiçeği görmesi. Vazoya konan gül ve hanımelinin kokmasını seviyorum. Bazen yorulmakta güzel. kendi işini kendinin yapması becerikli olmak. Sadece üzerimize her iş fazla kalıyor.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Çiçekler rengarenk insanı iyi hissettiriyor.. Sabahları Ankara soğuk, öğlen iyi gibi gece de üşüyorum:) O güzel çiçekler olmasa yazın geldiğini anlamayacağız...Kitapların çok hoş, Adalet Ağaoğlu bende okumak istiyorum:) keyifle okumanı dilerim, sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler maviye iz süren evet ama bugün öğlende soğuktu. Hava bulutlu olunca daha da soğuk.Kitapların biri bitti. Oya Baydar. Evet çiçekler iyi ki var.sevgiler

    YanıtlaSil
  15. oyyy ne güzel ferah ferah :)

    YanıtlaSil
  16. Deep sağol Sinop gezisini bir iki hafta erteledim. Maalesef Ankara'yı bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. çiçekler harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  18. ikaruseklsa selam hoş geldiniz. Teşekkürler. Köydeki bahçenin çiçekleri.

    YanıtlaSil

Bahar mı geldi? Hani nerede?

                                                                                                   21 mart nevruz bolluk bereket, gün eşitli...