26 Mayıs 2021 Çarşamba

Son günlerde mayıs ayı

                                      



                                Yeni aldığım tırnak çiçeğim.
                                                      

        Günlerin birbirine benzediği zamanların yabancısı olurken hayatın gelgitleri bir yanda. Zaman o kadar hızlı geçiyor ki mayıs ayının da sonuna gelmişiz.

       Havalar iyice ısındı ancak evlerin içi ısınmadı. Evde hırka ile oturup hele öğlen yürüyüşe ya da alışverişe çıkıyorsan ayağında yazlık ayakkabı ve kısa kol. Dışarıda sütçünün korna sesi. Bugün acaba hangisi gelecekti. Evde yumurta bitmiş. Başka salatalık, domates ne kadar çabuk bitiyor. İnşallah bu öğlene yetecek salata yapacak malzeme vardır.

       Bloğun üstündeki fotoyu değiştireyim derken işleri allak bullak ettim. İlk önce fotoğraf küçüldü. Şimdi de okuma listem kayboldu. Okuma listesini nasıl tekrar getiririm bilemiyorum, deniyorum olmuyor. Neyse bugün tekrar geri geldi. Daha yazıyı yayımlamamıştım.

       Yalnızlığı sevmeye mi başladım bilmiyorum. Sanki hep böyle yaşıyoruz gibi. Günlük ritim belli. Ev toplama sonra yemek var mı? Malzeme var mı? Bugün ne yapsam. Kime telefon açsam. Hangi yazıyı yazsam. Konu ne olmalı? Yürüyüş yapsam mı? Kaç bin adım oldu. Dün yedi bin yedi yüz adımdı. Bugün kim ne yazmış? Torunlara bakmaya ne zaman gideceğim? Yanlarından ayrıldıktan sonra bile özlemeye başlıyorum. Balkondaki çiçekler hangi aşamada. En son çiçekçiye hangi çiçek gelmiş.  Tırnaklar yeni çıkmış. (Dayanamadım gidip aldım.)  Üç renk var. Kırmızı pembe ve beyaz. susuzluğa dayanır. Ayrıca dallarından kopar ek saksıya. Ağaçlarda yeşil elbiselerini giydi. 

      Uzun zamandan sonra balkona arkadaşım geldi. Camları açıp sohbet ettik. Yüz yüze olmayan sohbetlerin yüz yüze tadı da farklı oluyor. İnsan hasret kalmak kötü.

         Bir yandan yaşamı sorgulamaya devam. Bahar geldi. Her yer yeşerdi. Balkon, teras, bahçe, parklar  çiçeklendi. Seviyorum baharı sanki yeniden doğmuş gibi oluyorum.

         Ankara ile ilgili daha önceki yazıda paylaştığım yazım ile ilgili güzel bir gelişme daha oldu. Oğlum Ankara yazısının şarkısını yaptı. Almanlarda beğenmiş. Haziran ayında albümde olacakmış. Azıcık heyecan sardı. Şarkı sözü yazarı olmak ayrı bir duygu.

16 yorum:

  1. bahar gerçekten mucizevi bir mevsim, "yeniden doğmuş gibi oluyorum" cümlesine içtenlikle katılıyorum ben de! her bahar doğadaki bu mucizeye tanıklık etmek beni çok mutlu ediyor :)

    YanıtlaSil
  2. Selam Şule bahar gerçekten harika. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraftaki çiçeğe ipek çiçeği dendiğini biliyorum, tırnak çiçeği dendiğini de duymuştum sanki.
    Oğlunuzdan güzel haberler almanız mutluluk vermiştir, daim olsun. :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de herkesin yalnizliga alismasindan herseye usenmesinden korkuyorum.Alisti insanlar kendi kendine yasamaya.
    Bora Duran in Insan sarkisindaki gibi olmayalim.
    "Yalniz olmaktan artik korkmuyorsan
    .....azaliyor insan"

    YanıtlaSil
  5. Benim içinde Mayıs ayı kayıp, yok, saymıyorum sayamadan bitti geçti Hiçbir şey üretmeden geçti gitti dediğim bir ay oldu. Ev taşımayı saymazsam. Ne güzel rutinler aslında çiçekler, yemekler, torunlar. Ben de bu gün uzun zamandan sonra balkonda arkadaşımla sohbet ettim. Buna alışmayalım lütfen.

    YanıtlaSil
  6. Yasakların biraz olsun hafiflemesi vaka sayısının azalması beni canlandırdı sanki. Ve bahar coşkusu. Bugün sahil yolunda yürüdüm. Biraz yağmura yakalansam da mutluydum. Yalnızlığa alışmak duygusu hepimizde var sanki.

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler ekmekçi kız sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Ana0nim. hakslısınız. yalnızlığa alışmamak gerekir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Butterfly, maalesef sadece mayıs değil neredeyse bir buçuk yıl oldu. Zaman hızlı geçiyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. selam Mihriban ne iyi yapmışsın. İnsan yürüyüş iyi geliyor. sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. ya valla, pandemi öncesi hayatı unuttuk yaaa :)

    YanıtlaSil
  12. Selam Deep maalesef çok uzun sürdü. Evet nasıldı? Bundan sonra nasıl olacak. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Çiçeğiniz çok güzel ben de balkonda bir köşe yaptım onlar için :)
    Ankara ile ilgili olan şarkıyı merak ettim, çok güzel bir haber tebrik ediyorum oğlunuzu..
    sevgiyle ve ışıkla kalın...

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler maviye iz süren. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Biz onlara kedi tırnağı deriz :) çok güzel çiçektir gerçekten bakım istemez, bayılırım renklerine..
    Özledim sizi vallahi <3

    YanıtlaSil
  16. Selam Ceren hem sanal hem sanal olmayan dünyamıza tekrar hoş geldin. Yorumlarını güzel yazılarını bende özledim. Evet kedi tırnağı Manisa Lalesi'de deriz. Bende severim susuzluğa dayanır renkleri güzeldir. iyi ki hatırlattın yeni renkleri gelmiştir. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...