5 Mayıs 2021 Çarşamba

Özlediğim yer Sinop

 

              Çocuklar inanın inanın çocuklar

Güzel günler göreceğiz güneşli günler

                                                                    Motorları maviliklere süreceğiz
                                                                                          
Güzel günler göreceğiz güneşli günler

                Bir önceki yazı için Sinop fotoğrafları ararken çok özlediğimi fark ettim. .Biraz da yudum yudum hissetmek için bu yazıyı Sinop'a ayırdım.
          Bu sefer yazı az fotoğraf konuşsun diyorum. Hava rüzgarlı deniz için erken ne yapabilirim.
 Fotoğraf makinamı aldım adaya tırmanabilirm.

                                                                                       
Sinop yerleşimi insanın beline benzetilir. sağ taraf Akdeniz sol taraf Karadeniz. Akdeniz'de zeytin bile yetişir.

                   Bir gün birde parasız denize girelim dedik. Karşı tarafa geçtik. Seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli.
                                                     Akşam üstü sahilde bir yürüyüş yapalım. iskele yolu. Yaz geceleri kalabalıktan geçilmez elimizde kuru yemiş çöplerini sokağa atmadan dolaşmak. Ya da Niyazi Şen'den alınan dondurmalar.
                                                    Bazen canımız uzun uzun denize bakmak  ister bir yandan denize bakar diğer yandan hayaller kurarız. 
                                                   İskele bu fotoğrafı çok sevdim.
Fotoğraftaki sarı bina Rıza Nur Kütüphanesi. Gezi tekne gezintisinden çekmiştim. Hemen arkasında beş dakikalık yolda evimiz.
                                                                        Tekneden çekim   Aşıklar Park'ı
                              Kütüphanenin bahçesinde çay ya da kahve içip  gün batımı seyretmek keyfi bir başka olur.
                                                                             
                                                  Hamsiroz burada taşların yosunların arasından haydi denize girelim 
                                                                 Yıkılmadım ayaktayım.
                                                                    Kurt kuyusu bir pazar günü
                                                    Akliman dönüşü arka deniz sahil yolu

Arka deniz burada gün batımı farklı olur. Yanında sevgili dalarsın hayallere.

                                        Akliman her defasında Hamsiroz'a giderken burada durmayı severim.
                                                             Sinop İnceburun Kurt Kuyusu.
Geçen yaz hem ön deniz hem arka deniz dalgalıydı. Ne yapalım dedik Kurt kuyusunu denedik. Süper dalga yok.
                                                                                      

                                                      Türkiye'nin en kuzey ucu İnceburun
                                                                       Yalı ve Mataracı kahvesi
Elimde çok fotoğraf ve anı var. Bir başka yazı için saklı kalsın. Üzerine tıklayınca daha güzel olur.





                             
                                                                                  

19 yorum:

  1. büyütüp uzun uzun baktım tüm fotoğraflara. özlenmeyecek gibi değil :)

    YanıtlaSil
  2. Bir Sinoplu olarak tam bu sabah eşime Sinop'u ne kadar özlediğimi ve gitmek istediğimi anlatıyordum. Tevafuk oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel Sinop'lusun. Ben Manisa'lıyım eşim Sinop'lu 1982den beri geldiğim için Sinop gelinlinden Sinop'lu olmaya terfi etmişimdir. Sevgiler.

      Sil
  3. Sağanak yağmur ve buz gibi hava altındayız. İçim açıldı, çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bugünde burası soğuk terasta üşüdüm. Üstümde battaniye olmasına rağmen içeri girdim. Sevgiler.

      Sil
  4. Sinop özlemime çok iyi geldi.

    YanıtlaSil
  5. Hollanda’da bir arkadasim sinoplu hep anlatir durur bize de bir gun gormeyi dilemek kalir

    YanıtlaSil
  6. Eşimle geçen yaz Samsun ve Sinop'a gitme planımız vardı, virüs korkusu yüzünden iptal etmiştim. Hâlâ söylenir bana:)

    YanıtlaSil
  7. Sinop'u görmeyeli yıllar oldu. Tekrar görmek için o kadar çok sebep birikti ki!
    Görme arzum, yakın bir zamanda gerçek olur umarım. :)

    YanıtlaSil
  8. Selam N.Narda Bekleriz yazları her mevsimi güzeldir.

    YanıtlaSil
  9. Selam Ekmekçi Kızİnşallah en kısa sürede görürsünüz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ne guzel bir yermis.Nazli Eray Sis Kelebekleri romaninda kendi uslubunca o kadar guzel bir Sinop olusturmus ki cok merak ederim.Atlayip bir otobuse bir kis gunu gitmeyi hayal ettim ettim ama gidemedim.Sonra bir arkadasimiz surgun gitti.Ondan da cok dinledim guzelligini.Belki kavusma zamani gelmistir artik.

    YanıtlaSil
  11. Şule bekliyoruz. Evet sis kelebeklerin okudum. Kitaplığımdaki tekrar bakayım. Yalı'nın yanında Mataracı Kahvesi var. Sabah erken kakmışsam orada yürüyüş sonrası gider çay içerdim. Nazlı Eray' da orada kitabını yazıyor. Diye düşünürdüm. Sessiz sakin ama modern bir yer. Şehirde istediğiniz giysi ile dolaşın kimse bakmaz. Gece geç vakit eve yalnız dönün kimse laf atmaz. Atıyorsa yabancıdır. Bir gece Bienal sonrası yemek vardı. İli buçukta gece eve yalnız döndüm. Daha birçok modern özellikleri var. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule kitap elimde Nazlı Eray 2003 yazmış 2004 imzalatmışım. Sevgiler.

      Sil
  12. Ne guzel.Kendimi onun romanlarindaki fantastik Dunya ya vurdugum bir donem, calistigim kamu kurumunun merdivenlerinde karsima cikmisti.Yanimda gecerken once algilayamadim.Sonra bir cesaret geri donup eserlerini ne cok sevdigimi soyleme sansim olmustu.Ankara yi sevdigi ve yazdigi icin de severim onu.
    Anlattiginiz gibi medeni ve kadin dostu bir sehir olmasi ayrica cekici yapti Sinop u gozumde.Su salgin gectikten sonra insallah ilk firsatta gelmek isterim.Eminim sevecegimden.
    Saglicakla kalin.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...