3 Mayıs 2021 Pazartesi

Yaz kızım leylaklar açarken

                                          


        Bugün havalar birden ısınınca kalın giysileri kaldırayım yerine biraz mevsimlik, biraz yazlık giysileri düzenleyeyim diyerek dolabın kapağını açtım.  İlk önce giymediğim kışlık kıyafetleri üzülerek kenara ayırdım. Bir yerde okumuştum. altı ay giymediğiniz giysiler varsa verin elden çıkartın hafifleyin der uzmanlar. Bir yıldır dokunulmamış. Bazılarında beden genişlemiş olmuyor. Kıyamıyorum. Beklesin bakalım. Sonra mevsimlik olanlar elime geldi. Ama sanki birden yaz gelmiş gibi oldu. Hava 31 derece ama bulutluydu. Hafiflemek uçuşan giysiler, şortlar, kot etekler, bol pantolonlar çorapsız ayakkabılar. Birden gözüme mayo takıldı, kokusunu içime çektim. Deniz kokusu sardı her yanımı. 

       Markete giderken şapka ve maske olmasına rağmen  güneş  yüzümü yakmış. Belki balkon yada terasta yandı. Hafif bir pembelik var. "Güneş kremi almalıyım" dedim. Ay pandemi hepsi unutuldu. Geçen yaz korka korka denize girmek daha önceki yazları düşündüm. Ne çabukta bahardan yaza geçtin dedim. Yaz şapkalarını çıkarayım. Sezonda moda ne- dir? Mağazaya gidiyor muyuz. Renklerden hangisi ,çiçek desenleri hayaller. Yaşamdan nasıl koptuk böyle bir yanım hüzünlü diğer yanım hasta olmadan atlatırız kendimizi mahrum ettiysek değecektir diyen içimdeki ben. Biraz  rahatla dedi gönlüm.

      Yaz geceleri dışarda olmak . Aşıklar Park'ında yürümek vişneli ya da böğürtleni dondurma yemek. Sabahları kütüphanenin bahçesinde deniz kenarında içilen kahveye eşlik eden martılar. Akşamları Mihriban ile buluşup bira patates.

        Gündüzleri Karadeniz'in tuzsuz buz gibi sularına dalmak. Neyse az kaldı. Hafiflemekten bahsederken denize daldım çıktım. Bir ya da bir buçuk ay yüzünce eylülde şekillenmiş bir beden. 

                                                               

                                                        Snop

        Hayallere dalınca çıkmak zor.

         Bankamatikten iki ya da üç hafta önce para çektim. Kartı cüzdanıma koydum. Beş dakikalık yol ekmek almaya girdim. Birden parayı almadığım aklıma geldi. Geri döndüm. Birine sordum. Yok para gitti. Neyse ki tüm parayı çekmemişim. Kızım ile konuştum Eski bankacı anne bankaya git. Arkadaşlar yardımcı olurlar. Hastalıktan dolayı gitmeye çekindim. Gitmedim. Arkadaşımla sohbet ederken dedi ki bir arkadaşımın başına geldi. En azından senden sonra kim  para çekmiş ya da parayı almışmılar kameraya bakarlar. Çift maskeyi taktım. Banka boş. Hes kodunu önceden almıştım. Girdim içeri dilekçe vermen gerekir dediler. Meğer dışardaki bankamatikler özel sektörünmüş Kiralanıyormuş.Tutar fazlasına bakılacakmış Umutsuz bir şekilde dilekçeyi verdim. Para kesin gitmiştir dedim. Eğer oradan sonuç alamazsak ikinci bir dilekçe oda kameraya bakmak için. Neyse bir hafta on gün sonra bir yazı tutar fazla çıkmış. (Meğer bankamatik parayı içeri çekmiş.) Nihayet  para hesabınıza yatırıldı. Evet eğer kızımı ve arkadaşımı dinlemeseydim Param gidecekti. İyi ki gitmişim. Onun için vaz geçmeyin. Bazen benim gibi dalgın olup parayı almazsanız bankamatik hemen geri alıyor  peşinden gidin. 

                                        

         Markete giderken evlerin bahçelerine bakar dururum. Nefis bir koku ve rengiyle harika bir çiçek Ankara`nın leylakları. Yazının bu bölümü leylak dalı bloğuna gelsin. Ekenlerin  kimisi apartman görevlisi, ya da kırsaldan kente göç edenlerin hatıralarını sakladığı ya da meraklı çiçeği seven insanlar olmalı. Birde Çankaya Belediyesi. Dalında güzel görünüyorlar. Yeşillerin arasında mor çiçekler mor rengi severim. Açık koyu beyaz benim gördüklerim. Kokusunu gönderemiyorum. Ama görüntüleri burada. Vazoda çok dayanmıyor iki gün sonra boynunu büküyorlar.

        Yaz, hayaller ve leylaklar derken günler geçmekte.  Güzel günler bir gün  gelecektir. Umudu yitirmeden ruh sağlığımızı koruyalım.

                                    

         

                                                
                                          

24 yorum:

  1. parayı geri alabildiğinize çok sevindim, geçmiş olsun :) salgın geçince gezilecek yerler listemde sinop da var. o yüzden fotoğrafa uzun uzun baktım, ne güzel görünüyor :) siz bu yaz benim için de gezin sahilde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf ararken Sinop'a özlemişim. Bir sonraki yazım fotoğraflarda Sinop bekleriz. Gelince beni arayın. Sevgiler Şule.

      Sil
  2. Tam evlere kapandık, hava birden ısındı, kısmet işte!
    Leylaklar nefis duruyor, nerdeyse kokusu geldi. :)
    Artık, yazlık kışlık ayırmıyorum, dolapta yan yana duruyorlar. Mevsim değişti diye, indir kaldırla uğraşmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam dolabı ferahlatmak için kaldırıyorum. Biraz sadeleşme biraz yenilere çıkabilirsem yer ayırma. Leylaklar gerçekten muhteşem. İyi ki dikmişler dikenlerin eline sağlık.

      Sil
  3. Burada da hava sıcak ve boş sahilden yeni dönmüşken yazı pek tamamlayıcı oldu. Güneş sanırım ruhlarımızı hareketlendirdi ve kışın donukluğundan birden çıktık... ve heyecanlıyız. Fotoğrafa gelmeden park ve dondurmadan anlamıştım bahsettiğinizin nere olduğunu. Ayrıca bankamatiklerin koruyuculuğuna sevindim, bu kadar şefkatli olabileceklerini düşünmemiştim hiç:)

    YanıtlaSil
  4. buraneros özellikle bu konuyu yazdım çünkü bazen benim gibi insan dalgın olabiliyor. İnsanlar bilsin. Paramız az ya da çokolsun önemli. AH Sinop özlemişim. sabah fotoğraf taradım.Bugünkü yazı gotodu leylak ağırlıklı olsun dedim araya karışmasın Fotolar esas diğer bilgisayarda o bozuk. Burada olanlardan yeni yazı geliyor. Sanki yudum yudum içmek ya da hissetmek istiyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Yazının ikinci bölümü için teşekkür ederim, hora geçti gerçekten. Eve kapanıp kalınca değil leylak papatya bile görmedim bu yıl, zaten Antalya'da olmuyor leylak, sizler koyunca seviniyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Ankara'da çok ekmişler. Sağolsun belediye de parklara ekmiş. Güzel çiçek severim. Benim köydeki evin bahçesinde de var. Ama bu kapanma da gidemedim. İnşallah gidinceye kadar bitmez.Sevgiler.

      Sil
  6. Şu rengarenk çiçeklere bakınca bile insanın içi açılıyor gerçekten :) Paranızı geri alabilmenize çok sevindim. Selamlar, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. 6 ay giymedigin kiyafeti giy kuralinu seciyirum ama olmuyor pandemide hic bir şeyimi giyemedin gecem yaz ama vermeye de kiyamam bu sene bekleyecek. Bankalarda atm de eger sira yoksa arkanizdan hemen yanasan olmadiysa sorun olmaz para iceri alinir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz Pandemide evden çıkmadık haftanın iki yada üç gün torun bakmaya gittim. O zaman giyindim. Elbiseler kaldı. Evin içinde eşortman altı. İnşallah giyeriz. Arada beş dakika vardı. O ara benden sonra birileri geldi mi diye endişe duydum. Demek gelen olmamış. Sevgiler.

      Sil
  8. yaz gecelerinin heyecanını çok özledim... Çiçekler nasıl güzel huzur veriyor.. Bankamatikte başınıza gelen olayın olumlu sonuçlanmasına sevindim, bu konuda iyi bir hatırlatma oldu, teşekkürler:)
    umudu yeşertmeye devam edelim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Leylakların suda o kadar kısa durmasına hep çok üzülmüşümdür. Yine de bir dal kopartıp alırım hep :)

    İyi ki dilekçeni vermişsin, ben de diyecektim parayı geri çekmiş olabilir diye.

    Kazak giyerken kısa kollu tişörtle çıkar olduk iki gündür. İstanbul'da bahar zaten bir kış bir yaz. Ben de çıkarttım ince kıyafetleri.

    YanıtlaSil
  10. Selam maviye iz süren Umudu kaybetmemek etrafımızda minikte olsa heyecan duyacak bir şeyler olmalı sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Selam Handan leylak dayanmasa da suda ya da vazoda bir çiçek olmalı. Yarın bir dal toplayabilirim. Evin aşağısı kış yukarısı yaz çorap bir giyinip bir çıkartılıyor. Yarın 20lere düşecek. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. AA bankamatikleri özel sektöre mi vermişler? Şaşırdım kaldım:) Evet parayı içeri çeker de çok şanslıymışsınız, arkadaki de gelip almış olabilirdi.Yoksa kesinlikle ortaya çıkar böyle durumlarda.
    Yaz aylarını özledik özellikle hafif giymeyi. Tek derdim sıcaklarda maske nasıl takıcaz bakalım, terletip duruyor, geçen yazdan tecrübe.
    Leylek kokusu bir mimoza kokusu iki, bayılırım. Aslında çiçeklerin çoğu harika kokar, hanımeli, iğde, ıhlamur, akasya vs vs .say say bitmez.

    YanıtlaSil
  13. Selam mehTap eğer bankanın binasındaysa o bankaya ait ama dışarıda yanında banka yoksa özel sektörden kiralama. Şansıma arkamda kimse yokmuş. Geçen yaz Sinop'ta yaz sıcağında maske taktığımızdan dolayı yürüyüşleri ya çok erken saatte ya da çok geç saatte yapıyordum. Bu yazda mecburen öyle olacak. Ya da evden zorunlu nedenler dışında çıkmama. Evet aslında çiçek kokuları doğanın bize renklerinden sonra diğer armağanı.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Bu yazının yorumunu önceki yazıya yazmışım. Ben de yayınlandığını da gördüm ama nerede acaba diyorum:) Bence yorum ayarını ''yerleşik'' olarak düzenleyin. Sayfa değişmeden daha kolaylık...

    YanıtlaSil
  15. Neyse ki parayı kurtarmışsın. Bende de çekinme var. Belki ben de peşine düşmezdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet işleri olutuna bırakmamak gerekir dilekçe vermeseydim. Para kasa fazlalığı olarak kalacaktı sevgiler.

      Sil
  16. Atm vakasını okuduğum iyi oldu, ben de çokça dalgınım bu aralar.

    Umut, umut bakalım nereye kadar....

    YanıtlaSil
  17. N.Narda ümit etmekten başka yolumuz yok sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...