6 Haziran 2021 Pazar

Beş yüzüncü yazı çekiliş var ve Hallstatt

 

      Bahar yaz derken bu yazım gezi yazısı olsun dedim. Bir buçuk yıldır evdeyiz arkadaşlarla  bir araya gelince "Gezi  nereye yapalım?" derdik. Şimdi grupta parklarda maskeli mesafeli oturup yine gezilerden söz ediyoruz. "İki arkadaş çok bunaldım yurt dışına gitmem." lazım diyor. Ben uzun süreli maskeyle dolaşamam onun için beni yurt içi gezi paklar onda da ancak kendi aracımla. 

        Son yurt dışı gezim 2019 kasım ayında Romantik tur. Son günü yazmamışım. Salzburg' tan ayrıldıktan sonra son akşamımız sabah Hallstatt ve Graz üzerinden İstanbul'a dönüyoruz. Valizlerimiz toplandı otobüslere bindik. Yola çıktık. Rehberimiz "Bir öneri yapmak istiyorum." dedi. Hazır buraya kadar gelmişken sizi tekne turu ile buraları gezdireyim.  Bir daha ne zaman gelirsiniz."Şanzımıza hava da güzeldi. "Halstatt'a yakın mesafedeki köye  kadar gideriz oradan da tur otobüsü gelir hem gölü hem de buradaki küçük kasabaları görmüş olursunuz." Kabul ettik.  Sabah tahminen on civarı organizasyon yapıldı. Biletler alındı. Köyde mağazalar açık değil yine de etraf ,çiçekler ve yeni yıl hazırlıkları başlamış. Sabah kahvesi içebileceğimiz mekanlar kapalı. Teknemiz geldi. Bizden başka kimse yok. Manzara müthiş hava kasım olmasına rağmen çok güzel. Bir sonraki kasabada tur otobüsünü beklerken kafeler açılmış. Köyü gezdik kahvemizi aldık ve otobüsümüz geldi. Yol boyu sonbaharın renklerinin ağaçları ışık gölge oyunları. Hallstat'a varış. Çok güzel göl kenarı şirin evler ve çiçekler. Son masal köyümüz. Yanlış hatırlamıyorsam Çinliler buraya gezi amaçlı insanlarını göndermiş fotoğraflarını çektirip aynı masalsı köyü ülkelerine yapmış. Masal dünyası gibi bir yerin sonuncusuydu. Yalnız gazetelerde bir haber vardı  yerli halk gelen turistlerden şikayetçiydi. Gürültüden rahatsız olduklarını söylüyorlarmış evlerinin önüne not koymuşlar.

         Anılar üzerinden zaman geçince unutuluyor ya not almak lazım ya da fotoğraf çekilmesi lazım. Bundan sonrasını fotolar hatırlatıp konuşsun.

                                            














500 yayın

     Evet blogta beş yüzüncü yazı. İlki iki bin sekiz yılının kasım ayında ilk blog yazımı yazmışım. Hüznün tadı eşimin kuzeni benim de aynı zamanda arkadaşım. Ondan duydum gördüm. Blog dünyasına adım attım. İki bin yılından itibaren günlük tutmaya başladım. Sonra blog dünyası . Neden yazıyorum; kendime zaman ayırmak, kendim için bir şey yapmak, dünü hatırlamak, hayata karşı benimde söylemek istediklerim olduğunu bunu yazarak belgelemek. Unutmamak için de olabilir, yaşadığım güzellikleri paylaşmak. rahatlamak. Uğur Mumcu Vakfı' ında yazma kursuna katılmıştım. Mehmet Eroğlu "Yazmak için acı çekmek gerekir acı varsa iyi yazarsınız." demişti. Acı değil de ( Diğer yandan yaşamın çelişkileri, adaletsizliklerini görmek onlarda insana üzüntü veriyor.) yaşadığım zamanda beni etkileyen olay ve durumları  yazdığımı düşünüyorum. On üç yılda ilk günkü yazdıklarımla bugünkü yazdıklarımı karşılaştırınca yazdıkça açıldığımı ve aşama kaydettiğimi gözlemledim. Günlük notlar, okuduğum kitaplar en son Jean Christophe Grange' Küllerin Günü yeni kitabını okudum. Araştırma yapmış. Daha önceki kitapları da  araştırıp güncel olaylarla birleştirme kurgulama. Benim bir çok eksiklerim var. Ama okudukça, sorguladıkça, yaşamı anlamaya çalıştıkça hayat döngüsü bitmez. Belki de hayatla baş etmenin bir yolu olabilir. Yazma kursunda Ahmet İnam bir yazımı değerlendirirken "Naif" demişti. İlk önce olumsuz aldım sonra sözlüğe bakınca yapmacıksız açık yürekli olmak diyor. Sonra kursu bıraktım. Çünkü hem iş hem yazma kursu bir arada gitmedi. Üç günde bir hikaye yazabilmek zaman gerekli. Sadece yazmaya odaklanmak. Oyun yazma atölyesinde Emre Koyuncuoğlu " Her şeyi yazabilir misin? sorusunu sormuştu.  Yazamayacağım bana ait özel bazı durumlar var. Şimdi daha çok yazabiliyorum. Ama üç günde bir hikaye olmasa da son günlerde  blog yazısı yazmışlığım var. Çok eksiğim var. Şöyle düşünmekteyim "Denizde bir damla yazdıklarım olsun." Yorumlar yeni arkadaşlar ve dostluklar. En iyisi gün içinde beni mutlu eden bir eylem. 

       Yazılarım beş yüz olmuş. "Şöyle minik bir pasta yapıp kutlayayım birde bu yazının anısına yorum bırakan bloglardan üçüne kitaplığımdan sevdiğim kitapları armağan edeyim. Yorumlarınızı bekliyorum.

Not: 11 Haziran 2021 Cuma günü saat 18.00 'e kadar

Sevgili blog dostlarım. deeptone  duyuru yapmış. Kitap çekilişi var diye . Bu tarihten sonra yapılan yorum olursa onlar arasında bir çekiliş yapacağım. Bir sonraki yazımda sonuçları açıklama yapacağım.

                                            

26 yorum:

  1. Uğur Mumcu Vakfı'nın yazma kursları olduğunu bilmiyordum. Keşke Antalya'da da bir ayağı olsa... Ne güzel temalı bir çekiliş! Nice nice yazılarınız olsun, biz de zevkle okuyalım :)

    YanıtlaSil
  2. Canım Parıldayan Çiçek, yurtdışında maske yok ki! Yani çok kalabalık şehirlerde vardır belki ama açıkhavada maske yok meselâ bizde.. Bekleriz yani hem ne sevinirim!
    Çekilişten muaf tut beni Türkiye dışı malum ama nice 500 hatta 5000leri görelim senden inşallah ama o hocanın dediği gibi acı çekerek değil, sağlık ve neşeyle yazılan!

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Parıldayan Çiçek,

    500. yazıyı kutluyorum, nicelerini yazmanızı dilerim. :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. 500 yazi kutlanmaya değer gercektwn... Hatta pastali bir fotogeaf olsun 501. Yazida

    YanıtlaSil
  5. Ooo! 500. yazı ha? Zaman ne çabuk geçiyor. Blog yazmak insana çok şey katıyor. Daha nice 500 yazılar olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  6. Salzburg'ta bir iş gezi için bulunmuş ve de çok beğenmiştim. Seyehat etmeyi çok özledim. Güzel anılar, fotoğraflar, dostlar biriktiriyoruz. Birikimlerimizi de yazılara döküyoruz.


    500 tane yazı paylaşmak büyük mutluluk. Daha nice güzel paylaşımlarda bulunman ve çiçek gibi parıldamaya devam etmen dileğiyle :))

    YanıtlaSil
  7. Salzburg'ta bir iş gezi için bulunmuş ve de çok beğenmiştim. Seyehat etmeyi çok özledim. Güzel anılar, fotoğraflar, dostlar biriktiriyoruz. Birikimlerimizi de yazılara döküyoruz.


    500 tane yazı paylaşmak büyük mutluluk. Daha nice güzel paylaşımlarda bulunman ve çiçek gibi parıldamaya devam etmen dileğiyle :))

    YanıtlaSil
  8. Selam Işınonur teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ceren çok teşekkürler Nice yazılara inşallah. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Sevkoz teşekkür ederim. Pasta eklenecek sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ekmekçi kız sağol İnşallah daha nice yazılara.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Mihriban sağol yazmayı seviyorum. Kafamda bir kaç konu daha var. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Yıldız. Sazburg romantik Almanya Çok güzeldi. Güzel dileklerin için teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Ne huzurlu bir yermiş, yeniden başlasak artık gezmelere.

    Daha nice yazılaraaa :)

    YanıtlaSil
  15. Sağol Handan evet çok oturduk. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Halstatt deyince ah dedim içimden...en çok görmek istediğim yerlerden biri, nasip olmadı. bundan sonra da euro bu değerlerdeyken çok imkan dahilinde değil sanki, neyse cennet vatanımızın henüz mahvetmediğimiz bir çok güzel beldesini gezeriz biz de, değil mi :)
    500.yazı için tebrikler. nicelerine!

    YanıtlaSil
  17. Şule teşekkürler. Evet Almanya ve Avusturya masal rotasını izledik. Son gündü. Çok güzel yerler. Dışarıda az yer içeriz. Ülkemizde çok güzel. Sadece kıymetini bilmiyoruz. Teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. 500. yazınızı kutlarım..

    YanıtlaSil
  19. 500. yazı kutlu olsun, fotoğraflar bayılmalık ve bence 500. yazı için şık bir seçim olmuş:) Elbette nice nice 500'ler dilerim:)

    YanıtlaSil
  20. Selam buraneros daha güzel fotolar diğer bilgisayarda. Küçük torun bilgisayarı bozdu. babası tamir edecek. Gerçekten masal gibi yerler. İnşallah güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Selam Asue Esua güzel dilekleriniz için teşekkürler. Zannedersem Avusturya daki köy hiç bizim köylere benzemiyor. Evleri sokakları ile tertemiz. Yıllar önce Almanya'dan ağabeyim iile arabayla dolaşıyoruz. Köylerden geçerken ne sokakta başıboş hayvan var ne de berbat sokaklar. Evler çiçek bahçesi içinde. Sadece çifyliklerde koku var. Köy olduğunu oradan anlarsınız. İnşallah bir gün bizde böyle oluruz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Dile kolay 500 yazı. Daha bir o kadar yazar, okuruz inşallah. Nice
    güzel paylaşımlara !

    YanıtlaSil
  23. Pelinpembesi inşallah güzel dilekleriniz için teşekkür. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  24. halstad graz salzburg, isimleri bile güzel :) gideyim işallah ben de bir gün :) 500. tebrikler, çekiliş, katılmıyom ama duyurayım du :) hüznün tadı, heey en eskilerden tabiiii :)

    YanıtlaSil
  25. Evet deep romantiğim son durağı harika yerler sevgiler. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...