22 Temmuz 2020 Çarşamba

Vişne ile neler yapıyorum?

                                                               
                                                                                           
                                                               















       Yaşı başı almış giderken bu dünyada vişne reçeli ile mesafeli arkadaşlığından farklı dünyalara kayalım dedim.
       Sevgili Ceren vişne reçelinden başka ne yapılır? sorusuna yanıt verirken bir de blog yazısı yazsam olur mu? diye düşünürken satırlara başlamışım.
       Çok az vişne reçeli yaptım. Önce bir kilo sonra, iki kilo sonra, bir buçuk kilo derken yine vişne satıcısının yolunu bekler olacağım.
       "Nerede bu vişneler?" diye düşünmekteyim. Temizleyip çekirdeklerini çıkarmak eziyet olsa da yarenlik eden televizyon programları ile işi bitirdim. Ancak omuz ve sırt ağrısı hediyeli vişnelere kızgınlığım geçmedi ama sonuçlardan memnun muyum?  Çok az vişne reçelinin dışında neler yaptım bir bakalım.
         *Vişneli dondurma Önceden yaptığım vişne reçelini robattan geçirdim.Vişneleri ayıklayıp göz kararı şeker. Çok tatlı sevmediğim için.  Daha önce dünürüm torunlara dondurma yapıyordu. Onun için krema aldım. Kremayı da robattan geçirdim. Tabii ki ayrı ayrı. Sonra ikisini kaşıkla karıştırdım. Şimdi donmasını bekliyorum. Bir merak. Ama isterseniz krema ağır geliyorsa süzme yoğurtla yapabilirsiniz. bir sonraki denemem yoğurtla olsun. (Ağır geldi. Evde yoğurt var olamazsa içine karıştırayım.)
        *Vişne suyu Vişnelerin çekirdeklerini ayıklarken ayrı kaba alırım. Üstüne çok az şeker ve su. Kaynatırım. İçine biraz vişne reçelinden suyunu da eklerim.Eğer koyuysa biraz daha su. Dondurduğum buzların içine attığım naneler ile değişik bir vişne suyu. Yaz günlerinin serinleticisi.
        *Minik torbalara konulan vişneler kek yapmak için buzluktan çıkarılır. Biraz eridikten sonra içine un konulup kekin içine son anda karıştırılır. Keki yerken pembe vişneler kekin içinde endam ederken aman Tanrım lezzetine lezzet katılmış kek...Ekşi tatlı en büyük zevkimdir.
          Vişneli kek 2 yumurta, bir su bardak şeker, süt yarım su  bardak zeytin yağı ( Evde zeytin yağı her yemeğe her şey için kullanırım ) kabartma tozu, vanilya 3.5 su bardağı un. tahta kaşıkla karıştırıp en son bir avuç vişne ekliyorum.İsterseniz kakao ya da çukulatalı yapabilirsiniz Ay şimdi canım çekti. Fotoğraf içinde iyi olur. Torunum Ege " anneanne hazır almışsın sen bunları" dedi. Yaptığıma inanamadı.
                           






        * Bir kısmı da vişne likörü için ayrıldı.Bir kilo vişne saplarından ayıklandı. temizlendi.Yarım kilodan biraz az şeker ve bir litre su ilave edildi. Üç ya da dört gün güneşte bekletilir arada karıştırılır şeker erisin diye tarif var. Benim ki tembel işi tezgahta beklettim. Hüznün Tadı Mihriban ile konuşurken votkayı geç koymuşum. Dikkat etmemişim. Ekmekçikız'ın bloğunu tekrar okudum. Şeker kendi kendine eridi. Ben biraz sert olsun diye evde votka vardı. Yarım şişe. İçine koydum. karanlık yerde uyuyup olgunlaşmaya bıraktım. "Üç ay sonra bir merhaba" diyeceğiz. İçine tarçın, karanfil bulursam atarım. Yoksa daha sade olsun diye bakarım duruma.
        *Sırada vişneli tart var.
         * Vişneli yaş pasta Birde yaş pastaya koymak var. Zamanı gelince onlar buzluktan çıkarılıp ya da yeni alınanlarla yapılır.
         Bu arada aman dikkat tüm beyaz tişörtler önlük takmama rağmen ve mutfak vişne lekesinden payını aldı. Temizlenmesi işi sırada var.
        Ne diyeyim elime ve sizin ellerinize sağlık. Sizin önerileriniz varsa paylaşırsanız sevinirim. Şimdi görsellerin hazırlanmasında sıra. Afiyet olsun.
     

10 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, hepsi muhteşem görünüyor. Vişne lekesi için ben elma sirkesi kullanıyorum, lekenin üstüne uyguluyorum 5dk bekliyorum, ılıksuyla yıkıyorum. Fakat tabii bu pamuklu kumaşlar için, ipek vs vişne lekesi olunca sadece oturup ağlıyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Sağol Ceren teşekkür ederim. Doğal elma sirkem var. Kendim yapmıştım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık. Vişneyi çok severim. Ama sorma ben de bir tembellik bir tembellik. Evde çürütürüm diye korkuma almadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mihriban çok güzel aç en sevdiğin programı farkında olmadan çekirdeğini çıkardım. En son aldığım yedi lira. Bayağı iri ve güzeldi.Kafanda büyütme. Sevgiler.

      Sil
  4. Dondurma krema ile ağır olmuştur eminim... Ben çocuklara yaparım yoğurtla, gayet güzel oluyor. Çocuklar tatlı sevdiklerinden içöine biraz bal ya da pekmez koyuyordum...

    Ellerinize sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam kuzum saleplede dondurma yapıyormuş. Bir denemek lazım. Evet biraz ağır oldu. Ama en azından ne yediğini bilmek de güzel. Sizinde elinize sağlık. Sevgiler.

      Sil
  5. Dondurma işini bende yapayım diyorum meyvelerden. Ben sade dondurma sevdiğim için yiyemem ama oğlum bayıla bayıla yer sanırım. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Selam oğlunuz için meyveleri robattan geçirin. Hazır satılan mini çubuklu dondurma için buzluğa atmaya külahlar var. İçine değişik meyve çukulata parçaları katabilirsiniz. En çok muz yakışıyor. Robattan çekilince uzuyor. Frigo muz gibi. Şeftalide güzel oluyor. En azından ne yediğini biliyorsunuz. Yazın torunlarla yapıyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Vişne şenliği varmış burada:) Eee, mevsimi tabii. Tam bir vişne delisi olan annem bir müddet kaynattığı vişnelerin suyunu ayırır, bir miktar şekerle koyulaşıncaya kadar kaynatır, kışın meyve suyu yapmak için konsantre kıvamda kavanozlara doldururdu. İçen herkes çok beğenirdi:) Vişneli kek tarifinizi aldım. Ben de yapayım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın pazara gidip bulursam vişne alacağım. Çünkü teçelim ve meyve suyum bitiyor. Bende sizin annenizin konsantre vişne suyundan yapayım.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...