26 Temmuz 2020 Pazar

elimde nane kokusu ruhum huzurlu

                                                                         





          Elimde nane kokusu hala çıkmadı. Mis gibi kokan ellerimde taze nane hasadı. Sabahın altısında uyandım. Bu sefer dünürün köyündeyim. Kızım "Anne köye gideceğiz gelmek ister misin? "sözü üzerine "Neden olmasın" dedim. Geç vakit varmıştık. Kabakları topladı kızım "Fasulyeler sabaha kalsın karanlık oldu." Sabah ben zoraki yataktan kalkarken (yeni yerde zor uyurum on defa belki uykum bölünmüştü.) Kızım çoktan kalkmış fasulyeleri toplamaya başlamıştı. Biraz toplayayım dedim. Bel ağrısı fırsat vermedi. "Anne istersen kiraz" topla dedi. Sarı kirazlar dallardan sarkmıştı. toplanmasa ya kuşlar yiyecek ya da dalında çürüyecekti. Sabah gün ağarırken dallarda kiraz .bir yandan köpeğin havlaması. Araba gürültülerinden uzakta.
        Gitme zamanı vakit geliyor. kızım ve oğlum işe gidecekler gözüm nanelerde. Mis gibi kokusu var. Nane, dereotu birde reyhan sevdiğim kokulardır. Derin derin içime çektim Hiç çıkmasın ellerimden istedim. O keskin mis gibi koku.
        Arkadaşım bir önceki yazı ile ilgili yemek bloğun mu var? diye sormuş Şöyle bir cevap verdim
"Yok sadece vişnelerle ilgili bir paylaşım yapmak istedim. Benim blog ortaya karışık yaşantılar ya da her telden mi? desem hangisi doğru.. Evde  biraz malzemeler vardır. Ne yaparsın bunlarla  gibi. Bazen türlü, sebzelerden, bazen çorba, bazen aşure. Bazen hayal kırıklığı, bazen mutluluk, bazen çoşku.Tıpkı yaşam gibi. Şu an seyahatlere çıkamadığım için ne yapıyorsam o. Köyle ev arası yolum."
          Karışıklık her zaman iyi değildir. Diğer yönden hayatı ayırabilir misin? Şu olmalı bu olmamalı. Hayatın içi kendi içinde çelişkileri varken yazılara yansıması mümkün değil mi?

       
         

19 yorum:

  1. Nasıl güzel kokuyor değil mi, ben de gelmeden toplayıp kurutayım dedim ancak bir kök nanemi ama nasıl kokuyor ellerim sabahtan beri, bir fesleğen bir nane bir de biberiye kökü, mutluluk gibi! :)
    Belinize canım sıkılıyor.. Umarım bugün daha iyidir (çeken bilir..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belim ara ara o zaman ya ağrı kesici alıyorum ya da bel kuşağı var. Onu takıyorum. Sevgiler Ceren

      Sil
  2. Yoruma gelirken bile içimdeki çocuk sevinci ve yüzümdeki gülümsemeyi bir anlatsam "roman" olabilirdi. O kadar sıcaktı ki yazı, bana bir an'ı yaşatırken bazı kelimeler de anılarla eşliyordu. Reyhan bunlardan biri. Adı evde çok geçer, bense bir türlü ayırt edemezdim onu naneden. Memleketlerinden getirirlerdi, her güz gittiklerinde dedemle babannem, elbette başka başka yiyeceklerle birlikte. Düşünürdüm ki ülkenin doğu mutfağının bir lezzeti bu, ora yemeklerine pek yakışıyordu çünkü.:) Hoş bir zaman yolculuğu oldu bugünden düne:)

    Ve geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeldir o anılara yolculuk. Bende roka ile tereyi ayırt etmekte zorlanırım. Tere küçük rokanın yaprakları büyük olur. Reyhanın kokusu çok etkilidir. İlk defa kutusunu salayada yemiştim. Çok hoşuma gitmişti. Şimdi bulursam direk salataya doğuyorum. Ektim. Ama çok iyi olmadı. Be de tohumlarını tekrar aynı saksıya serptim.Çıkatsa sürpriz olur.

      Sil
    2. Reyhanın kurusu cepten yazınca zor oluyor. Harfler yanana farklı çıkıyor.

      Sil
  3. Nane kokusu bana hep Bahar'ı getirir. Çok severim bu ferahlık tazelenme, sağlık kokusunu.
    Daldan kiraz toplamayalı milyon yıl oldu benim için. Ohh.. tadına var arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım teşekkür. Kirazların bir kısmından likör yaptım.Teşekkürler.Kuruyan naneleri ovaladım.kavonozlata yerleştireyim.Sevgiler.

      Sil
  4. valla ne güzel yaaa, şanslısınız, hiç köyde yaşamadım, görmedim, öyle ağaçta kiraz sonra fasulye filan, ne mutluluk valla. nane fesleğen de migrosta işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Deep teşekkürler. Dünürlerin çok çalışkan, bahçede tavukda var. Yumurtalardan bahsetmedim. İşleri dışında bahçe işleri ile uğraşıyorlar, fasulye, kabak daha domatesleri olmadı. Bende saksılar nane ektim ama olmadı. Benim anneler. Terasta saksıda biber ektim. Kahvaltı için her gün üç beş tane topluyorum. Birde pazardan aldığım semiz otunun kökünü ektim. Çoştular dün yoğurtlu yaptım. Kahvaltıda bir demet topluyorum. Üzerine domates
      peynir, sızma zeytinyağı.Torunlar doğal yiyecek yiyorlar.Bende nane dışındaki otları alıyorum. Dere otu ektim olmadı. Sevgiler.

      Sil
  5. Nane kokusunu bende çok seviyorum geçen hafta pazardan kurutmak için aldığım demetler evde mis gibi bir hava yapmıştı ☺️ Sarı kirazın da tadı ayrı güzel oluyor Reyhan denince şerbeti düştü aklıma serin serin bu hafta yapayım bari 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Derya ben bir defa yaptım hoşuma gitmedi. Belki eksik yap mışımdır. Bugün limonata yaptım. Setinde ekşili içine iki tane portakal attım. Rengi tadı harika.

      Sil
  6. Dalından meyve toplamak gibisi yok:) nane kokusu ferahlık yayıyor daima, belinize dikkat edin geçmiş olsun..
    Hayat zıtlıklarıyla akıp gidiyor, çok yormasın..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler maviye iz süren.Ağacın dalları yakındı toplamak kolay oldu. Sevgiler.

      Sil
  7. Çok severim nane kokusunu... fasulye de dahil her türlü sebze-meyve-çiçek vb. toplamayı... .)
    Ben de zor uyuyangillerdenim ama gözümü köy hayatına açacağım bir evde de geceyi geçirmek zevktir benim için... :) Şimdi bunları burada okudum ya, sanki ben gitmiş-yapmış gibi bir mutluluk kapladı içimi... :)
    Hayatın kendisi dümdüz ve tekdüze değil ki konu olacağı her şey-her yer öyle olsun.
    Bel ağrısı... bugünlerde bizim evin en sık sözü geçen ve kendini hissettiren sağlık problemi... Eşim de çok muzdarip, tam geçecek gibi olurken daha da artarak yeniden başlıyor. Çok geçmiş olsun... iyi bakın kendinize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam aslında köy ama ev çok modern. Öyle eski köyler gibi değil. Ev fiyatları uçmuş. Eşinize de geçmiş olsun. En iyi yüzmek. Geçmesi geçici ani ters harekette yorgunluk ya da eşya taşıyın a tekrar ortaya çıkıyor. Sol baş parmağım uyuşuk. Bu sene daha yüzemedim.Sevgiler.Uarında bizim bir ev var doğanın içinde site içinde. Gece korkuyorum. Tek başıma kalmayı günübirlik gidiyorum. Sinvabı çektiğim yer. Ayrıca güzel yorum için teşekkürler.

      Sil
  8. reyhan, feslegen, nane karışık kurutup zeytinyağlı dolma içi için baharatlıkta bulunduruyoruz. çok güzel renk ve tat veriyor.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler Burcu bir deneyeyim.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...