9 Temmuz 2020 Perşembe

Var olabilmek

                          Daha önce yazdığım yayınlama konusunda kararsız kaldığım bir yazı                   









                                                         Köyde komşuların bahçesi
        Hayatı ucundan yakaladım derken  oğlum benden ileride hayatı yakalamıştı. İkinci bir dil için mücadele ediyordu. İngilizce biliyor ama Almanya' da yaşıyor. Almanca bilmek zorunda. Dün akşamın sohbeti yabancı olmak kendini anlatabilmek üzerineydi. Ben de bizim ülkede benzer ama farklı duyguya sahip olmaktan söz ettim. Yeni tanıştığın ya da ara sırada görüştüğün insanlarla  iletişim kurmak gibi... Biliyorum senin işin daha zor dilini az bildiğin insanlarla iletişim kurmak ya da benim ki bana daha zor bu yaşta yeni bir insan ile  veya daha önceden tanıştığım insanlarla yazarak, telefonda konuşarak. iletişim kurmak hangisi zor?
       Uzun süredir tanıştığım insanlarla gerçek bir iletişim kurabiliyor musun? Kardeşlerin eşin... Senin için önemli insanlarla iletişim kurmak. Ah be zorluklar dereceler kişiye ve zamana göre nasıl da değişiyor. Ben erteliyorum. Sen peki ne yapıyorsun sen de zamana yayıyorsun çok ihtiyacın oluyorsa hemen yapıyorsun o yüzden ben hayatı ucundan yakalamaya çalışırken sen içinde olmayı seçiyorsun.
        Ben içinde olmak için çabalarken sen zaten içindesin. Hangimizin işi zor. İkimizin de. Ben yaşamın tek düzeliğini kırmak için çaba gösteriyorum. Sen de öyle. Şu anda bira almak için dışarıda sosyallaşmek istiyorsun. Ben de kendimi anlatmak için kelimelerin gücüne sığınmak istiyorum.
        Ben hayatı yakalamak için adım atmam gerekiyor. Dışarıya çıkmama, arkadaşıma telefonla aramama ihtiyacım var. Peki senin ki sende dışarıda bir buçuk metre mesafeyle oturarak dilini az bildiğin bazen yanlış sözcükler kullanarak iletişim kurmaya çalıştığın yeni bir ülkede. ben ise dilini bildiğim ama anlaşılmadığım bir yerde hissediyorum. Senin enerjin var. ben ise o enerjiyi yakıta çevirip hayata yöneltmem gerek. Zor olan belki senin ki. Ama benim ki de bazen bana zor geliyor.
      Çeşitli sorunları olan insanlarla iletişim kurmaya çalışmak ben bir yol arıyorum sen de bir yol sen bana göre çok şanslı mısın? bunu sorgulayıp duruyorum.Yine de sen de şansını zorluyorsun ben de sadece çaba.... Yaş,çevre,alan farklı ama amaç aynı.
       Sen yeni bir ülkede ben yeni yaşımda yaşlanmadan bir çıkış hep aradım arıyorum.
       Oğlum dedi ki "Arada fark var ben sanatçıyım."Biliyorum senin işin zor.Sanatçı olmak,yabancı ülkede seni insanların onaylaması..
        Hayat içinde var olmaya çalışan iki ayrı insan.Var olabilmenin gücüne sığınıyorlar.

6 yorum:

  1. Ne güzel komşuymuş ama!
    Yazınız dolu dolu, üzerinde konuşulacak öyle çok şey var ki.. Gerçekten iletişim kurabilmek ne kadar zor; bazen aynı dili konuşuyoruz ama birbirimizi anlayamıyoruz. Son zamanlarda bana da çok oluyor, uzun yıllar yurtdışında yaşamanın da bir olumsuz etkisidir mutlaka, fakat ne "anlayabiliyorum" ne de "anlaşılabiliyorum" sanki.. Yazarak biraz daha kolay geliyor bana da, okuyarak da. Ama sözel iletişim, bazen en yakınımızla bile aramızda bir duvar var sanki, sözcükler çarpıyor tenis topları gibi geri dönüyor, kimsenin kazanamadığı tuhaf, bitmeyen bir maç gibi.... Sadece karşımızdaki oyuncular değişiyor.

    YanıtlaSil
  2. Çok iyi iletişim kurabildiğimi düşünmüyorum zaten buna çok da hevesli olmamayı bir şekilde öğreti yaşam, en yakınlarımla bile en azından özel bir günde yada çok uzun konuşmayınca konuşmak ne zor ve bir görev gibi oldu, çok fazla teklik, içe dönüşlük vardı salgın onu bir etap daha ilerletti.

    YanıtlaSil
  3. Ceren iletişim derin konu sen anlatmak istediğini karkı taraf ya da dinleyen ne anlamak istiyorsa onu anlıyor. O yüzden kendimizi ifade etmekten vaz geçmiyoruz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Derya içe dönüklük teklik bir tür bencillik önce can bu günlerde geldi her yanımızı sardı. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. İletişim kurmak kolay, kolay da... yaşadıklarımız bazen bunu çpöe attığımız zaman ve çaba gibi
    görmemize neden oluyor bence.
    Yine de insansız olmuyor. Anaanemin dediği gibi çünkü "insan insanın zehrini alıyor"

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Tülin gerçek anlamda iletişim iletişim kurmak için yargılamadan sadece insanı dinlemek.Hem çok kolay hem de çok zor.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...