20 Şubat 2021 Cumartesi

kar , aşı, ölüm

         

                                                                               













       Günlerden salı, aylardan şubat  kar dün geceden beri yağıyor. Sabah ilk işim perdeleri açmak oldu. Nasıl bir güzellik. Barajlarımız dolacak. Ağaçlar yeni gelinliklerini giymiş. Komşu bahçenin erik ağacı sende aldandın mı? yalancı bahara? Ankara soğuk daha çiçek açmamıştı. Ağaçların yeni giysisi beyazlar çok yakışmış. Arabayı çıkarmam mümkün değil dün gece arabalar kaydı. Bizim sokak ara sokak daha az araç geçtiği için yerler buz. En iyisi parktan gideyim. Doğanın yeni halini görürüm. Hem fotoğraf çekerim. Ama yine de bastığım yere dikkat etmek gerek. Onun için bir yandan önüme bakıyorum bir yandan ağaçlara.

         Bir kadın ekmek torbasını boşaltmış telaşlı bir şey arıyor. Ben sormadan söyledi. " Kocamın takma dişlerini yanlışlıkla  acaba çöpe mi attım. Üst dişler evde" belki bu dişlerde evdedir. "İnşallah size kolay gelsin" diyor yola devam ediyorum.

        Aile hekimine vardım." Sizin aşınız gözükmüyor."  Ama randevuyu ben aldım." Yarınmış. kendime kızsam mı bu karda kışta yollardayım. Kaymadan eve dönsem. Olsun diyorum en azından yürüyüş yaptım. Bakkaldan gazeteyi alıyorum. Birde arabanın üzerindeki karları temizliyeyim diye düşünüyor arabanın  kapısını açıyor gazeteyi bırakıyorum. Karları temizlemeye başlıyorum. Arabanın içine girip arabayı çalıştırmalı. Anahtar yok. Araba çalışmıyor. Nerede düşürdüm. Kapıyı açtım cebime koydum. Bakkaldan tuz alıyorum arabanın etrafına serpiyorum, evden su getiriyorum. karları temizliyorum Yok anahtar yok . Karın içine gömüldü. tekrar eve gidiyorum. Elektrikler kesik. Beşinci katta oturuyorum. İki defa yürüyerek çıktım. En sonunda eşime haber veriyorum. O Başar'ı arıyor. Başar elinde kürekle etrafı temizliyor anahtar yok. Çıldırıyorum.  Arka sol kapının önünü temizlerken arabanın ışıkları yanıyor. Kürek takıldı bir yere tekrar kazıyor ve anahtar. Çok mutlu oluyorum Başar'a teşekkür ediyoruz.

     Eve çıkıyorum Işıklar yok. Saat bir buçuk . O stres ve yorgunluğun üzerine yatıyorum. Ev soğuk. Uykudan kalkınca hala ışıklar yok. Mumları çıkarıyorum. 

        Doğan Cüceloğlu'nun ölümünü internetten okuyorum. çok üzülüyorum. Amerika'dan geldiği yıllarda semineri vardı. Katılmıştım. Seminer sonunda soru ve cevap kısmını kim yönetmek ister diye sormuştu. Elimi kaldırmıştım. Tabii ben konukları tanımıyorum. Bana müdahalede bulunmuştu. Sonrada "Hem yönetici sensin bende sana karışıyorum." diye yorum yapmıştı.  Tahminen doksanların sonu. Kitaplarını her çıktığında alırdım. İletişim becerileri. Yaşam felsefesi, savaşçı derken yaşamın hızına yenik mi düştük. Kitapları ile yaşamaya devam edecek. Işıklar içinde uyusun.

       Bir günde bu kadar terslik olmaz ,şansızlık.

        Ertesi gün yine yürüyerek aşı olmaya gittim. Hiç sıra yoktu. İnşallah aşı işe yarar. Bir ay sonra ikinci doz bakalım vücut antikor üretecek mi? Biraz kolum ağrıdı. Bir zamanlar "Haydi çocuklar aşıya derken şimdi haydi büyükler aşıya."

                                                                              



16 yorum:

  1. Ooo geçmiş olsun <3 İnşallah tutar! Aşı yaşı nasıl düştü hemen, bizde hâlâ 75'e bile sıra gelmedi. 85+ grupta 10 milyon insan olursa gelmez tabii :))))
    Anahtar macera yaşamış :) Ben böyle şeyleri hemen batıl inanca bağlarım bak derim demek ki anahtar arabayı açmamı bir nedenle istemedi... Olabilir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Ceren eşim 66 yaş ondan dolayı bana sıra geldi. Aramızda 4 yaş var. Ya kadının düşürdüğü takma dişleri garip gelmişti. Karda yürüyüş yapmak yordu. Eve git dinlen. Yok inmişken araba temizlenecek. Ama yaşadıklarım ömrümden on yıl Aldi. Evde yedeğide bulamadım. Ertesi gün torunlara bakmaya gidilecek. Birde çalışmadı. Anahtarı yaklaştır diyor. Kapısı açık. Arabayı çalarlar I diyorum. Anahtar olmadan çalışmıyor. Ya karda biri bulup arabayı kaçırsa. Verilmiş sadakam varmış. Sevgiler.

      Sil
  2. Gerçekten de zorlu ve hepimizi üzen bir vefatı öğrendiğiniz acı bir gün olmuş:-( Fotoğraflar harika ve kadının kocasına ait dişleri aradığı ana denk gelmeniz gerçekten ilginç bir anı olmuş:-) Umarım aşının ikinci dozu ile birlikte faydasını görürsünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten takma dişi kaybı anahtar kaybı tesadüf. İkinci doz on beş martta. İnşallah işe yarar. Sevgiler SzgnBsl.

      Sil
  3. Aşı herkese şifa olur inşllh. yakında biz öğretmenleri de
    aşılama yapacaklarmış, bakalım bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öğretmenim. Size sıra geliyor. Ben eşimden dolayı erken oldum. Sevgiler.

      Sil
  4. Olan bütün tersliklerin üzerine inşallah asi ise yarar diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz teşekkür ederim. İnşallah umut etmek düşüyor bize. Sevgiler.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun, gerçekten aksilikler bazen bir geldi mi hemen diğerleri sanki arkada bekliyor gibi sıralanıyor... Yorulmuşsunuz nasıl :( Ama anahtar bulunmuş :)
    Aşı da olmuşsunuz umarım dediğiniz gibi işe yarar, sırayla herkes aşı olur.

    YanıtlaSil
  6. Sağol DoDe. Inşallah herkes aşılanır. Ve aşılar işe yarar. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ben de halam için randevu aldım, haftaya götüreceğim aşıya. Size de şifa olsun inşallah <3 Karlı Ankara bir başka güzel ama değil mi?Bu yıl pencereden doya doya izledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam halanıza da aşı vurulması iyi. Yarasın. Evet Ankara'da kar ayrı güzel. Sevgiler Geçmiş Bahar Mimozası

      Sil
  8. Satırlarında kendimden birseyler buldum :) Uzun süredir gelmemisim sana, özlemisim kalemini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam emekliyim.com.ne güzel yaşadığımız hayatlar farklıda olsa. Sonuçta insanız. Ortak duygular, yaşanmışlıklar, içimizi ısıtan kelimeler. Olunca benzerlikleri seviyoruz. Sevgiyle kalın.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...