6 Şubat 2021 Cumartesi

Balkabağı mucizesi

                                                                     







                                        

       Havanın kurşini grisine inat. Mevsimlerden kış ortası okuldan eve gelmişim. Hava birden açmış güneş evin odasına kadar girmiş sanki etraf turuncu. Bal kabağı rengi odada yanan sobanın ateşi ile birleşmiş , kaygıdan uzak yaşamın tek amacı okumak ve dersler. Evdeki huzur derslerime yardımcı olmuş, annem yanımda, babam Almanya'da  işci olarak çalışmaya gitmiş. Bir yandan beş çocuk diğer taraftan evin inşaatı için ayrılan para ,annem  idare etmeye çalışıyor. Karnım aç ve tel dolapta bir yemek var. Hemen ağzıma bir iki tane atıyorum. Nasıl güzel bir lezzet daha önceki yediklerime benzemiyor. bu anneme soruyorum " Mücver. Balkabağından tadı hafif tatlısımsı. Çok lezzetli. Ne becerikli ve yaratıcı  annem var diye içimden geçiriyorum

       Aradan yıllar geçmiş. Çoluk çocuk büyümüş. torunlar bir yanda. ben torunlara bakmaya gelmişim. Onlar yüzleri bilgisayar ve tabletlere yönelik.

          Kış günü pandemiden evlere kapanmışız. Köyden gelirken balkabakları sıralanmış yol boyunca. "Alacağım ama birde kesmesi var" diyorum. Olsun yine de elimin altında bulunsun. Üç tanesi on lira. Arabanın bagajı boş.  Birde soğan alayım çuval yarılandı. soğanlar bitmek üzere derken. Arabanın arkası doldu. Bir başka yerden aldığım balkabakları . Bu kadar balkabağı ile ne yapılır? Tatlı yapsam Aziz yemiyor. Bende o kadar çok tatlıya ihtiyacım yok. Balkabağı çorbası. Şu an dolapta çorba var. Tamam buldum mücver yapayım diyorum. Üç gündür kesilmiş dolapta beni bekliyor. Değişiklik olsun. Bu sefer fırında pişireyim. tam diyet yemeği az miktar un, bir yumurta, maydanoz ile karabiber yakışır.  Tamam ikindi çayı için hafif bir çay keyfinin yanında iyi gider. Gerçekten yağda kızarmaya göre hafif. yapımı kolay, karın doyurucu, balkabağı lezzeti. Rengi turuncu kış gününde enerji sağlar. Balkabağı bana göre gerçekten mucize. tatlısı, tuzlusu, çorbası ile ayrı lezzet. Birde tatlısını yufkanın içinde yemiştim. Reçeli de ayrı güzel olur. Bir gün onu deneyeyim.

           Turuncu günlerin bir an önce gelmesi dileğim.

18 yorum:

  1. Ellerinize sağlık eminim çok güzel olmuştur, farklı bir şekilde değerlendirmişsiniz ne güzel.. Pandeminin bittiği günlere :)

    YanıtlaSil
  2. Selam hoş geldin DoDe teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. merhaba, pandemi öncesi kilo da o kadar problem değilken, city's in içinde hatay balkabağı tatlısı yapan bir yer vardı. tahinli. yemelere doyamazdım. kızartırlardı kıtır kıtır olurdu. o aklıma geldi. mücver da şahane fikir. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Selam küçük Joe Hatay'a kabak reçeli yaparlar kıtır kıtır olur. Rengi muhteşemdir. Yağda kızartmadım. Fırında yaptım. Yağdaki daha lezzetli oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Mutlaka yapmalıyım. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  6. Kış güneşi ve turuncu lezzet. Tahmin ediyorum ki çok güzel olmuştur fırın mücverin. Tel dolaptan alıp yediğin kadar güzel olmasa da...

    YanıtlaSil
  7. Yufka arasında tatlısını yemiştim ve çok da beğenmiştim. Sizin bal kabağı mücveri de nefis görünüyor 😋 afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. Gezgin kova selam ben de tatlısını yedim o da ayrı güzel .dün çayın yanına bir denedim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Her mevsimin meyve sebzesinin tam o mevsimde ihtiyacımız olan şeyleri içermesi sana da inanılmaz gelmiyor mu? Hayran olunası denge.

    Balkabağı hemen hiç almam. Tatlısını yaptığımda bitene kadar yemeden rahat edemediğim için, eve sokmamakta buldum çareyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir sebze. Ben çok seviyorum. Evet kışın koyu renkli gıdalar yememiz lazımmış. Evet güneşin rengi. Sevgiler.

      Sil
  10. Çok güzel değerlendirmişsiniz. Balkabağı yemeyi sevmiyorum ama görünüşü çok güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  11. Ahhh ellerinize sağlık. Mücver çok yapıyorum ama yeşil kabaktan, aklıma hiç balkabağından yapılabileceği gelmemişti :) Bir de bu yazı beni çocukluğuma götürdü. Annemle babam uzun çalışırdı, bazı akşamlar yemeğimi evi çekip çeviren teyzeyle yerdim. Genelde annem önceki günden yapar, teyzeye de bana ve kendisine birer tabak ısıtması kalırdı. Ama bir gün ne oldu bilmem annem yetememiş demek ki, evde tam takır kuru bakır, annem teyzeye telefonda sen bir şeyler ayarlayıver dedi... Teyze mutfağa girdi çıkmıyor :) Sonunda artık açlıktan midem yapışmış, getirdi önüme börek koydu allah börek hem de, öyle bir saldırmamla ayyyyy yahu bu börek tatlı, birer yufka arasında balkabağı püresi gibi bir şey :))) Hiç sevmemiştim ama teşekkür ettim zorla yedim tabii. Annemler eve gelince onlar da tattı aynı tepkiyi onlar da verdi :)) Bursa'da muhacir (macır derler) çoktur, onlara ait bir yemekmiş bu. Biz bilmiyoruz tabii... Fakat birdaha da aman dedik börek yapma gözünü seveyim, ekmek peynir domates....
    Balkabağı değil de hokkaido türü küçük kabakların çorbası güzel oluyor ama o bile şekerli geliyor bana bir de rejim yemeği değil ya aman, baya kalorisi yüksektir balkabağının :) Kötü bir sürprizle karşılaşmayın sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorbası, tatlısı, mücver ile biz seviyoruz. Hafif tatlımsı değişik bir tat. Sevgiler.

      Sil
  12. Kabak fırında denemiştim soğan soslu o da güzel oluyor :) eline sağlık çok Umut dolu yazın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam deneyeyim. Teşekkür ederim. Güzel yorumlarınız için. Sevgiyle kalın.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...