22 Ocak 2021 Cuma

Sebzeli pilav

Selam yeni bir yemek bloğu açmaya karar verdim. Şu ana kadar sorun oldu. ben de yazdıklarımı burada paylaşmaya devam ediyorum.

Bugün öğle menüsü

Bakalım dolapta neler var. bezelye ,Buzlukta kıyma. evet bugün canım pek yemek yapmak istemiyor. ya da dışarıdan geldiniz . hemen sulu yemek canınız istiyor. ya da bekarsınız. yemek yapmayı bilmiyorsunuz. 

bezelyeli yemek 

Malzemeler 100gr kıyma 

Hazır konserve (yalnızsanız 250 gr daha çok isterseniz yarım kilo, salça evde varsa havuç patates ilave edebilirsiniz. 

1 soğan 1 veya iki tane patates iki havuç

Pişme süresi 15 dakika

Soğan kavrulur .kıyma atılır kavrulur Biber salçası kullandım.1.5 yemek kaşığı tuzu biber salçası suyu konur. İçine kare doğranmış havuç ve patates konur. yemeğin piştiğini havuçlardı tatatrak anlarsınız. siz salatayı yaparken pişer.

Sebzeli pilav. 

Malzemeler

2 su bardağı pirinç

1 tane Havuç  

5 tane mantar

1 çay bardağı mısır

1 çay bardağı bezelye

Pirinç sıcak ve tuzlu su içine atılır. Yarım saat beklenir. İyice yıkanır. Sebzelerden havuç ve mantar teryağda kavrulur ,pirinç atılır. Kavrulmaya devam. Bezelye ve mısır içine konur. Tabii arzu ettiğiniz kadar tuz. Pirinçler genelde değişken oluyor. ' bardak ölçüye 2.5 bardak su ekliyorum diri kaldı. ancak beğendik. Siz su miktarını 3 su bardağı yapabilirsiniz. tek başına doyurucu bir pilav. yanına yaz ise ayran kış ise yoğurt ile bir öğünü kurtarmış olursunuz.


Karışık salata

Malzemeler 

3yaprak marul, iki tane havuç, bir tane turp ,çeri domates, mısır 

Sosu için zeytinyağı, nar ekşisi, limon suyu



Balık çorbası

Malzemeler: Bir tane Norveç somonu havuç, arzu edilirse patates 1 yumurtanın sarısı  1 soğan

Somon yıkanır. Haşlanır. Soğan tere yağda kavrulur içine havuç kare doğranmış isterse rende katılır kavrulur. Haşlanan balığın  kılçıkları çıkartılır. Patatesler minik doğranır. yumurtanın sarısı ve limon suyu çırpılır. Arzu edildiği kadar tuz. hepsi son bir defa kaynatılır. Üstüne maydanoz süslemek için. 


Canım bugün sütlü tatlı istedi.

1 litre süt beş yemek kaşığı un, 6 yemek kaşığı şeker. Hepsi karıştırırlır. robotto ya da el blenderdan çektim. kaynattım. tekrara el blenderden çektim. kedi dili ya da bisküvilerin üzerine dökülür. en üstüne Üç kaşık mısır nişastası Bir bardak portakal suyunda pişirilir.portakallar soyulur dilimlemnir. İki portakal yetti. Önce portakallar konur. Sonra nişastalı karışım. Altına kedi dli koymadan da sadece pudingi yapılabilir. 

10 yorum:

  1. Ellerinize sağlık :) Bir sonraki yazınızı yoruma kapatmışsınız, sanırım bir hata oldu, yazının sağ tarafındaki ayarlar kısmından değiştirilebliyor. Oraya yazacaktım buraya yazayım :) Ben hayatımda hiç düdüklü kullanmadım, çok korkarım. Bir defa teyzemlerle aşure yapıyorduk yazlıkta (ben 10 yaşında falandım) düdüklü patladı ve anlatamam size tavanlar bile fasülye vs olmuştu :)) Ben çok korkmuştum ama hatırlıyorum herkes gülmüş geçmiş bir de topluca temizlik yapmışlardı (benim mutfak öyle batacak, ben ya düşüp bayılırım ya çılgınlar gibi bağırırım - kime olduğunu bilmeden!) hey gidi günler hey..
    Annem de sizin gibi çok yeteneklidir ve çok sever yemek yapmayı. Bir defter tuttu son yıllarda tüm tariflerini yazıyor, bana verecekmiş. Ne zaman verecek ayol, ben oldum artık 40, bari şimdiden öğretse de torunlarına yedirsem diye düşünüyorum ama diyemiyorum ;) Anne kitap yaz da herkes faydalansın dedim ama teyzemin yemek kitabı var, şimdi iki kız kardeş kim daha iyi yemek yapar kim daha iyi yazar olmasın diye :))) Ay ailem de görüyorsunuz bencileyin..... Özledim hepsini bunları yazarken..
    Ha bir de konserve yerine mevsiminde alıp ayıklayıp hatta bazen yemeklik falan hazırlayıp donduruyoruz, çok öneririm.. Çok pratik oluyor.
    SEvgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğunu da kötü bir anı olmuş. Ama korkulacak bir şey yok Ceren. Bezelye yerine buzlukta barbunya var. Aslında doğal olan. Pek kullanmıyorum. Senede ya Bi ya da iki ama önümüzdeki yıl bir deneyeyim. Teyzenizin yemek kitabı olması ne güzel. Anneniz de güzel yemek yapıyordur.Tabii ki sende. Sevgiler.

      Sil
  2. son yazın çok tatlıydı, nohut, oğlun, tarifler, hadi hayırlısıı :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de bugün kuşbaşı et çıkarmıştım buzluktan, sanırım etli arpa şehriye pilavı yapacağım. Çakma Ankara Tava gibi bir şey. Her gün ne pişireceğim derdi beni çok yorsa da bende mutfakta vakit geçirmeyi çok severim. Sizin tersinize bende sabah kahvaltı geç ettiğimiz için öğle yemem, akşam yemeği yerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam eskiden eşim akşam yemeğinde yiyordu. Şimdi salata yoğurt yiyor.O yüzden yemek kalıyor. Torunlar seçici büyük torun her şey yiyor. Deniz kel kibar. Ne demek dedi geçenlerde. Söyledim. Zor beğenen. Çok zor beğeniyor ve seçiyor. O zaman zorlanıyorum. Sevgiler.

      Sil
  4. En çok tatlıda kaldı aklım, ellerinize sağlık. Annem de çok güzel yemek yapardı, yemek defteri şimdi bende, onun yemeklerini sık sık yapıyorum, çok özlüyorum onun da olduğu güzel sofraları.

    YanıtlaSil
  5. serpil selam hoşgeldin .Meğerse annelerimiz usta birer ahçılarmış. Bende defter yok. Hafızamda. Sizde de ne değişik tarifler vardır kimbilir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Hepsi de birbirinden lezzetli gözüküyor.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...