30 Ağustos 2024 Cuma

Hayatın içinden minik anekdotlar


                                                           


                                      
       

        Biber kokusu kahve kokusunu bastırdı. Kırmızı biber aldım közleyeyim dedim ya sos yaparım ya da sarımsaklı yoğurtlu. Aynı anda ocağa kahve koymuşum kaynamış durmuş. Biberler kızarmış. Dedim ki kimi sorunlar diğerlerini bastırır öncelikler değişir. 

         İki gündür Sinop'ta rüzgarlı hava esmekte . Kuzen  İstanbul'a gitti. Diğer arkadaşların kendine göre işleri var. Rüzgar hem gün doğu hem de karayelden esiyor deniz dalgalı sanki orman iyi gibi bugün de deniz yok. Belki kafa dengi arkadaşla parkta otururuz. 

      Ben de o ara bir yazı kaleme alayım duygular bitmeden yalnızlığın ilacı okumak ve kalan tortuya gündelik hayatın içinden bir şeyler katmak.

       Cuma günlerini çok seviyorum. Oksijen gazetesi haftalık çıkıyor sabah on bir buçukta markete gittim. Gazete yok maç olunca gazete geç geliyor. Öğleden sonra gazete almaya gittim.

      Uyanınca önce camı açar içeriye temiz havanın girmesini perdenin uçmasını izlerim. Bir yandan bir kedi yoldan geçmekte. Kırk yalan İsmail arabasını yıkamakta. 

          Geçen cuma yazmışım. Bugünden devam edeyim. Hava bulutlu ve yağmurlu şu an dışarıda yağmur yer Sinop neredeyse bir haftadır denize giremedim. Dünkü güzel havada gitti. Yaz günü serinlemek güzel de bir ara hava açsa. Yüzmeyi özledim. Andaç 'da kuzen ve arkadaşlarla sohbeti. Bugün yürüyüşte iki arkadaş ile onlar evlerinin balkonunda ben yolda selamlaştık. Çay ya da kahve içmeye çağırdılar. Yürüyüşte olduğum için önceliği doğanın içinde olmak ve yüzemediğim için spor yapmayı tercih  ederek nazik davetlerini kabul etmedim. Ne güzel bir kelime "çaya ya da kahveye gel" daveti içinde sıcacık anlam yüklü. Sabah sevincine ortak. Gitmesem de kapıları açık. Bir sabah yürüyüşünde uğramalı. Bugün günlerden çarşamba dışarıda incecikten yağan yağmurun sesi. Odaya dolan nem. Sonbaharın ayak sesleri. 

         Dün akşam şehrin kalabalık caddelerinde  dolaşmaktayız Sinop'ta şehir içinde trafik lambası yok. Sokaklar dar, insanlar çok rahat arabalarını park eder sokak ortasında alışverişini yapar. Karşıdan karşıya geçmek  zor. Yaya işareti var. Ve arabalar geçmekte duran araba yok. En sonunda yanımdaki arkadaş arabayı durduttu. Arabadaki kişi "başım gözüm üzerine "dedi . Biz karşıya geçtik. Şimdi başım gözüm üstüne ne demek? Sözlükteki anlamı bir işi içtenlikle yapmak ama burada zoraki durdu yoksa geçecekti. Yapacağım ama zorunluluktan  anlamını çıkarttık .Biz mi yanlış anladık diye düşünüyorum.

        Geçen haftanın özetiydi. İki gündür deniz havası vardı. Yakın şehirden gelen Kastamonu ,Samsun' lular bu hafta gelmemiş. Deniz kenarları boştu. Doya doya denizin tadını çıkarttık. Okullar açılıyor kent kendi yalnızlığına çekilmekte. Tatil yerlerinde insanlar rutin hayatlarına devam etmekte. 

  

8 yorum:

  1. Yaşamın içinde yaşananlara göre öncelikler her an değişebiliyor değerli arkadaşım. Ben de aynı düşüncedeyim. Yazmayı düşündüğüm pek çok konu var, sıralama günbegün değişiyor.
    Yıllar önce Sinop'a bir gezi programı içinde katılmıştık. Tertemiz, çağdaş, uygar bir şehir olarak yer etmiş belleğimde. Sabahattin Ali'yi anmıştık.
    "Başım gözüm üzerine" deyişi o anda hatasını düzelmek isteyen bir insanın iyi niyet gösterisi.
    Geç de olsa yanlışını düzeltebilenler içtenlikle kabul görür diye düşünenlerdenim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam yorumunuz için teşekkür ederim. Sinop tüm kentlerimiz gibi beton yığını .yüzerken yine de yeşile bakıyorsunuz. İnsanların davranışlarında olumlu özelliklere odaklanmalıyız. Sevgiler.

      Sil
  2. ne güzel yaa denize girmek :) istanbulda yanıyozz :)

    YanıtlaSil
  3. Bir zamanlar bizde şehrimizin içinden denize girebilirdik.
    Bu sonbahar Sinop'a bir gezi turu içerisinde uğrayacağım, çok merak ettiğim bir şehir Sinop.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam mehtap denizlerimizi kirlettik. İnşallah buraya geldiğinizde Sinop' ta olurum. sevgiler.

      Sil
  4. Orada gibi hissettim bir an :)

    YanıtlaSil

Sol elim engellenmişlik halim

             Ne güzel hayat deniz arkadaşlar, tekne , Sinop'a denizden bakış, kız kıza eğlence. Hayat zannediyorsun ki öyle gidecek.&quo...