30 Mart 2024 Cumartesi

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                               






                                                                        Kitabımın içeriği

         Çocuksu bir sevinç sardı beni. Hani bayram arifesinde anne ve babasının aldığı giysilerle yatan çocuklar gibiyim. Kaybettiğim çocukluk heyecanını yaşamak güzel. Dün gece bir türlü uyku tutmadı  kalkıp kalkıp kitaplarıma bakıyorum, tekrar okuyorum. İlk düzeltmeler geldiğinde oturup ağlamıştım. Niye bu kadar duygu yüklüyüm diye.  Evet anlattığım ilk kitabım. " Babamın Tenekeleri" Bir arkadaşım sordu neden babamın tenekeleri diye  Kitaptan bir cümle ile sorusunu yanıtlayayım.

                                     




"O tenekeler emekti, sırtındaki ağırlıktı, mutluluktu, onurdu..." 
Sizlerle kitaptaki yazıların bazılarını paylaşmıştım. Anı kitabı çocukluğumu anlatırken anne ve babamın hayat hikayeleri, benim yaşamda sorguladığım kadın olmak, şiddet, göç (duyguya yer yok ) yazımda, çalışma hayatı, aşk ,doğum, ölüm, kentleşme, pandemi,  vb konuları anlatmaya çalıştım. 
Arkadaş sohbetlerinde bazen az konuşurdum. Benim de söyleyecek sözüm var demeye çekindiğim dönemlerden benim de hayata karşı anlatmak istediklerim var demeye başladım.
Günler aylar yılların birikiminin sözcüklere yansıması. İlk girişteki önsözde yazdığım yazı 2013 yılına ait. Dün torunum anneanne bir kitapta fazla ver sınıf öğretmenime götüreceğim deyince duygulandım. Sevgili kızım "duygulandım, hüzünlendim, mutluyum" diye yazmış. Kapak resmim oğlum Burçak Konukman'a ait.
 Not:" https://www.okumaodasi.com/babamin-tenekeleri "
kitabı bu adresten temin edebilirsiniz

20 yorum:

  1. Hayırlı olsun kitabınız. Yayın evlerine dağıtıldı mı, bilgilendirirseniz iyi olur.

    YanıtlaSil
  2. Selam dün aldım . Yayınevinde kitapçılara göndereceklerdi.Tekrar sorarım çok teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam şimdi konuştum linki attıklarında yayınlarım ya da imeal adresinden gönderirim.

      Sil
  3. Ne güzel yaziya dökülmesi anların, anıların, yaşananların. Hayirlı olsun.

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ederim. En kısa zamanda okumayı çok isterim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam teşekkür ederim. Bugün ya da en geç yarın linki gönderecekler hafta sonundan itibaren kitapevlerine gönderilecek.

      Sil
  5. Keyifle okuyacağıma eminim.

    YanıtlaSil
  6. kitabın ismi çok güzel, yani anısı olduğu belli, sölemiştim daha önce :) hayırlı olsun, okuruz tabisideki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol sevgili deeep sevgiler. Eşim çok inceler eleştirir dün elinden bırakamadı. Onun onayını almam benim için değerli. Sevgiler.

      Sil
  7. blogumda kitap çıkaran blog arkadaşlarımızın tümünün listesi var, en azından 50 arkadaşımız kitap çıkardı şimdiye dek, oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet arada görmüştüm. Çok güzel bir duygu. Hayalimin gerçek olması ayrı bir duygu. Blokta yazılar dağınıktı. Onları yedekledim. Okuyucuya kapattım. Kitabı okurken her seferinde ayrı bir duygu sarıyor. hele arkadaşlarıma imzalarken . İki dernekte söyleşi yapmayı ve imza gününü palanlamaya alıyoruz.

      Sil
  8. Kitabını eline almak, bakmak, paylaşmak ne güzel duygular, ne büyük mutluluk! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Sevil elime almak ayrı bir olay toparlarken tatlı bir yorgunluk oldu. Emek vermek, zaman içinde toparlamak, hangi yazıyı içine alayım demek... Hayal kurup uygulamaya geçmek uzun ama güzel bir süreç Sevgiyle kalın.

      Sil
  9. Tebrik ederim. Yazıların kitaba dönüşmesine sevindim. Başarılar dilerim. 😊

    YanıtlaSil
  10. Mersin'de yaşarken kitap alabileceğimiz yerlere ulaşmak daha kolaydı. Burada çarşıya, pazara uzağız ne yazık.
    Ama mutlaka kitabı okumaya çalışacağım.
    Yürekten kutluyor, verimli sonuçlar diliyorum.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...