22 Mayıs 2022 Pazar

Minik bahçe

 

                                               



 

             Alışveriş mağazasını gezerken "gelin bahçe yapın ürünlerinizi sonra toplarsınız" diye bir ilan gördüm. Neden olmasın dedim gittim kayıt yaptırdım. Bugün minik bahçeyi oluşturma etkinliği vardı. . Bahçe için ayrılan bölüme ne ad verelim diye sordular ilk aklıma gelen parıldayan çiçek oldu. Etkinliğin başlamasını beklerken yanımda oturan kişi merhaba dedi tanıştık. Doğaya meraklı adı Ayşe .etkinlik çocuklar için düzenlenmiş ama biz büyüklere de yer var... Çocuklarla tanıştık. Komşu bahçe gelmeyince birbirimizin bahçesini sulayalım dedik. Su içinde yağmur sularını biriktirmişler Beşer kök domates,  biber, patlıcan ve salatalık. İsterseniz ürünü satın isterseniz kendiniz için alın.  dediler. Betonlaşan şehirde bir karış toprağın önemli olduğu ne kadar aşikar. .Doğa git gide bizden uzaklaşırken yediğimiz hormonlu ürünlerin yiyeceklerin  önemi ve değeri çok anlamlı. Bakalım domates biber alabilecek miyiz? Gübre yapmışlara atıklardan. Terasta sebze atıklarından yaptım. Merak ediyorum bostanımdan sebze yemek mümkün olacak mı? Umutla sulama ve çapalama işlerini yerine getireceğim..

10 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir etkinlik! Benim eşim bir şeyler yetiştirmeyi çok seviyor. Son 3-4 senedir balkonda saksılarda yetiştirmek için cebelleşiyor. Böyle bir etkinliğe katılabilse çok mutlu olurdu. Umarım bostanınızdan sebze yiyebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Manxcat bende yetiştirmeyi seviyorum. Doğa dinlendiriyor. Hayat doğada sevgilerimle.

      Sil
  2. Toprağın bol bereketli olsun canım,

    YanıtlaSil
  3. Ne tatlı etkinlik... Yağmur suyu ile sulama detayına ayrıca bayıldım... Hasatı bol olsun... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Ruşyena çok teşekkür ederim. Ankara güneşinde bakalım ne kadar sürede ürün alacağız.Sevgiler.

      Sil
  4. Ne güzel bir etkinlik . Ben her insanın muhakkak toprakla uğraşması gerektiğini düşünüyorum. Mis gibi mis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Dada aynen her insan doğayla uğraşsa stresi gider. Sevgiler.

      Sil
  5. Ellerine sağlık. Umarım bereketli olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam adsız bugün sulamaya gideyim. Teşekkürler. Sevgiler.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...