6 Mayıs 2022 Cuma

gez, gez, geziyorum Sinop

                                                           








                                  Sabah yürüşünde Sinop

      Bir arkadaşım facebookta fotoğrafın altına yorum yazmış. "Gez gez"  ah keşke dünyayı keşfeden, evreni keşfeden insanlardan biri olsaydım. Ne mümkün...Benim gezilerim kendi çapımda; bazıları için çok, bazıları için az. Şu sıralar denk geldi. Sinop'tayım, eşimin memleketi evimiz  olunca bir ziyaret yapalım.

       Özlemişim ancak hava soğuk şu anda kalorifer çalışıyor. Yine de farklı bir yer deniz, bahar ve sevdiklerim.

        Sabah yürüyüşlerinde Sinop'ta özlediklerimi keşfediyorum. Dün sabah Yalı tarafına yürüdüm çay ve simit yanında krem peyniri anılara daldım. Eski evimde otururken yürüyüş sonunda bu ritueli yapardım. Kırk yıldır Sinop'a gider gelirim. Anılar zihnimde dolaşır durur.

       Bu sabah yağmura yakalandım. Eve dönünceye kadar korunaklı giyinmeme rağmen su içinde kalmışım. Üç hafta önce Datça'da her yer yeşermişti. Dutlar kırmızı bir hafta içinde olgunlaşacak duruma gelmişti. Burada doğa örneğin incir ağaçları yeni yeşeriyor.

        Dışarıda yağmur olunca müziğimi açıp yazı yazmak gibisi yok. Aklımda farklı bir konu hikayesini yazayım.

        Kahvenin kokusu yağmurun kokusuna karıştı. Bir martı havalandı. Artık deniz kenarında değiller. Denizde  balıklar bitti. Çöp karıştıran martılar. Doğayı insan bitirince hayvanlar aç kaldı. Radyoda Ahmet Kaya "sen ağlama" diyor. Dün akşam dilekler yazıldı. Gül ağacı bulamadım. Çiçeğimin dibine koydum. Üzerine yağmur yağdı. Gönlümden geçenleri yazarken düşündüm. En çok istediğim birinci sıradaki dileğim  olması için planlama yapmalıyım. 

          Bu satırlara göz atıyor, okuyorsanız gönlünüzden geçenler gerçek olsun.

        

      

9 yorum:

  1. Hepimizin gönlünden geçenler gerçek olsun :)
    Mis gibi toprak kokusu geldi burnuma.

    YanıtlaSil
  2. aman serin olsun sıcak gelmesin, birinci dileğin tutsun :)

    YanıtlaSil
  3. Sinop görmeyi çok istediğim yerlerin başında geliyor. Ama sizin de yazdığınız gibi soğuk ve biraz daha beklemek lazım gibi gezi için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Sinop için en uygun zaman 15 temmuz 15 ağustos deniz içinde uygun .Ancak bayramlarda ve yazın çok kalabalık oluyor.
      Haziran sonu gibide gidebilirsiniz. Ya da eylül başı. Okullar açıldığı zaman 15 eylülden sonra Sinop boşalır. Şansınız yaver giderse şehir tenhalaşmış ve arada güzel havalar karşınıza çıkabilir. Ne maçla geliyorsunuz? Deniz tercihiniz yoksa Eylül sonu ve ekim ayını da öneririm. Sevgiler.

      Sil
  4. Kahvenin kokusu yağmurun kokusuna karıştı. Çok güzel ifade etmişsin bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bazen bazı anlar vardır unutulmaz. Sevgiler.

      Sil
  5. Sinop benimde görmediğim ve görmeyi istediğim yerlerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Sinop modern, küçük bir kasaba gibi bekleriz. Sevgiler.

      Sil
  6. Yağmurlu bir gün de birlikte,denize karşı kahve içmeyi isterim ben de

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...