8 Ocak 2022 Cumartesi

Tüketirken tükenmek ne acı

                                                          


Mogan Göl'ü

                                     Uğur Mumcu Park'ı



       Biten kitap, biten film, biten gün, biten hafta, biten yıl biten aşk, biten sevgi, biten doğa, doğal kaynaklar ve biten hayat gibi...

       Nerede kaldı  güzel sözler, güzel bir gün. Dün bir arkadaş "mutluyum" dedi. Neden mutlu bende hangi duygu var? Mutluluğu hak ettik mi? birileri bize veriyor mu? biz mi yaratıyoruz.                "Torun üstünü ıslatınca okula kıyafet götürmem gerekti. Ya dedim -kızım kendine bir güzellik yap arabayı kır Mogan Göl'üne yürüyüş yap. Kimse sana altın tepside hayatı sunmuyor misali mı?"       

       Ya da okuduğum kitaptaki hayat o kadar güzel değil. Acı işkence, mücadele ve kadın olmanın farklı coğrafyalardaki yaşamı. 

                               


                     

         Kınalı Çiçekler Alka Joshi 

"Hayallerinin yükü ne kadar ağırdır bir kadının omuzunda ."

       1950 yıllarında Hindistan'ın ücra bir köşesinde çocuk yaşta sevmediği adamla zorla evlendirilen Lakshmi'nin hayatı.

        Kadınlar Adası Kıran Millwood Hargrave 

        Hindistan'ın sıcağından Norveç soğuğuna gittim. 1617 Norveç'in en kuzeydoğusunda   bir ada. Gerçekte yaşanmış bir olaydan alınma; Varta Fırtınası ve 1620 yılındaki cadı avlarından yola çıkarak  medeniyetin uzak ucunda aşka, kötülüğe, takıntıya, ataerkil şiddete ve kadınların kudretine dair tüyler ürpertici, feminist bir tarihi roman. Okudum bendeki tortusu yaşanmış hikayelerin mücadelenin kadınların üzerindeki yükün ne kadar ağır olduğunu iliklerime kadar hissettim.         

       Güzellikler defteri  Şule 'ye teşekkür Emily'in Paris'ini izlemekteyim. Bu sıralar tesadüfler art arda arkadaşımla baharda Paris yapalım konuşuyorduk.  "Oğlu Paris yakınlarında küçük bir kasabada." Karşıma Paris'te bir dizi. Neredeyse bitireceğim yok dedim ara ver.

      Ee o da mı bitti mi ne yapacaksın tüketirken kitapları, dizileri, hayatı "içindeki acılar, kederler, mutluluklarla"  bakmışsın sen tükeniyorsun. Tüketmek  sonrası yeni bir kitabın  hazzı. Sonra geçenlerde gün batımının verdiği haz. Yeni bir gün  batımı. Nereye kadar. Hiç yaşanmamış günlerin en güzel olduğunu hissedebileceğimiz yaşamlar mı? ya da bizdeki bıraktığı izin içimizdeki tortusundan geriye kalan mı? Ben de bilmiyorum bir yanım umut bir yanım umutsuzluk. İki duygu sarmalı arasında gidiyorum.

        En iyisi tükettikçe tükenmeyelim.  

28 yorum:

  1. Direksiyonu Mogan gölünü kırmak! Nasıl güzel bir karar ve sonuç muhteşem! Fotoğraflar harika :) Demek ki daha çok dinlemeliyiz İçimizdeki sesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam yazınızda ki gibi anda kalmak eskiden daha çok yapardım. Şimdi daha az haklısınız.Teşekkürler Sevgiler.

      Sil
  2. Baştaki fotoğraf ne kadar güzel, bayıldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Ekmekçi Kız o gün muhteşem bir gökyüzü vardı. Sevgiler.

      Sil
  3. Kadın olmak her zaman zormuş, halen zor. Son yıllarda biz kadın öykücülsr de isteristemez bu konuda oyküler yaziyoruz, arkadaşlarımın her yeni kitabınsa istisnasız bu konularda öyküler var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam N. Narda haklısınız kadın olmak zor. Benim de bir türlü yayınlayamadığım öyküler de kadın sorunları şiddeti var. Sürekli yazıyoruz. Değerli yorumunuz için teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  4. oh oh ne güzel, ordan güney fransa ya geçersiniz işallah :) mogan gölünde yürüyüş yapmak ne güzel fikir :)emily in paris hoş dizi, fransızlar gıcık olsa da :) bir de, maid, var çok iyi dizi :) ya bir de mom var ya, üç kuşak anne, kendilerini iyi anne sanıyolar ama berbatlar, çok komik, son yazımda diziler var da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam deep dizi önerileri için teşekkürler.Sevgiler.

      Sil
  5. İçinde bulunduğumuz dönem zor bir dönem, bence böyle kırık ve hüzünlü kadın hikayeleri değil de, neşeli diziler umutlu öyküler, hoş kitaplar daha iyi gelmez mi acaba? Yani şehirden sıkılınca başka şehre gitmek yerine Mpğan Gölü'ne gitmek gibi değil mi bu da :)
    Türkiye'de bu kavga dövüş bağırtı çağırtı dizileri başladıktan sonra şiddet daha fazla arttı fark ettiniz mi? Eskiden Gülse Birsel falan vardı, hafif ama neşeliydik. Şimdi nereye baksam bir kahır, bir drama. Bir kesimin işine geliyor sanırım bu "umutsuzluk kültürü"nü devam ettirmek..
    Bazen düşünüyorum, mesela Hindistan'da bizden daha zor koşullar var ama en mutlu halklardan biridir Hintliler :) Güler oynarlar ilk fırsatta, bilemedim yani, bizdeki roman vatandaşlar gibi.. Dünya yansa yine bir yolunu bulurlar.. Bu da bir yetenek mutlaka..
    Koşullar değişmiyorsa kendimizi değiştirmek zamanı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam şirin güzel arkadaşım. Kitapları tesadüf aldım. Ama ikisi çok güzel aslında ikisinde de kadın mücadelesi var olma savaşı. Hayat neşeden ibaret değil. Kötü değilim Türkiye koşullarında ne derece iyilik ama ruh halim iyi okuyorum dizi izliyorum. Sadece çuha çiçeği alırdım alamadım. Kendimizi değiştiriyoruz. Sen iyi misin? Sevgiler.

      Sil
    2. Çok haklısın, zaten sürekli neşe mümkün değil. Biyolojimize bile aykırı.. Düşünen insanın sürekli mutlu olabilmesi hele... İmkansız.
      Çuha çiçekleri burda çıkmadı daha, ben bu sene bahçede bıraktım dur bakalım kalacak mı -10 falan görüyoruz ama.. Deneme.
      Fakat en güzel çiçekler de maalesef hep mevsimlik oluyor :( Güzel şeyler çabuk bitiyor diyeceğim şimdi de :)))) Sustum.

      Sil
    3. Bazen kendi haline bırakmak en güzeli çok düşünmeden sorgulamadan neden olmasın. Sevgiler.

      Sil
  6. Bazen mutlu olabilmek için çektiğiniz bir fotoğrafı görmek yetiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam teşekkürler. Aa bak bu güzel oldu. Umut bitmiyor.

      Sil
  7. O fotografi cektiginiz gunbatimi gercekten muhtesemdi ve renkler bulutlar uzun sure neredeyse sabit kaldilar.Adeta resital gibiydi.Birakip ayrilamadim pencerenin onunden,Bircok fotograf cektim.Guzelliklere odaklanip onlardan guc almaliyiz.Bir sorumlulugumuz bu.Kendimize,sevdiklerimize ve bizim gibi dusunenlere,hatta dusunmeyenlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam adsız evet çok güzel bir akşam üstüydü. Çok güzel bir zamandı. Haklısınız güzellikleri keşfedip paylaşmak gerek. Sevgiler.

      Sil
  8. Tüketmek demiyorum ben ona kendime katmak diyorum. Günleri, kitapları, filmleri kendimize katıp renkleniyoruz, çeşitleniyoruz, güzelleşiyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam H as ndan yazıyı yazdığım zaman öyle hissettim. Evet çok hızlı okuyorum. Kendime sindire sindire oku, izle, yaşa mesajıydı. Haklısın. Okudukça izledikçe farklılaşıyoruz. Sevgiler.

      Sil
  9. Ne güzel resimler. Mutlu olmak içten gelen bir şey mutlu insanlara bayılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam mehtAp teşekkür ederim. Aynen neşeli, enerjik, mutlu yarınlar. Sevgiler.

      Sil
  10. Emily in Paris bana Paris hayalleri kurdurdu.. Keyifle, çıtır çerezlik izlemiştim.
    Kitaplar ne kadar güzel, hiç bilet almadan bizi Hindistan'dan Norveç'e götürebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Ezgi aynen banada Paris hayali gezdiğim yerler, her tarafta sanat vardı. Emil'i rükuş ama o derece canlı eğlenceli kıyafetleri, kültürü ile izledim.Evet kafa boşaltma dizisi. Aynen farklı kültürleri tanımanın yolu kitaplar. Sevgiler

      Sil
  11. Tükenmeden tüketmek, işin ideali; ancak, tüketirken de tükeniyoruz maalesef. Doğanın kanunu böyle. Başka çaresi yoktur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Recep Bey benim yaşımda daha anlamlı hale geliyor.Sevgiler.

      Sil
  12. Torun ne güzel bir şeye vesile olmuş öyle😀😀. İyi ki gitmişsiniz. Fotoğraflar çok güzel. Yaşanmışlıklara dayanan kitapların bıraktığı izler daha derin okuyor. Kadınların yüzü gülsün artık 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yıldız Hanım. Bazen fırsatı değerlendirmek lazım. Sevgiler.

      Sil
  13. Paylaşım için teşekkürler. Sevgili blog arkadaşım, öğrenci kardeşlerimize ve velilerimize yönelik pratik tavsiyeler barındıran yeni bloğum; https://saymuallim.blogspot.com/ a ziyaret ve değerlendirmeler için beklerim. Ayrıca takibe almayı da unutmamanız dileği ile, Sevgiler...

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...