17 Kasım 2021 Çarşamba

Sen geldin benim deli köşemde durdun

                                               




        Sezai Karakoç dün sonsuz yolculuğuna çıktı. Başlıktaki söz ona ait.

       Ünlü şair ışıklar içinde uyusun.

       KAR ŞİİRİ

Karın yağdığını görünce

Kar tutan toprağı anlayacaksın

Toprakta bir karış karı görünce

Kar içinde yanan karı anlayacaksın

        Bugün bir arkadaşımızın ölüm haberini aldık. Eşim "sanki her şey boş gibi " İnsanın içini hüzün kaplıyor. Sevdiklerimizi birer birer toprağa verirken.
           Bugün sağlık için coronada önemli bir faktör aşı konusuna değineceğim. 
         Ben üç sinovac aşı oldum. Kızım, arkadaşlarım git dördüncü aşı olarak biontek ol. Bugün aile hekimine ilaç yazdırırken ona da sordum. "182 randevu alın sinovacın koruyucu değeri yoktur." dedi.182 yi aradım. Aşınız tamamdır. İnternetten giriyorum randevu vermiyor. Kızım "anne torunlarla görüşüyorsun okula gidiyorlar muhakkak ol" diyor. 
        Hiç aşı olmayanlar var. Ya da iki sinovac iki biontek aşı olan kişi coronaya yakalanıyor. Tabii hafif geçiriyor.
        * Eğer aşı sinovac işe yaramıyorsa neden yaptılar. Koruyuculuğu yoksa ben neden aşı oldum. Aşı olmak istiyorum neden  vermiyor.
         *Bu aşının koruyuculuğu yoksa  binlerce insanı neden aşıladınız.
           * Bu aşı neden ithal edildi.
           * Dört ay oldu aşı olalı bende şöyle düşünüyorum. Altı ay sonra koruyucu değeri biterse aşı herhalde olabiliriz.
          Yaşam biçimimiz değişmedi. Kalabalıklara girmemeye çalışıyorum. sağlığıma dikkat ediyorum. Kısaca elimden gelen çabayı gösteriyorum.

28 yorum:

  1. Ben halâ aşı olmadım.Aileden biontek olanlar koronayi hafif atlattı. Fakat bu aşılar hala bir muamma.Olanlar da 6 ayda bir tekrar olmalı.

    YanıtlaSil
  2. Sezai Karkoç çok değerli bir kalemdi. Bir şair, bir yazar, bir fikir adamıydı. Mekanı cennet olsun. Ruhu şad olsun.

    Üçüncü doz aşıları da bir an önce yaptırmakta fayda var.

    Sevgi ve selamlarımla :))

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşınıza da Allah'tan rahmet dilerim. Toprağı bol olsun.

    YanıtlaSil
  4. Maalesef doğru, sinovac aceleye getirildi sanırım bir kutucuk varmış “yurtdışına çıkacağım” gibi birşey ona tıklayınca randevu alınabiliyormuş. Bir araştırın isterseniz..
    Allah rahmet eylesin zordur arkadaşın kaybı..
    Kar fotoğrafları çok güzel, haftaya ilk kar bekliyoruz burada :) Ankara’ya da yakındır heralde?

    YanıtlaSil
  5. 6..ayda izin verecektir sanirim yeni aşiya

    YanıtlaSil
  6. Başınız sağolsun, Allah rahmet eylesin. :(

    Aşı konusunda haklısınız, Sinovac'ın koruyuculuğunun az olduğunu bilerek yaptırdık maalesef, neyse ki sonradan Biontech'le tamamladık.
    Ceren'in dediği gibi, yurtdışına çıkmak istiyorum kutucuğunu işaretleyince, yeni aşı kaydı oluşturuluyor. Bir deneyin isterseniz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Selam Gülten aşı olayı muamma corona geçirenler ayrı bir olay. Evet bekliyoruz göreceğiz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Yıldız teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ceren inetnetten bir türlü ulaşamıyorum. Yurt dışı butonunu da göremedim. Ama araştırmaya devam. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Sevkoz inşallah 6 ayda açılır. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ekmekçikız evet birde o var. Aşıyı yaptırıyorsun aşı çok korumuyor. daha etkilisi çıkıyor. Aşısız insanlar var.Bir karışıklık belirsizlik var. Yurt dışı kutucuğuna ulaşamıyorum. Denemeye devam. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. 65 yaş üzerine hemen yapıyorlar, 65 altına ise son aşının üzerinden 6 ay geçince yapıyorlar diye biliyorum 4.aşıları. Allah sonumuzu hayretsin, mRNA yeni tür aşı aslında onun da uzun vadedeki etkileri saptanmamış doğal olarak... İki ucu ... değnek ;)

    YanıtlaSil
  13. Ecehan aşı olayı gerçekten karışık.İnşallah kısa sürede çözümlenir. Bilgiler için teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. iki biontech oldum, altı ay dolunca biontek 3 ü olucam, üç sinovac olan da altı ay dolunca sinovac olabilir :) foti nefis yaaa :)

    YanıtlaSil
  15. Öncelikle başınız sağ olsun, sabırlar diliyorum. Aşı biontech olduk biz hepimiz üçüncü dozu da olacağız açılırsa.

    YanıtlaSil
  16. Selam Derya biontek 2 defa olan arkadaşım altı ayı doldurunca üçüncü biontek oldu. Sizinki de altı ay dolunca olursunuz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Başınız sağolsun.
    Biz de sinovac 2 doz olduk sonra ben ine üçüncüyü de sinovac olacaktım, eşim biontech diye tutturdu ben de biraz ona uydum olduk. Ama ha bre böyle aşı mı olacağız ,diye düşünmeden edemiyorum. Annemle babam 75 yaş üzeri ikiside, 4. cüyü de oldular. Yurtdışıan çıkılacaksa ,öyle bir seçenek varmış, ordan girilirse randevu veriyormuş.Bilemiyorum. Bu aşıların gerçekten bir zararı olacaksa bunu ilerleyen zamanda göstermez, onu da saklarlar insanlardan , diye kötü düşüncelere dalıyorum bazen.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Aşılar ne kadar koruyor bilmiyorum, onun için hâlâ dikkat etmeye çalışıyorum ama bu sene biraz daha sosyal olacağım sanırım, özellikle annemle birlikte birşeyler yapmalıyım, her geçen gün gözümün önünde çöküyor sanki.

    YanıtlaSil
  19. Selam Handan inanmak istiyorum. Aşıların koruyuculuğuna. Çiçek aşısı olduktan sonra çiçek hastalığını hafif atlattık. Kendimizi korumak zorundayız. Annenize ve size bol gezmeli hastalıksız günler diliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Selam MehtAp aşı olayına inanmak istiyorum. Günümüzde çiçek hastalığını çocuklar hafif atlatıyor. Yarasın. Bu gidişle ha bire aşı olacağız. Olumsuz düşünmeyelim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Başınız sağolsun
    sinovac için ben de aynı fikirdeyim seninle
    madem işe yaramayacaktı niye yaptılar
    Allah sağlık versin
    inşallah kolayca aşını olursun canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Teşekkürler Fatma Hanım.Haklısınız. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar.
    Şair Sezai Karakoç'a ve kaybettiğinizden bahsettiğiniz yakınınıza, Cenab-ı Allah'tan rahmetiyle, merhametiyle, mağfiretiyle ve de cennetiyle muamele eylemesini, yakınlarına ve sevenlerine de sabr-ı cemil ihsan eylemesini niyaz ederim.

    Efendim, ben ilk iki aşımı Çin aşısı oldum, son üçüncü aşımı da Alman aşısı olmuştum. Demek siz şimdi dördüncü ya da adına hatırlatma dediğimiz aşıyı olmak istiyorsunuz ama, size ne randevu veriyorlar, ne de bizzat başvurduğunuz sağlık birimi size aşı yapıyor. İnsan bu durumda; bu nasıl iş? Demekten kendini alıkoyamıyor. Evet, Çin aşısı piyasada iken, henüz Alman aşısı piyasada değildi. Savunduğum için söylemiyorum, o an iktidarın Çin aşısını temin edip insanlara yapmaktan başka çaresi yoktu herhalde. Ancak o Çin aşısının bir b.ka yaramayacağını bile bile getirip insanlara yaptıysalar, yazıklar olsun!

    Karakoç'un dizelerine dönüp bir daha okuyarak yoruma devam etmek istiyordum ama, buradan ana sayfanıza dönemediğim için hatırımda kalanlarla bir şeyler yazmak doğru olmaz.
    Paylaşım için emeğinize sağlıklar dilerim. Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, hayırlı akşamlar.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Recep Bey bilgiyi öğrenmek ve kullanmak güzel. yorumlarda sorunum vardı. Nasıl çözüleceğini bilmiyordum. şimdi öneriniz sayesinde oldu. Aşıyı bekliyoruz hasta olmadan kış gününde sağlıklı kalarak. Sevgiler.

      Sil
  24. Selam Recep Bey yanlışlıkla yorumu sildim. Ama mail adresi de var okudum. AŞI Size yarasın. Bilgileriniz ve yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. YORUM DEĞİLDİR OKUYUP SİLİN LÜTFEN!
    Size bir önerim daha olacak. Sayfanızda kullandığınız temanın arayüzünü incelediğimde başlıkta yarım bir resim gördüm. Buraya yerleştirdiğiniz resim, başlığı tam kapatmamış ve yarım kalmış. Diğer yarısı da temanın standart turuncu zemin rengi ve bana göre bu renk burada sol taraftaki yarım resmin yanında hiç hoş görünmüyor. Blogcularımızdan emekli öğretmen Makbule Abalı'nın da böyle bir sorunu vardı düzelttik.
    Söz konusu sayfa başlığının uzunluğu 940px yüksekliği ise 200px boyutlarında. Sizin buraya attığınız resim muhtemelen 470px uzunluğunda 199px yüksekliğinde. Siz buraya en az 940px uzunluğunda ve 200 px yüksekliğinde bir resim yerleştirmeniz gerekir ki, sayfa başlığınızın tamamını doldursun. Bu sadece bir öneridir. Yapamazsanız, hiç el atmayın böyle kalsın. Ama yaparım diyorsanız, internetten 1000x200px ya da 1000x300px ebatlarında bir başlık banner fotoğrafı bulursanız hemen yükleyin bakın çok güzel olacak. Orada ben Sinop resmi gördüm. Siz Sinop'lu musunuz?
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  26. Selam fotoğrafı koyamadım kendi çektiğim fotoğrafı kullanayım dedim. Başarılı olamadım. Eşim Sinop'lu orada evimiz var. Yazları oradayız. Ben Ege Manisa Akhisar'lıyım. Fotoğrafı deneyeyim. Iyi günler Recep Bey.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...