14 Eylül 2021 Salı

Yaşamak kolay değil

                                                       


                                                 

                                                  Amasra

       İnsan bedenine iyi bakmalı. Hasta olmamak için çaba göstermeli desem de olmuyor. Onca dikkat ve özen göstermemize rağmen.

     Şu an eşortmanları üstüme çekmiş, ayağımda en kalın çorapla yataktayım.

        Doğayı özledik. Bir aydır köye gitmiyoruz düşüncesi ile yola koyulduk. İlk anda hava sıcak çekmeceden şort çıkardım. Akşam tv karşısında battaniye üstümde "eşim üşüdün galiba" dedi. 

      Gece önce eşim ardından ben hastalandık (İshal) Ben sözüm ona kalın pijama diye uzun kollu götürdüm. Onları giydim. Gece yarısı uyandığımda karnım şişmiş ve burun tıkanıklığı. Sabaha kadar uyuyamadım. Sabah bahçeye çıktım. Doğa o kadar güzeldi ki...Keyfini çıkaramadan erkenden Ankara'ya döndük. 

     Mevsim geçişleri  çok dikkat etmek gerekir. Köyde burundan nefes alamazken Ankara'da burnum tıkalı olmasına rağmen dün bütün günü uyuyarak geçirdim. Hala karnıma kramplar girmekle meşgul. Lapa ve patates menüsü. Sağlıklı olmanın, yemek yemenin, bedenin sağlam işleyişinin değerini bilmek gerek. Bugün üçüncü gün. Arada  bir giren kramplar ile idare etmeye çalışıyorum.

       Yaşam vaz geçemeyecek kadar değerli. Yaşam ertelemeye gelmez yarının garantisi yok. Bugünden düne bakarken bir yandan da yarına bakıyorum. Dün anlamlıydı bitti. Bugün çok değerli, yarın bugünden daha  değerli. Yapmak istediklerin, hayaller ve içinde umut saklı.

        

20 yorum:

  1. Geçmiş olsun sizlere. Amasra sevdiğim güzel köşelerinden biri yurdumuzun. Yıllar önce henüz yeni yollar yapılmadan önce zorlu bir yolculuktan sonra tam da pişman olmak üzereyken tepeden görünmüştü bu şirin belde. Arabadan indik uzun uzun seyrettik manzarayı. Bir de iki katlı bir restoran vardı deniz kıyısında. Orada yediğim barbunya balığı o kadar taze ve lezzetliydi ki tadı damağımda kaldı. Hasta olduğunuz halde umut dolu satırlarınız ve hayata bakış açınız takdire şayan:)

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun :( hemen toparlanın inşallah!

    YanıtlaSil
  3. hay allah geçmiş olsun, bu mevsim dönüşleri her zaman tehlikeli oluyor. tez zamanda iyileşin inşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Geçmıs olsun canım bende geçirdim detoks diye düşün patates ve lapdya devam

    YanıtlaSil
  5. Selam Kaystros Tyrha teşekkürler güzel yorumların ve dileklerin için. Yarın Amasra'ya gideceğiz. Geçen yıl ki fotoları hatırlarken koyayım dedim. Güzel küçük sevimli bir yer. balığı bol ve taze salatası ile ünlü. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ceren topanmam lazım yarın Amasra yolcusuyum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Şule teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Mihriban aman hasta olmadan diyet yapayım. Biraz ilk gün ekmek yedim. Bugün farklı bir menü yaptım. Yarına iyileşmem lazım. Olmazsa gider eczaneden ilaç alırım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Geçmişler olsun, :(
    Bu şikayetleri o kadar çok duyuyorum ki son zamanlarda, herkes aynı dertten şikayetçi.

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun. Yediğiniz bir şeyden ya da sulardan falan mikrop mu kaptınız acaba? Ankara'da yaşayan yakınlarımız da arada bir yaşıyorlar bunu. Sebebini bilemiyorlar. Serum taktırıp iyileştiklerini biliyorum. İnşallah hemen iyileşirsiniz.
    2 gün önce bir belgeselde Amasra'yı izlemiştim. Harika bir yer. Çok beğendim.
    Tekrar geçmiş olsun. İyi gezmeler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Selam ekmekçi kız teşekkür ederim.
    Bugün arkadaşımla konuşuyoruz.
    "Burun tıkanıklığının ishalle nasıl bağlantısı var?" diye. Gece köyde ince pijama vardı. Poları giydiğimde dört olmuştu .Diğer yandan benimde aklıma geldi. Yoldan döner ve bulgur pilavı aldık. Acaba o mu yaptı. Üşütme sonucu beden hassaslaşınca onlar dokunmuş olabilir. Mikrop almış olabiliriz. Bilemiyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Selam Zeugma. Teşekkürler. Dediklerinizi düşündüm. Olabilir. İlaç almadan bedeni dinlendirelim yediklerimize dikkat edelim dedik. Amasra güzel bir kent. Ankara'ya en yakın deniz aynı zamanda.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Çok geçmiş olsun bu yıl bu tarz sıcaklık farklılıklarıyla bu sorunları çok yaşadık sanki bizde çevremde de çok duydum, sağlıcakla kalın..

    YanıtlaSil
  14. Selam Derya teşekkür. Sağlık gibisi yok.

    YanıtlaSil
  15. çok geçmiş olsun. acayip bir salgın başladı, okulda da tüm çocuklar hasta
    oldu sıra sıra. ben zaten boğaz ağrısı , nezle neredeyse 10 gündür böyle. Allah beterinden
    saklasın.

    YanıtlaSil
  16. Pelinpembesi, teşekkür ederim. Hala geçmedi. Arkadaş diyor ki en az bir hafta. Bekliyoruz. Aman bu mevsim geçişleri kötü oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Çok geçmiş olsun. Eşim de tabiri xaizse kaşla göz arasında hastalandı. Ne kadar dikkatliyiz desek de oluyor:(

    YanıtlaSil
  18. Narda teşekkürler. Eşinize geçmiş olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...