21 Aralık 2019 Cumartesi

Romantik yol 2 Würzburg,Bamberg

                                                                           



                                                                          
          Gezmek beni heyecanlandırıyor, mutlu ediyor. Bedenim adrenalin salgılıyor. Hayata, insanlara daha farklı bakıyorum. Yeni yerler görmek, yeni bir kültür.daha hoşgörülü bakış açısı ile hayatı anlamlandırıyorum.
        Bir önceki yazıda özet anlatmıştım. Çok güzel yerlerdi. Hani  güzel bir yemeğin üzerine pasta getirirler ya onu ucundan tadar tadı damağımda kaldı misali. Günlerin kısa oluşu, çok yerin bir arada olması Salzburg, Nürberg gezemedik.İleride sadece Nürberg ya da Salzburg, Bamberg, Rothenburg ve sevdiğim diğer şehirlere bir daha yolculuk yapmak isterim. Almanya ve Avusturya' da sonbahar manzaralı otobüs yolculuğu ile görsel şölenler eşliğinde gezi yolculuğuna devam edelim. Gezi yazıları kısa süre içinde  yazılmalı. Bazı yerleri karıştırıyorum hangi şehir? hangi fotoğraf?Çok yer görünce şehrin çok küçük bir kısmını görüyorsunuz. Turla katılınca hızlı bir tur oluyor. Yine de gezmenin o büyülü dünyaları tanımanın mutluluğunu ifade etmekte zorlanıyorum. Şu an bile oraları düşündüğümde sanki rüyadaymışım gibi geliyor. Beni etkileyen masal şehirlerinden biri Bamberg ben birinci sırada Bamberg dedim. Otobüsteki arkadaşlar Rothenburg dedi. Birinciliği Rothenburg aldı.
        Nurnberg İki gece akşam üzeri kente vardığımız için ve de hastalandım. Kaleye bile çıkamadım.
        Turun programı çok yoğundu. Yemekleri acele yedik.Süremiz azdı. Rothenburg'ta sürenin uzun oluşu nedeniyle şehir merkezinde soğan çorbası, dana eti salata ve içecek şarap 22 euro verdik. Yurt dışında yemekler pahalı. Ankara'da yaşıyorum. Gece yemeğe en son çıktığımızda ödediğimiz para yüz yetmiş liraydı.Dışarıda yemek artık ülkemizde de pek ucuz değil..Ancak aldığımız maaşlar ve euronun pahalı olması sonucu ödediğimiz paralar bize çok geliyor. Gezi ile ilgili görseller çok. Bir sonraki yazı özet ve güzel fotoğraflar ile kısa bir değerlendirme yazısı olacak.Geçmişe baktığımda iyi ki bu geziye katılmışım diyorum.
     
                                                                     Würzburg









                                                              Bamberg









Yol boyu sonbaharın sevdiğim renklerinden sarı yaprakların eşliğinde görsel şöleni izlemekten doyamadım. Sonbaharı ayrı severim. mevsimlerin içinde renkleriyle kışa girmeden beni mutlu eden mevsim.
                                                             Regensburg


8 yorum:

  1. Evet, ülkemiz insanına yurt dışı gezileri fazla lüks artık :( Ama fırsat bulmuş ve kaçırmamışsınız ne güzel.
    Romantik yolu deneyimleyen arkadaşlarım var ve hepsi hayran kalmışlar. Siz de öyle.
    Güzel yerler belli. Fotoğraflar anlatıyor.

    YanıtlaSil
  2. saoool çok güzelmiiş. giderken aklımda olacak. e gezdiğiniz yerlerde yemeklerin pahalı olması normal ki yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili deep sana bilgi olsun diye yazdım. Yoksa yurt dışında harcamaları dert etmiyoruz. Çünkü orası tatil. Vb. Sevgiler.

      Sil
  3. Çok güzel fotoğraflar çekmişsiniz.Oraları ben de gezmek istiyorum,umarım gezerim :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Yurdagül. Neden olmasın. Rehber şöyle demişti. Buraya gelenler Avrupayı gezip sonra geliyorlar diye. Planlama yapmak en güzeli. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Artık yurt dışında yemeği restoranda yemiyoruz. 3 kişiyiz bu yüzden pahalıya patlıyor.
    marketten tavuk, makarna, pizza alıp apartta kaldığımızdan
    mutfakta pişiriyoruz. ne yapalım gezme tutkusu daha önemli :)

    YanıtlaSil
  6. pelinpembesi gezmek yeni yerler görmek için mecburen tasarruf yapıyoruz. Sevgiler yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...