1 Eylül 2019 Pazar

Dönüş

                                               
        Sinop'tan Ankara' ya eşimin teyzesi ile beraber sıcak güzel bir yolculuktan sonra "Merhaba Ankara" dedim. Kendimle başbaşa kalınca yaşamı, kendimi, yaşadığım kenti, sorgular dururum. Eşim der ki " felsefe yapma". Neden bu kentteyim? niye bu kentte yaşıyorum? Bu kentin  en çok hoşlandığım yönü ne? Neden Ankara' yı seviyorum. Buradan ayrılamıyorum. Sorular ve cevaplar.
Üniversite yılları ve eşimle tanışma yerleşme.
         Eşim, torunum Ege ile Deniz kızım ilk aklıma gelenler. Kızımın evlendiği eşi ve ailesi.
Arkadaşlarım. Yani sevinçte üzüntüde beraber olduğum insanlar.
         Dışarıya baktığımda beton binalar, dikine kentleşme arada kalmış yeşillik. Nerede Ilgaz Dağ'ının ormanı.Yol boyu eşlik eden ağaçlar. Çankırı' dan sonra bozkır başladı. Yolculuğuma arkadaş olan yeşiller sarı sıcak son kalan ekinlerin balyası ve yol boyu sıralanan kavun karpuz tezgahları...
        Denizin mavisini Ankara' nın gökyüzünde aradım. Uzaklar sisli bir eylül gününü hatırlattı.Ve ben gerçekten burada ne arıyordum?
        Ege' nin kasabasından çıkıp gelen ben  Ege' nin sakinliği her birinin anlamlı taş evlerini, yaşanmışlıklarını saklayan sokakları aklıma geldikçe içimi hüzün kaplar. Hüzünü yenmenin en kolay yolu sevdiklerine sarılmaktır. Akşama torunların sesleri arasında ya da biraz daha gün ilerlesin telefonun ucundaki arkadaş ve dostlarımın sıcaklığında unuturum hüznümü. Biliyorum alışacağım bu kente. Biraz sonra sabah yürüyüşümde bana eşlik eden ağaçlar ve yalnızlığım, Yapılacak işler ile yaşam koşturması içinde ben  bu eylül sabahında kendimin içinde kentimi aramakla meşgul olacağım.
       
                                                   Kastomonu'da mola
                                                Sinop'ta son yaptığım yürüyüş Karakum yolu

12 yorum:

  1. Hoşgeldiniz, Ankara sizi buraya bağlayan sevdikleriniz varsa sevilebilir sanki, yoksa çok sevilesi bir şehir değil, Ege ile kıyaslayamam bile, tatilde birkaç günlüğüne bile olsa o yeşillik ve denizi iyice hapsediyoruz anılara ki kış boyunca kullanalım :) gökyüzünde mavi denizi bulmanız ve sevdiklerinizle bol bol kucaklaşıp bu kara kenti aydınlatacağınız güzel günler dilerim :)

    YanıtlaSil
  2. Derya teşekkür ederim.Bu yazdıklarıma ilaveten şimdi düşünüyorum da ben Ankara ile büyüdüm,gençliğim Ankara ve yaşlanıyorum. Keşke günlük tutmaya çok erken yaşta başlasaydım. Koşuşturmalarla geçen yıllar.Yinede seviyorum bu kenti.

    YanıtlaSil
  3. Doğa ile iç içe yaşamış, sakinliği benimsemiş biri için Ankara'da yaşamak kolay değil belki ama büyükşehirde yaşama zorunluluğunuz varsa, yaşam kolaylığı açısından belki de en kolay şehir Ankara'dır.Bunu bir İzmirli olarak söylüyorum.Şehir içi parkları, imkanları ve o imkanlara ulaşım kolaylığı açısından Ankara bir çok büyükşehire göre güzel imkanlar sunuyor. :)

    YanıtlaSil
  4. Selam gizlipencere06 Sinop'tan sonra alışıncaya kadar ki bir süreç dediğinize katılıyorum.Sabah nbir alt sokağımda park var.Sanki başka bir yer orada yürüyüş yaptım.Hemen aşağıda Öveçler Vadi'si 10 dakikalık yolda Dikmen Vadi'si.Tabii kısa sürede gidilecek yerler var. Sinop'ta beton yığını ama bir denize bakıyorsun o çirkinlikler siliniyor.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  5. Ben de Ankara yı zor sevenlerdenim ama çok sevenlerdenim. Yazları kaçtığım mavinin kenarında küçük bir evimin olması belki bir etkendir. Yine de yaş aldıkça, her türlü sosyal etkinliğin ve gelişmiş sağlık hizmetlerinin bulunduğu bir şehirde yaşamak gerektiğini düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tülin ben A kara'yı seviyorum. Bir süre sonra Sinop'ta da sıkılıyorum. Sosyal etkinlik sağlık hizmeti haklısın. İlk andaki duygularım. Ben buna uyum süreci diyorum.

      Sil
  6. Ankara'yı bende sevmiyorum. Hoş Eskişehir'i de sevmiyorum ya. Mecburiyetler. Hoşgeldin:)
    Bu arada bloğunuza mail abonelik butonu koyarsanız daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
  7. Beyda'nın Kitaplığı mail abonelik butonu yani mail mi yazayım nasıl yapılıyor? sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Canım mail adresini değil de yeni yazı girdiğinde bizim adresimize yazı girdiğine dair mail geliyor. O mail ile haberdar oluyoruz. Blogger panelde yerleşim kısmında yeni gadget ekleye tıkla. Oradan mail abonelikle ilgili olan bir seçenek var. Onu aktif et. Düzenlemeyi kaydet. Bloğunda göreceksin. Yapamazsan yine yardımcı olurum:)

    YanıtlaSil
  9. Beyda'nın Kitaplığı taptım olmuş mu teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Hoş geldiniz :)
    Gençliğimde sevdiğim Ankara son 15 yıldır gözüme soğuk ve karanlık geliyor. Doğa ve deniz çekiyor artık beni. Sizi de sanırım sevdikleriniz bağlıyor buraya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam hoşbuldum sevdikleri ile şehirler anlamlı. Sevgiler.

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...