2 Eylül 2022 Cuma

Sinop'ta son zamanlarda yaz bitti. Sonbaharın ilk demleri kapıda

                                                



                  Sinop arka deniz  dünden kameraya takılanlar
                                       Karabiber ağacı


                                     Bugün sabah yürüyüşü

       Eylül ayının ikinci gününü yaşarken balıkçıların ağlarının boş döndüğünü görünce üzüldüm. 

     Çadır kamping alanındayız. Balıkçılar boş dönünce  olta balıkçığından yararlanarak akşam yemeği için balıklar kampta hazırlanıyor. Sinop'ta sezon bitmek üzere yazlıkçılar dönüyor. Pazara sabah erken gitmeme rağmen kalabalıklar azalmış. Şimdi okullar açılınca iyice kent tenhalaşır. Sinop sahiplerine kalır. Bizde sahibi değiliz. Bir nevi yazlıkçı mı? Eşim daha çok yerlisi gibi o gider gelir ara ara.

       Sabahtan denize girdiğim için yorulmuşum. Yanımda gazete ve kitap götüreyim dedim. Uzun zamandır fotoğraf makinasını almadım. Onu da koysam mı? diye düşündüm.

        Bir hanım küçük su şişelerine acı biber koyarak turşu yapıyor. Onla sohbet ediyorum. Ölçüleri nedir? havadan sudan konuşurken ayağıma bir şey sürünüyor bakıyorum bir kedi. Rengi o kadar güzel ki. Ayağımın altında oturuyor. Bir ara kaşla göz arasında masanın üzerindeki yemeği almak için tırmanıyor. Delikanlı adını sonradan öğreniyorum Koray oradan sesleniyor. Gazetemi açıyorum. Geç de olsa bir gün önceki haberler var. Tekrar okuyorum. Delikanlı olma yolunda benim torundan bir yaş büyük olduğunu öğrendiğim çocuk açtığım gazete için hala gazete var mı? diyor. "Uzaydan mı geldin " diye içimden sesleniyorum. "Evet biz dinozorlar okuyoruz" diyorum. Bir köpek dolaşıyor hasta gibi. Sohbet esnasında yan masadan birilerine kadın sesleniyor. "Teşekkürler  iyileşmeye başladı. ". Hikayeyi öğrenmek için yan masayla sohbete başlıyoruz. Motorla karı koca Kars'tan gelmişler. Kars nere Sinop nere. Minik bir çadırları var. Gece gökyüzünü seyrediyorlar. Bir gün önce eşinin doğum günüymüş ona pasta alacaklarına  köpek için ilaç almışlar Dün yaralarına sürmüşler.  "Ne iyi insanlar var" diyorum bu dünyada. Sinop'a dördüncü gelişleriymiş. Konu konuyu açıyor. Beni sosyetik bir hanıma benzetiyor. "Sosyetik ne demekse sormak aklıma gelmiyor." onun anladığı anlamı merak ediyorum. Elini işe sürmeyen kadın mı anlayamadım. Sosyete; üst sınıf ve yüksek toplumda önemli bir rol oynayan bir kişidir. Genellikle zengin veya aristokrat kökenlidir. Sosyetik :Yüksek sınıfın yaşam biçimine özenen asortik.

     Tanımlamalara bakınca  ben çakma sosyete mi? oluyorum, Konuştukça insanları dış görünüşüne ve ilk izlenime göre yargıladığımızı konuşuyoruz. Benim sosyetik  birisi  olmadığım anlaşılıyor. Konuştuğum kişi de  müdür. Ön yargılarımızdan kurtuluyoruz. Birbirimize telefonlarını veriyoruz Doğanın içinde biraz sonra gelen yemekleri yerken etrafı seyrediyorum. Yaz bitişini kutlarken gökyüzü pembeleşiyor. Gün geceye kavuşurken doğanın değişimi açık hava hoşuma gidiyor. 

         Bu sabah erken uyandım. Artık camları kapalı uyuyorum. Hava serin sabah yürüyüşlerine başlamak gerekir. Sırtım üşümeye başladı. Hazırlanıp yola çıkayım belki denize girerim.

21 yorum:

  1. Ah bu ne güzel yazı böyle, okumaktan çok keyif aldım. Fotoğraflarınızı ise aşırı beğendim. Sosyete ve sosyetik farkını da ilk kez duydum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sela teşekkürler evet bende fotoğraflarımı beğendim. Daha önce cep ile çektiklerim. Bu fotoğraflar fotoğraf makinası farkı hissediyorum. Selamlar.

      Sil
  2. Sezon bitiyor artık. Büyükşehirlere dönüş başladı. :)

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraflara bayıldım:) Sinop ile ilgili detaylı bir gezi planladım ama tarihe henüz karar veremedim.. Sizce Eylül-Ekim ayları nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül ayını öneririm. Özellikle sormak istediğiniz bir şeyler varsa yardımcı olurum. Kırk yıllık Sinop'lu olarak. zehrakonukman@gmail.com adresine yazabilirsiniz.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Tarihi kesinleştirdikten sonra mutlaka mail atacağım:)

      Sil
  4. ha haa yazlıkçı yerli dinozorlu asortik ha haaa iyi güldürdün yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep evet dinozor ve asortik. Haklısın yazlık I gülmek iyidir. Sevgiler.

      Sil
  5. Fotoğraflar çok güzelmiş. 😇🧡

    YanıtlaSil
  6. Şimdinin çocukları için, "Hala gazete var mı?" sorusu çok normal. Onlar dijitale doğdular çünkü :) Gazeteyi ben de dokunarak okumayı severim. İnternet gazetenin yerini tutmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dokunmak, Sinop'ta nemden yumuşak Ankara'da kuru havadan katılaşması. Ayrıca makale gibi çok güzel köşe yazıları Işıl Özgentürk, Zeynep Oral ve daha niceleri.

      Sil
  7. Dış görünüşle yargılara hemen varıyoruz sanırım hepimiz. Keşke yapmasak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam haklısın Handan ne kadar soğuk deriz tam tersi çıkar. Ya da tam tersi olabiliyor. Sevgiler.

      Sil
  8. Ah sinop canım sinop! ne çok özledim orada geçirdiğim yılları. bir kaç sene evvel tekrar geldiğimde çok bina ve araba dolmuş bulmuştum. yine sezon dışı gelmek isterdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temmuz Ağustos çok kalabalık. Hele bayramlarda. Şimdi millet bahçesi yapılıyor toz içinde. Sezon dışı iyi ben yavaş yavaş sıkılmaya başladım. Deniz dışı sezon olabilir. Sevgiler.

      Sil
  9. Bir arkadaşım memleketi olan Sinop'a taşınacak. Fotoğrafları görünce ne şanslı dedim.. güzel fotoğraflar için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Selam Dear Monarosa teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel fotoğraflar ve yazı. Gözümde canlanan bir film gibi oldu ne güzel yazmışsınız :)

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...