21 Temmuz 2021 Çarşamba

Sahiller bizim

 

                                                

                       Bugün Sinop'un Maldivleri Demirciköy




                                             Karakum


         Sinop yarımada üç tarafı denizlerle çevrili. İnsanın belini düşünün yerleşim bu şekilde bir tarafı Akdeniz iç deniz diyelim. Diğeri de Karadeniz açık deniz. Akdeniz dediğimiz yerde zeytin ağacı yetişiyor. Diğer tarafta da rüzgara uygun zeytin ağacı satılıyormuş. Yani deniz kenarı olduğu için bir nevi iklim yumuşak. Son romantik Almanya gezisinde  dolaşırken yanlış hatırlamıyorsam iklim soğuk olmasına rağmen fotoğraflara bakıp şehri  Avusturya Salzburg olabilir fotoğrafı buldum şehri hatırlamaya çalışayım. Portakal yetiştirmeyi denemişler ve başarmışlar. Sinop'ta iç liman yani Akdeniz dediğimiz bölgede rüzgarın durumu ya da koylar olduğu için tesisler daha fazla. Deniz için buraları tercih ediyoruz. Giriş parası, şezlong ve şemsiye parası  ya da bunların toplamı olan tesisler var.

        Eşim Ankara'daki sosyal faaliyetler çeşitli derneklerle bağını burada da devam ediyor. (Nükleere hayır, kıyılar bizimdir vb )

        İki sene önce kıyılar bizimdir  derneğine üye oldu. Çocuklarda git gide daha az Sinop'a gelince ben yalnız kaldım. Sabahları hiç iş yapmadan yola çıkıyorum. Hem deniz kalabalık olmuyor hem de yorgun olmuyorum. Ama eşimle sürekli bu konuda konuşuyoruz. " sahiller halkındır .Para vermem o zamanda ücretsiz olan şehrin içinden ya da kadınlar denizinden girerim ."deyince mücadele etmekten vaz geçtim. Bir sabah yeğenlerle beraber sabah erkenden denize gittiğimizde tesisin sahibine olayı anlattım. Burası bize ait ya da kiralıyoruz. Aldığımız giriş parasının içinde soyunma kabini tuvalet ve duş bulunmaktadır." Peki ben bunların hiçbirini kullanmayacağım deyince peki ben sizi nasıl denetleyeceğim dedi. Gelince eşime anlattım. Bazen evden yorgun çıkıyorum. Ne şemsiye ne şezlong taşımak istemiyorum. Güzel bir tesiste zaman geçirmek hoşuma gidiyor. Sen git ben gelmem diyor. Benim şezlong ve şemsiye ile gittiğimi görünce ( nerede denize girdiğimi şezlong ve şemsiye almadığımı sohbet esnasında anlatmıştım.) buraya geleli neredeyse üç hafta olacak benle  bugün Karakum'a gelmeye karar verdi. Buranın giriş ücreti en düşük yerlerden biri. Şimdilik bu sorunu çözdük. Arka denizde belediye soyunma kabini ve duş yaptı. Deniz halka ücretsiz. İsteyen şezlongunu ya da şemsiye kiralayabilir. Kuşada'sında belediye kadınlar denizinde tuvalet duş yeri ve soyunma kabini yapmış. Olması gereken bu. Ya sahillere tesis yapılmasını belediyeler engelleyecek. Ya da tesis kirası almayacak. Burada olan vatandaşa oluyor. Bende hiç para vermeden denize girmek istiyorum.

         Evlerin içi çok sıcak rüzgar olunca sorun yok. Geçenlerde nem ve çok sıcak vardı. Çayımızı hazırladık sandalyeleri aldık. Kütüphanenin yanında çimenler var, püfür püfür esiyor. Şehri beton yığını yap birde denizin önüne set çeker gibi büyük binaları dik. İnsanlar nefes almasın. Bizim evin önü açık olmasına  rağmen yine de akşam beş yedi güneşin geldiği zaman çok sıcak. Neyse ki deniz beş dakikalık uzaklıkta. 

       Kentleri birbirine benzeterek betonları dikerek, taraça sistemi yapmayarak öldürmek en kolayı. Yaşanılır kentleri, rüzgarı engellemeyen binalar yapmalıyız. Sahillerde tesislerin yanında boş alan bırakarak vatandaşın denize ücretsiz girmesini sağlamak zor olmasa gerek.

       Gönlünüzdeki neşe, yüzünüzdeki gülümsemenin hiç bitmediği, birbirimizi yalansız sevdiğimiz, çıkarın değil hoş görü , sevgi ve saygının değerli olduğu  bayramlar... Bayramınız kutlu olsun.


6 yorum:

  1. Sahilleriniz çok güzel, Sinop'ta son defa denize girdiğimin üzerinden çok uzun zaman geçti. Denize girerken para ödemek tüm sahillerimizin sorunu, sağlıklı bir çözüm ihtimali pek yakında gözükmüyor, yazık ki.
    Beşindi fotoğraftaki çiçek hayıt mı, merak ettim. :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Şehrimle ve son 20 yıldaki belediye başkanlarımızla gurur duyabilirim; yaklaşık 30 kilometrelik sahil boyunca deniz halka açık ve neredeyse yüz metrede bir -insanlar doğru kullanırsa- pırıl pırıl tuvaletler ve duşlar ve de cankurtaran kuleleri var:)

    YanıtlaSil
  3. Doğal güzellikleri fazla olan şehirlerde ve diğer yerlerde bilinçli bir yapılanma olsa böyle sorunlar azalabilir..
    Görmek istediğim yerlerden fotoğraflar ne güzel:)

    YanıtlaSil
  4. Selam ekmekçi kız Maalesef yerel yönetimlere bu konuda çok iş düşüyor. Çiçeğin adını bilmiyorum. Rengiyle albenisiyle güzel bir çiçek. Evet hayıtmış. sayenizde bilgi sahibi oldum. Geçmiş dönemlerde ruhbanlar tarafından karabiber niyetine kullanılırmış. Ayrıca kadın hastalıkları ve prostat için alternatif tıpta kullanılan bir bitki. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Selam buraneros şanslısınız. Yerel yönetimler yaşadığımız dönemde çok önemli. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Selam maviye iz süren şehirlerin yaşanabilir olması için yöneticilerimizin bakış açısı değişmeli. Sadece rant değil geleceği düşünerek kararlar almalı. Eylül çok güzel. Kalabalık gitmiş şehir sakinleşmiş oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Bahar mı geldi? Hani nerede?

                                                                                                   21 mart nevruz bolluk bereket, gün eşitli...