21 Ocak 2019 Pazartesi

Bugün günlerden turuncu olsun

                                                   
                                                               
        Dün hava günlük güneşlik bu sefer yürüyüşü ne aşağı ne yukarı yaptım. Dikmen Vadi'sine gitmeye karar verdim. Fotoğraf çekerken kışın grisine inat mavi bir gökyüzü turuncular, kırmızılar, yeşilin değişik tonları. Renkli bir yaşamı özlemek gibi.
         Bu yazıyı yazarken  sımsıcak bir ilkbahar sabahı annem sırtını güneşe vermiş balkonda. Bu anı niye geldi? Bilmiyorum. Bir anı daha çağrıştırdı. Lisedeyim okuldan gelmişim odada soba yanıyor ve alabildiğine sıcak. Güneş odayı o kadar çok  ısıtmış.Yanda tren yolu trenin sesi evi sarsıyor. Karşıda bir çınar ağacı.  Uzanıyorum divana üstüme ince bir battaniye. Uykuya dalıyorum annemin sesi "kalk çay  yaptım yanında pişi."
         Bu sabah kahvaltıda greyfurtla karışık portakal suyu ve portakal reçeli renklerin güzelliğini anlatamam  ancak fotoğraf çekmedim.
          Bugün galiba güneşi istiyorum. Turuncu akşam rengi gün batımı. Off tatil mi istiyorum. Sıcak bir yerde. Çocuk olmak istiyorum birde. Saf, temiz, doğrucu içimden geldiği gibi olmak istiyorum. Çevremdeki her şeye hayret etmek istiyorum. İçeriden kahve kokusu geliyor. Yaşadıklarımı içime çekiyorum. Çocuksu bir kahkaha atıyorum. Sade ve yalın .Tüm kanayan yaralarımdaki acılarımı saklıyorum. Usul usul kanıyor yaralarım. Üzerine güneş serpiyorum. Bugün bir dileğim var. Bugün torunum Deniz'le yer değiştirmek istiyorum. Onun gibi yaşama bakmak için.
                                                       







9 yorum:

  1. ne güzel kaleme almışsınız hislerinizi...bayıldım ...ben de sıcacık güneşi çok özledim kış yetti galiba bir İzmirli olarak bu sene fazl geldi:)))sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar sıcak anlatmışsınız. Dikmen Vadisini de pek severim bu arada.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havalar ısınınca hafta sonu yürüyüşe giderim. İkinci aşamanın oluşmasını dün gibi hatırlarım. Sevgiler.

      Sil
  3. Kış değil de, hazan sanki.
    Turuncu hayattır, enerjidir ve portakal reçelidir . Haklısınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamak Mevsimler içinde mevsim aramak gibidir. Tülin kışın içinde bazen hazan vardır bazen geç kalmış bahar. Tıpkı geç kalmış aşklar gibi.

      Sil
  4. Merhaba ;
    Deniz'le yer değiştirmeden de olabilirsiniz.
    Eminim Deniz size özlediklerinizi,kıskanmadan paylaşacaktır.
    Deniz'e ;Size selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bahar gelmiş gibi gerçekten de .. Ankara'daki o turuncu çiçekleri çok seviyorum

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...