22 Eylül 2024 Pazar

Kanadı kırık kuşlar gibi olmayacağım


                                                
               

                                                                  
                                                                     

         Bir çiviyi çakar gibi

Vura vura günlere

Bir çiviyi çakar gibi

 Vura vura günlere

                                       Bu sabah hasta olmaktan hasta modundan sıkıldım. Günlük rutinime minik mutluluklar ekledim. Minik zeytin ağacımı suladım, sevdim, okşadım, " ölmeden büyüyecek misin?" dedim. cevap vermedi. Ne yapabilirim dedim elimin altında olmasını sevdim yarınlar olmadan. Sonra bir müzik açtım. Cem Karaca' dan " işte geldik gidiyoruz " şarkısını dinledim. Hikayesini okudum. Hayatın özeti olmuş bu şarkı. Her satırı derin anlamlar içerir ,üzerinde düşünülür tartışılır.

            Kendime dün söz verdim. Günlük rutini değiştir , çabala, gayret göster. İçim dışım bilgisayar , telefon görmekten gına geldi.  Unut dedim çiçek ek, doğada yürüyüşe çık. Kendi sözümü dinledim. Şimdi sabah serinliğinde dışarı çıkayım. 

            Sol elimden haberler maalesef  kaynamamış aralık oluşmuş. alçı tekrar kırıldı. bilek yerine oturtuldu ağrılar azaldı. Yeniden alçı bir gece önce zor uyudum. dün gece çok daha iyi bir şekilde uyudum. Uyku çok önemli tabii iyi olunca iş yapıyorum eşim, kızım , arkadaşlarım kızıyor biraz otur çabuk iyileş. Ama ben ne yapıyorum . eşime şunu yapar mısın bunu yapar mısın? arada diyorum. Yapamadığım şeyler var. üzülüyorum. sonra yaptıklarıma sayıyorum.

           Kolum bir mengenin içinde elim şişiyor, havaya kaldırıyorum. Özellikle akşam saatleri daha çok hissediyorum. Yine de şükrediyorum, gazete almaya çıkabiliyorum, ağırlığı fazla olmayan mini alışverişler yapıyorum. Gazete almak için ilkbahar parkına gidiyorum, doğanın kokusunu içime çekiyorum. Günleri sayıyorum hapishanedeki mahkum gibi elim için defterime, aklıma çentik atıyorum. Elimin ve kolumun özgür olmasını bekliyorum.

          Dün kızımdan okumak için bazı kitaplar aldım bir kitap yok bu kadar tesadüf olmaz dedim.

Bedenin Hafızası. Eski bir devrimci Halid Cezayir'deki mücadelenin ardından Paris'te sürgünde yaşayan adamdır. Bağımsızlık savaşında sol kolunu kaybeden resim yaparak hayata tutunmaya çalışır. AŞK ,nefret korku ,hayal kırıklığı, insanın hafızasına sığacak kadar anı.

                     "Aramızda geçen her şey gerçek aşktı: yaşanmayanlarsa edebiyat."

                     "Kağıt hafızayı söndürür mü?"

                      "Bak şehir burada ona ne kadar çok benziyorsun."

                     Yazarın kullandığı metafor ve şiirsel anlatım çok güzel!

            

                 Sağlığın değerini bilmek gerekir. Kaybedince aramaya çıkmayalım. Hasta olanlara acil şifalar diliyorum.

          




12 yorum:

  1. Sevgili Zehra Hanım. Harika kararlar almışsınız. Uygulamaya başlamışsınız bile. Başımıza gelenler bize "biraz yavaşlaman gerek mesajı" veriyor olabilir. Sevdikleriniz, kitaplarınız, çiçekleriniz ve doğa yürüyüşlerinizle birlikte şifalı günler dilerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yıldız Hanım evet bir yerden başlamak, yavaş yavaş acele etmek , minik adımlar. Sevgiyle kalın.

      Sil
  2. geçmiş olsun tekrardan. doğa orman deniz en güzeli en huzurlusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol deep Sinop'ta döndüm. Ankaradayım deniz yok parklar sağolsun. Sevgiler.

      Sil
  3. Az kaldı geçecek inşallah :(
    Zeytini don yapmaya başlayınca hasırdan bezler oluyor, ona sararsın, altına da gübreli toprak koyarsın, olmadı içeriye depo gibi serin odanız varsa oraya alırsın, bişeycik olmaz, büyür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Ceren balkon camlı kışın sorun yok yazın uzun süre olmayınca kurur diye düşündüm. Sevgiler.

      Sil
  4. geçmiş olsun , gerçekten yaptıklarınıza sayın , takılmayın biraz mola kullanmak gibi görmek lazım hastalıktaki bu nekahat dönemlerini , yapamadıklarına değil de dinlendiğine sayarak geçirmeli günleri . Çok çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  5. Selam uzmanamator haklısınız. Bir köşeye oturmak lazım. Zihnime yerleştirmede yürek durmuyor. Zaten elim bileğim hatırlatma yapıyor. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  6. Alçının kırılıp yeniden işlem yapılması aksilik olmuş.:(
    Umarım bundan sonra çok daha çabuk iyileşir. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Kanadı kırık kuşlar gibi olmayacağım

                                                                                                                                            ...