2 Haziran 2023 Cuma

Gelecek geçmişin sırlarında aranmamalı


                                                        

         Çocukluk, gençlik, çalışma hayatı derken yaşamın son virajına hızlı bir şekilde girdim. Zaman sanki birisi arkasından hızlı bir şekilde itmiş. Yaşadıklarım, hatırladıklarım, öğrendiklerime baktım, sorguladım kimdim ben aradığım neydi? bir süre sonra sorgulamaktan vaz geçtim. Sorduğum soruları cevapladım. Yeni bir durumda yeni sorular ortaya çıktı. Yeni durumu çözdüm dedim bir başka durum. Yeter artık diyesim geldi. Labirent gibi bir hayat. Başla yeni bir duruma anla çöz. Geçmişin formülleri işe yaramadı. Yeni duruma yeni formül bulmalıydım. Tabii ki vaz geçmedim. Biraz yavaşla dedim kendime sakin ol. Gözlem yap. Kendini dinle... 

       Atasözleri ve özlü sözleri sevdim hayatı çözmede yardımcı oldu.

     "Yaşınızı doğa belirler ancak kafa yapınızı siz."Wang

      Birde beden var onu da biz mi  genler mi belirliyoruz bilemedim.

9 yorum:

  1. "Yaşınızı doğa belirler ancak kafa yapınızı siz."Wang
    Sevdim bu sözü sağol paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam evet sizde seviyorsunuz, paylaşıyorsunuz. Hayatın ölçüsü biriktirdiklerimiz anlamını bir nevi çözdürüyor.

      Sil
  2. Atasözleri insanın içinde yaşadıklarını anlamlandırmasına rehber oluyor değil mi? Çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında duygularımıza göre biz mi seçiyoruz? yoksa onlar mı bizi seçiyor? Algıda seçicilik mi? Ama yaşamın anlamını çözmede yardımcı oluyor. Sevgiyle kalın.

      Sil
  3. Virajları dışarıdan alırsak sanki ve biraz da gaz kesersek son viraj epey uzakta kalır diye düşünüyorum, bence ilk virajı henüz döndük... sanki:)

    YanıtlaSil
  4. Selam Buraneros ilk viraj mı son viraj mı galiba kişiye göre değişiyor. Bu yazı daha önce yazdığım paylaşmadım bir yazı. O zaman ne etkiledi de yazdım. Bundan sonra not alırken en altına yazmak gerek. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  5. düşünmeden anı yaşamalı :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.

    Çok doğru bir tespit. Gelecek geçmişin sırları içinde aranmamalı. Geleceği karşılamak her zaman heyecan verir. Sadece olumlu ve umutlu olacağız. Azimli ve sabırlı olacağız. İşte o zaman gelecek endişesinden kurtulur ve geleceği hep güzel görür ve de güzel yaşarız.

    Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...