7 Ekim 2017 Cumartesi

3 Diyet

                                                                Bu fotoğraf 1982
                                   *Sonucunda zevk bulunmayan elemlerden kaçınmalıdır.*
       Sık sık kalçamda  beni ziyarete gelen ağrı bu sabah belime uğradı.
                                          *Daha az yemek daha çok hareket etmek.*
       Ah kardeşim gençken bu dediğin doğruda şimdi bunu yapmak biraz beceri, kararlılık,enerji gerekir.
       Yaşam enerjisi var ama yılların yorgunluğu, yaşamın acımasızlığı bunları nereye koyalım.                   Geçenlerde bizim kızlarla yemek yiyoruz. Ortam güzel. yaz boyu görmediğim arkadaşlar vakit ikindi. Sözüm ona "az yemek yiyeceğim" demek istedim. Düşünce aşamasındayım. İstek var. Zayıf ve genç olan arkadaşların tabağına bakıyorum. Birinin ki benim tabağın yarısı.Midesinin rahatsız olduğunu söyledi. Sonuç; ikindi vakti sabah ve öğle az yediğim için dayanamayıp yiyorum. Ama ekmek yemedim.
Üç gündür günlük yazılarla aynı zamanda yirmi bir günlük diyete başladım.
        Evlendiğim zaman kırk üç kiloydum. Kışın yetmişin bir kaç kilo üstüne çıkıp eylül başında dört kilo vermiş olarak dönüyorum. Yüzme ile vucütta şekilleniyor. Ancak onu muhafaza edemiyorum. Yazın sporcu eşimin bir arkadaşı ile kahvaltıdayız " yirmi beş yıldır aynı kilodayım" dedi. "Bu sabah kahvaltıda bunu aştım." Yinede aldığı bizim tabağın yarısı.
       Bu durumda birinci ilke kararlılık ve süreklilik.
       İkincisi spor.
        Sabahları yürüyüşe yaz kış devam. Kırk dakikalık yaptığım yürüyüşleri doktor "yarım saate indir "dedi. Kışın yüzmede yok. Yerine ne koyacağım. Evde en az yarım saat spor. Böyle bir alışkanlığım yok. Bakalım neresinden başlayacağım. Kollarımda sarkma var ve kalın onlar için harekete başladım. Onu arttırabilirim. Özellikle akşama doğru pilim bitiyor. Akşam vucüdumu yeniden şarz edip sporu akşam üstü ya da akşam yapmak.
       Akşam soruna uzmanlar ne diyor?
       Bilmem ama üçünsüsü evde spor. Teşhis kondu. Nedenler araştırıldı. ne yapılacağı düşünüldü.             Uygulama nasıl gidiyor? Şu an sadece akşam sporu yapılmıyor; o zaman nedenleri araştırılmalı bugün yapılmalı.hedef yılbaşına kadar üç ayda beş kilo verilmezse bir diyetisyene baş vurulmalı.
       Tüm bunların sonucunda kendimi iyi tanıyorum. Beş kilo veremem. tekrar nedenlerimi araştırırm. Diyetisyene gitmekten vaz geçerim. Bahar gelir yürüyüşlere devam ederim.
        Hemen yılların alışkanlığı bu düşünceyi kafamdan sildim. Yukarıda yazdığım ilkeleri hatırladım. Nedenim çok önemli. O zaman; bu yazıyı yazarken zihnimin önünden geçen bir dilim pastayı yok ettim. Dün akşam canım bir şeyler yemek istedi. Yoğurdun içine kızılcık reçelinden koydum. "Ama ihtiyacım var" bahanesine sığındım.
       Neredeyim anladım. O zaman yoğunluk üçüncü madde ve diğerlerinde. Şunu yapabilirim. Yoğurdun içine meyve ve kuru meyveler katabilirim.
       Güzel nedenleri niçinleri bil ama uygulama eksik.
        Sonuç her şeyi bilmek yetmiyor.


                                                                      Üç gün önce
                                          Şişman toplu fotoğrafımı aradım beğenip koyamadım.

4 yorum:

*mehtAp dedi ki...

Aynı dert bizde de var.Gittiğim doktorların söylediği ortak öneri günde en az yarım
saat tempolu yürüyüş.Her gün aksatmadan.Sporcu gibi hızlı hızlı değil sadece tempolu. Hem şeker için çözüm olarak öneriyorlar hem de kilo için.Tabii yemekten doymadan kalkmak da şart:)

hüznün tadı dedi ki...

Resim ne kadar hoş. Aziz aynı Burçak.

İzler ve Yansımalar dedi ki...

Fotoğraf tam bir nostalji, çok hoş. Şu kilo durumları çok can sıkıcı. Meğer, 40'dan sonra yediğimiz her lokma direkt yağa dönüşüyormuş. Biz ekmeği tamamen kesdik. Makarnayı, pirinç/bulgur pilavını.. ben 3-4 ayda beş kilo verdim. Ortalama her ay bir kilo vermişim. Günde 25-40 dakika arasında yürüyorum. Aralarda birer gün atladığım da oluyor. Ekmeği ve unlu mamülleri bırakın su gibi gidiyor benden söylemesi :)

Ebemkuşağı dedi ki...

Yesek de kilo almasak ne güzel olurdu.:)