29 Mart 2018 Perşembe

beni ben yapan şeyler


*Doğduğum yer Akhisar. Trenden inince sanki üzerinden  uzun yıllar geçmiş  sabahın köründe beni karşılamaya gelen annem ve babam ve onlarla kucaklaşmam. (Anılarda kaldı)
*Yaşadığım yer kışları Ankara, gençliğim ,beraber  büyüdüğüm, olgunlaştığım, yaşlandığım, saçlarıma ilk akların düştüğü dünüm, bugünüm ve yarınım olan kent. Ailem, torunlarım, dostlarımın arkadaşlarımın yaşadığı yer.
*Yazları Sinop'ta olmayı seviyorum. Buz gibi denize dalmayı, barınakta pizza bira keyfini, baharda yaz düşünü kurmayı ,Yalıda kahvaltı ve Dilek'le akşam ne yapıyorsun "Yalıya gidelim mi? demeyi"
Dondurma sevmem sanki bir kilo baklava yemişim gibi gelir. Ekşi olan vişneli ve böğürtlenli dondurmayı arada  sırada yemeyi severim (Yaz geceleri yalı dönüşü).Ama diğer taraftan çok üzülüyorum.Karadeniz'in incisi Sinop Nükleer santrala kurban gidecek şimdiden binlerce ağaç kesildi. O tertemiz sular kirlenecek.
                               Sinop'ta İnceburun tarafında kesilen ağaçlar çıplak kalan tepeler
* Ege ;Akhisar Aliağa Selçuk'ta baharın uyanışını mor salkımı fotoğraflamayı. Papatyalar arasına dalmayı. Üşenmedim Foça'dan topladığım papatyaları Ankara'ya getirdim.
Eylül sonunda Akdeniz Mersin ya da Silifke'de denize girmeyi.
Daha önce gitmediğim yer varsa yeni yer görmenin heyecanı.
*Altmışlı yıllar bir adım kalmış arkadaşlarım hep genç, ruhu genç... Gençlerle ben de gençleşiyorum. Eskiden okula giderken koştururdum şimdi yine koşmayı ışıktan geçerken tabii. Modern parkları değil. Doğal hayatı
*Doğanın uyanışına hayranım onu izlemeyi fotoğrafını çekmeyi.
*Arkadaşlarla buluşmada plan programı ben yaparım .Birinin plan yapmasını severim. Sürprizler hoşuma gider.
*Pratik olduğumu söylerler.
*Evden güneşin batışını seyretmeyi güneş ayrıca  içimi ısıtıyor beni mutlu ediyor.Yağmurdan sonra çıkan güneş ve ağaçlar arasında ışık gölge oyunu.
* Orkidemin açması
*Ektiğim tohumdan (Ay çekirdeği ve aslan ağzı tohumlarını ektim)
*Yağmurdan sonra toprağın mis gibi kokması.
*Öğrendiğim yeni bir bilgi. "Ağaçlarda kuş yuvası gibi yerler olur ya bu ağacın tüm besinin alırmış ama hayvanlara özellikle ineklere yararlıymış."
*Denizden sonra buz gibi bira ve patates kızartması,
*Komşum sevgili dostlarımın "Haydi çay ya da kahve yaptım gel demeleri" Ya da benim onları çağırmam.
*Eşimle içtiğimiz sabah kahvesi.
*Güzel hazırlanmış bir sofra.
*Güzel bir müzik eşliğinde şarap ve peynir.
*Kitaplarım...kitap dolu bir evim var.
*İyi ki felsefe ve psikoloji okumuşum.
Tiyatroyu çok seviyorum.
*Yazmayı gün içindeki anları yazmayı.Yürürken düşünür ve eve gelince onları yazarım.
Geçenlerde bir arkadaşım dedi ki "Sen olayların iyi tarafını görürsün bugün niye böylesin? "
Bardaktan boşanırcasına yağan yağmur şemsiye yok "ne yapacağız" diye strese girdim arkadaşım "Hava açar yağmur diner " dedi. Gerçekten arabadan indiğimizde yağmur dinmişti.
Yazdıkça aklıma geliyor fazla söze gerek yok yaşamayı türkü ve şiir tadında yaşamayı  ve çevremde gördüğüm güzellikleri başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.
                                                 

                                   





                             Fotoğraflar Dikmen Vadi'si,alt sokaktaki park ve Kızılcahamam

3 yorum:

  1. Offf içimi acıttı kesilen orman görüntüsü :(

    YanıtlaSil
  2. Nadir hissedilir ya bazı şeyler, şu an o nadir zamanlardan biri. Yazdıklarınızı okurken sesinizi duydum sanki. Naif, yüksek sesle konuşmayan, sakin ve bir o kadar da hayat dolu bir ses canlandı kulaklarımda :) Memleketlim olmanıza da sizi tanıdığıma da çok sevindim. Felsefe, psikoloji, tiyatro... ne çok yakın geldiniz bana :)

    YanıtlaSil
  3. Konuşurken heyecanlıyım pek sakin değilim ama onun dışında sakin bir insanım. hayat doluyum.Tam isabet .Teşekkürler Aytül Örcün. Birde fotoğraf var yaşantımda.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...