25 Temmuz 2017 Salı

Torunum Ege

31 Temmuz 2013 Çarşamba

 

Gidenlerin ardından

Sahahleyin erkenden onun kımıltısını hissederim.Uyandığında yatağında sessiz şekilde durmasını ya da çıkardığı sesleri. Her yerde anısı var. Yatak odasında eşyaları,arabada oyuncakları,buzdolabını açtığımda yarım kalan sütünü.Yalı'da yaptığımız kahvaltılar. Beni anlayan benimde onu anladığım onla geçirdiğim zamanlar. Karnı acıktığında gösterdiği tepki.hemen sandalyesine oturdup menünün ne olduğunu anlatırım.Haşlanmış yumurtaya bayılır. Kendisi yemek ister. Onun kokusu heryerde. Anılar her tarafa saçılmış.Onla beraberliğim çok anlamlı.Denizde sesini duyduğumda başımı çevirdiğimde farklı bir kişi olduğunda hüzünlenirim. Birbirimizn dilini çözmüştük.Artık ev senin sesinle çınlamıyor. Oyuncakları oynayan yok. Senin için koşturmalarım bitti. Ama sen daima benle berabersin Ege'cik .Gideli iki gün oldu özledim seni sanki aylar olmuş gibi.
Blogta bulduğum eski bir anı.
Torunum EGE
Evden biri ayrılınca hep bu şarkı aklıma gelir.Tanju Okan' ın KADINIM şarkısı.
"Eşyalar toplanmış seninle birlikte
Anılar saçılmış odaya her yere
Sevdiğim o koku yok artık bu evde"





  

Her yer anı .Oyuncaklar saçılmış her yere .Buzdolabını açıyorum çukulata. Eşyaları düzenliyorum bir tişört ,bir şort, buzlukta ev dondurması. "Bugün onu yiyeyim" dedim. Kavunlu dondurma. Arabada deniz oyuncakları sabah sessizce gelişi. Gece sık sık uyanıp üstünü örtüşüm. Bilgisayarı açıyorum onun fotoğrafları. Elinden tutuşum. Bir bağımlılık ama tatlı bir bağımlılık. Dışarı zor çıkarıyorum. Dışardan zor eve sokuyorum. Onun çocuksu gülüşü,heyecanı. Oyuncakları kaldırmıyorum sanki tekrar gelecek. Cansu'yu çok sevdi. "O abla denize gelmiyecek mi? "deyişi. En çok neyi sevdin deyince "Ormanda yürümek daha çok yürümek, tekne gezintisi ,ata binmek" Artık büyüdü beş yaşında.Akıl yürütmeleri harika .Gelincikte cumartesi günkü  pazara beraber gitmiştik."Pazar pahalı ama taze" dedim. Ege "annane hem iyi hem kötü "dedi. Tıpkı sen gibisin dedim bazı davranışların güzel bazıları olumsuz. Ancak olumlu davranışların fazla " Geriye kalan sadece güzel geçirilen vakitler. Şimdi. şeftalili ev dondurmasını Ege için yiyeceğim.Beraber geçirdiğim zamanı düşleyerek anıları tazeleyeceğim.







3 yorum:

  1. İzmir'de yaşarken annem gittiğinde aynen böyle hissederdim, her odada ondan bir parça olurdu.

    Allah tez elden kavuştursun, nice keyifli zamanları daha yaşayın birlikte.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkurler Handan bazı insanlarla özel zaman geçirirsiniz.Onla siz başbaşa.Hele bu küçük bir çocuk,anne, kardeş, arkadaş sadece ikinizin paylaştığı anilar vardır. Yoksa ben torunla Ankara'da beraber oluyorum o özel zamanlardan bahsediyorum.İlk önce onunla birlikte olmaya alısmak. Sonra bu alışkanlik bağımlılık yaratır. Sonra elinizden oyuncağı alınan çocuk gibi olursunuz. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...