21 Eylül 2017 Perşembe

Sizin için çöpünüzü topladım

Sizde benim ve bizim için çöpünüzü giderken lütfen toplayıp gidin.Ya da yerlere çöp atmayın.

Sinop'ta Sarıkum' u dolaşıyorum. her yer çöp içinde .Şişeler, çocuk bezleri, tek terlik, bir kasa, bir kısmını deniz taşımış, bolca plastik. Karar aldım bir sonraki gelişimde elimde çöp torbası ve eldiven. Yine Sarıkum' dayız. Torbalar ince yırtıldı. Ordu' dan  gelen bir karı koca. Bize çöp torbası verdi. Dünürüm Hilla, ablam, Ordu' dan gelen aile sahili temizledik. Çöpleri topladık. Dışarıda delice esen rüzgar. Dünürüm Hilla' dan utandığım için çöp topladım. O beni kahraman ilan etti.
"Biraz araştırma yapayım" dedim. Sinop çöpleri şimdi nereye dökülüyor? İnceburun' a giderken bir köye.











Sinop'un son günlerinde Karakum'da denize giriyorum. Etraf çöp içinde plastikler, naylon poşetler. Hep merak eder dururum. O çöp içinde denize nasıl girilir? Nasıl piknik yapılır? Ben çöpleri topladıktan sonra bir bayan "İçimden sizi alkışlamak geldi "dedi. Ne alkışlanmak ne kahraman olmak asıl amacım temiz bir çevre.
İstanbul' dayım. Oğlumda kalırken sabahları Cihangir'in sokaklarında dolaşır en son parka inerim. Parka inen  bir merdiven var. Günlerden pazar sabah yedi gibi o merdivende olmayan yok şişeler,kuru yemişler,plastikler. gençler orada oturuyor. Nasıl o pisliğin içinde oturuyorsunuz? Ben geçerken üzülüyorum.
Temiz bir çevre için çok şey yapmaya gerek yok. Lütfen çöplerinizi çöp kutusuna atın. Piknikten dönerken çöplerinizi toplayın. yere çöp atmayın. Anne babalar çocuklarınıza örnek olun.

7 yorum:

  1. Sahildekiler denizden de çok geliyor. Adana'da carettaların izini sürerken bütün sahilde ayakkabı tekleri görmüştük. Sigara da çok buluyorlarmış, kaçakçılık yapanlar denize atıyormuş yakalanacak gibi olduklarında. İnanamamıştım o kadar kirli sahile. Orası halka kapalı sahil, geleni gideni de pek yok, yani denizden geliyordu hep. Yazık...


    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Neredeyse bütün sahiller aynı durumda. Akşam üzeri plajlar pet şişe, kapak, mısır koçanı, sigara izmariti dolu oluyor.
    İçi daralıyor insanın.
    Siz örnek davranış sergilemişsiniz. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  3. Toplamak çözüm olsa. Çevre bilincinde olmayan birisi toplandıktan sonra yine ne buluyorsa
    atacak denize. Doğa ortak malımız iken, nasıl bu denli hor kullanılıyor ki.

    Hiçbir güzelliği bulduğumuz gibi bırakamıyoruz her nedense. Doğa bilinci aileden aşılanmalı. Umarım sizin bilinciniz birilerinde anlamlı duygular uyandırmıştır. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ne ince bir davranış.Çöp atmam, yakınlarıma da attırmam ama başkalarının çöpünü de toplamadım. Örnek olması açısından harika bir davranış. Teşekkürler elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Nasıl bulmak istiyorsak öyle bıraksak sorun ortadan kalkar aslında. Sizi de tebrik ederim.:)

    YanıtlaSil
  6. Hani derler ya sallandıracaksın birkaç tanesini bak bakalım bir daha yapan olur mu ?
    Biz sert yaptırımlardan anlarız. Ağır yaptırımı olan cezalar konsa kimse çöpünü atmaz atamaz.

    YanıtlaSil
  7. Berbat görüntüler :( yemek-içmek-gezmek-oturmak-kalkmak hep bir kültür işi, görenek işi!. Ne çevereye, ne insana saygsı olmayan böyle binler, onbinler, milyonlar var artık. Yaptığınız örnek bir davranış, ancak çözüm bu olmamalı tabi ki!. oraya o çöpler atılmamalı, bu bilinç oluşmalı öncelikle. Eğitim önce ailede başlıyor, sonra okulda gelişiyor ve hayatın içinde . şekilleniyor. Bir gün ümit ederim, daha bilinçli,insana ve doğaya saygılı bir toplum oluruz. Duyarlılığınız adına çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...