19 Haziran 2017 Pazartesi

Sinop Sarıkum

   
 Masamın başına oturdum dışarıda gece grisi bir hava yağmur yağdı yağacak. Radyoda güzel bir müzik,yazı yazmak için güzel bir hava. Fotoğraflar seçildi.
      Yazmak beni heyecanlandırıyor. Birikmiş anıların duyguların yazıya aktarımı. Söz havada kalır yazı baki. Güzellikleri paylaşmak mutlandırıyor.
       On gündür Sinop'taydım. Yağmurla Sinop'a gittim. Yağmurla da döndüm. Ancak arada denizin turkuaza dönüşmesi. Ayakların çoraptan kapalı ayakkabıdan dışarı çıkıp özgürlüğünü ilan etmesi. Dışarıya çıkarken hafif giysiler... galiba yazı özledik. Denize giren bir iki kişi .Ben cesaret edemedim.
        Sinop sarıkum göl, orman, deniz hepsi bir arada. Sinop'tan çıkınca Ayancık yolu üzerinde Sinop'a yirmi km uzaklıkta. Gün batımını yakalayamadım. Ancak manzara yine de müthişti. 284 kuş çeşidi oluğu tahmin ediliyor. Türkiye'de önemli kuş alanları içinde 49 sırada yer alıyor.

Sarıkum Tabiatı Koruma Alanı deniz, kıyı, kumul, göl, sulak alan ve orman eko sistemleri gibi pek çok eko sistemi bir arada bulundurması ve bu eko sistemlerdeki zengin biyolojik çeşitlilik ve kaynak değerlerinden dolayı Tabiatı Koruma Alanı olarak tefrik edilmiştir. 

Tabiatı Koruma alanına ismini veren Sarıkum gölü eski bir körfez ve bu körfeze akan derelerin önünün uzun yıllar boyunca karayel rüzgarlarının hareketlendirdiği kıyı kumullarıyla kapanması sonucu oluşmuş bir lagün gölüdür. Gölün halen 25-30 m’lik bir boğazla denize bağlantısı vardır. Ancak bu bağlantı yıl içinde kıyı kumullarının hareketine bağlı olarak zaman zaman kapanmaktadır.

Sinop yarımadasının genellikle bitki örtüsünce zengin yeşil görünümü içersinde Sarıkum çevresi bir tezat teşkil etmektedir. Burası edafik şartların hazırladığı kum topografyasının geliştiği bir alan görünümü kazanmıştır. Özellikle diğerlerine oranla çok daha yağışlı bir bölgede olmasına karşın, bu kadar yaygın ve belirgin bir kum topografyasının oluşu Sarıkum Gölünün morfolojik yapısını özellikli kılar ve araştırma ve inceleme çalışmaları için oldukça cazip bir alan haline getirir.
Bölgede yer alan Sarıkum köyü rüzgarın etkisi ile hareketlenen kumlardan etkilendiğinden 1975 yılında bölgede özellikle çam ve akasya türleri kullanılarak kumul ağaçlandırması çalışmalarına başlanmıştır. 









Deniz açık denizi en uç noktası olan İnce burun ve fener buradan gözüküyor. Keyifli bir Sinop gezisi cebimde anılar bilgisarayda fotoğraflar.

4 yorum:

  1. Sinop görmek istediğim yerler arasında, umarım kısmet olur. Güzel bir paylaşım ..

    YanıtlaSil
  2. mehtap yazları oradayım bekleriz.

    YanıtlaSil
  3. Ne hoş kareler... İnsanın gidesi gelir.:)

    YanıtlaSil
  4. Sonbaharda çok güzeldi. Köpekler sahilde gönüllerince koştururken fotoğraflamıştım.

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...