13 Haziran 2021 Pazar

Bugün günlerden sarı sıcak mı olduğunu bilmediğim bir yaz günü

                                               






                                           Ebru keyfi yapıyorum

                                             Bahçemden ekiyorum
                                           Yetiştiriyorum
                                                   

                                                     

                                                   


                                           Okuyorum

       Yağmurlu bir gün sonrası yaz günlerinden biri. Pazar sabah yedide uyandım. Hangi işe yetişeceğim bilmem ki. Galiba günü yaşamaya yetişmem lazım. Terasa çıktım. Çiçeklerime baktım. Aldım elime kitabımı iki saate yakın okumuşum.

         Hava güneşli. Kahvaltımı Ankara'nın değişen yüzüne dönerek yapayım dedi. Biberin üzerinde minik bir arkadaş, dereotu, nane ve soğan yaprakları bir iki marul topladım. Evin sessizliğine inat sokakta sessiz. Adamım Sinop'ta nükleer santrala hayır için bilir kişi. Toplantıda konuşturmamışlar. İki saatlikte keşif yapıp karar verecekler. Güzelim memleket Sinop nükleere kurban verilecek. Denizlerimiz, doğamız ölecek. Hep böyle olmuyor mu? Deniz salyasını birden mi çıkarıyor?

       Torunun şekeri yatağın başucunda. Kuş sesleri de duyulmadı bu sabah. En güzel masa örtüsünü serdim. En güzel tabaklar, radyo ilef çalmalı sessizliği bozmalı hayatın. Taze demlenmiş çaya arkadaş mis gibi Silifke Taşucu'ndan gelen limonlardan yapılan limonata eşlik etmeli. Limonatanın nanesi eksik kalmasın. Bu yıl limonata tarifini değiştirdim. Bunu kızımdan öğrendim. 

             Didoş limonatası:

      Dört ya da beş tane limon ve bir portakal buzluğa attım. Sabah çıkardım. Kesilecek kadar yumuşamış. Bıçakla böldüm. Bazılarının üstünden bıçakla kabukları aldım. Limonçello yapmak için. Robatta parçaladım. İçine sıcak su koydum. Bir avuç şeker bir kısmını kaynattım. Süzdüm. Limonların acı tadı yok. Yapması kolay pratik.

        Ankara'nın sessizliğine bir köpek havlaması eşlik etti. 

        Taze soğan, sucuk ve tavada yumurtaya Ege'nin memleketimin zeytinyağı eşlik ediyor. Ankara  yarı açık cezaevinden alıyorum. Akhisar yazıyor sanki memleketi görmüş gibi oluyorum. Ekmeğimi bandırıyorum. Birden doyduğumu hissediyorum. Limonata mı doyurdu, yoksa yalnızlığım mı? Yalnızken ayakta atıştırmalıklar ya da basit yemekler ile günü kurtarıyorum. Sessiz bir şekilde bir kuş geldi. Balkon parmaklığına kondu. Bir iken iki oldular. Bana arkadaş. Güzel sofralar kalabalıklarla anlamlı  kendimi zorluyorum. Saate bakıyorum henüz erken bakkal daha açmamış. Gazete almaya ineceğim. Tırnaklar açmışlar rengarenk. Gülüm küstü mü anlamadım. Tomurcuk duruyor halen. Ay çiçekleri yakında açarlar. Yüzlerini sarı sıcak güneşe döndürmüşler. Yazının düzeltmesi gazete sonrasına kalsın. Boş iki saksım var. Çörek otu ekeyim. Bakayım başka tohum var mı ekilecek.

         Kızımdan gördüm toruna ebru seti almış. Bende kendime alayım dedim. Torunla oturduk ebru yaptık. Dün yalnızdım ebru yaparken eski tişörtleri çıkardım. onları boyadım. Şimdi sabah yürüyüşüne çıkayım. Neredeyse öğlen olmak üzere.

        Dün bir ara usul usul yağmur yağdı seyretmeye doyamadım. Şimdi gök yine kapandı. Geliyor yağmayan nisan yağmurlarına inat haziran yağmurları.

          



14 yorum:

  1. Bu Pazar benim günümde kitap, çiçekler, balkon, yemek pişirmek biraz da tembellik vardı.

    YanıtlaSil
  2. 3. Ebrunun (turkuaz kırmızı ağırlıklı olan) renklerine bayıldım… Ne kadar güzel gülümsemişsin sıcacık <3
    Benim de güllerim küstü, dedikodusunu yaptım diye kavuniçi alınıp nar çiçeğine dönen gül küstü bana :) ne yapayım, suyu az verip bekliyorum el mi yaman bey mi yaman inadı…

    YanıtlaSil
  3. ebrular ne güzel :) ben de denemek isterim!

    YanıtlaSil
  4. Selam Mihriban nasılsın. Biraz tembellik hakkımı kullandım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ceren Selam, bahçe için gül aldım. Çeliktense büyümez dedi. Aslında araştırmak lazım. Benimkiler saksıda belki ondan olmuyor. Ya da serada açtırıyorlar. Bizde aldanıyoruz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Selam Şule çok zevkli bir uğraş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel olmuş ebrularınız. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Nefisss .)
    Blog'umda sürpriz bir duyuru var Deep! :)

    YanıtlaSil
  9. Aaa, ben seni arayacaktım, şimdi aklıma geldi, iyi mi? Sabah yürüyüşte duymamışım telefonu. Hafızam nanay.

    Ne iyi yapmışsın ebru setini alarak. Çok keyifli olmalı :)

    YanıtlaSil
  10. Mert yeni kitabını tebrik ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Handan kişileri karıştırdın herhalde kitabını postaya verdim.

    YanıtlaSil
  12. Seninle bu Yaz gününü yaşamış gibi oldum arkadaşım.
    Çörek otu ekmek iyi fikir ama :)). Sevgiler ❤️

    YanıtlaSil
  13. Selam Tülin. Çörek otunun çok güzel çiçekleri oluyor. Daha eklemedim. Sinop'tayım. Ne güzel! Sevgiler.

    YanıtlaSil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...