23 Nisan 2021 Cuma

Zaman harcamaya gelmez


                                                           















        Sabah erkenden uyandım. Altı elli dokuz. Biraz televizyon izledim. Bir filmde " Zaman harcamaya gelmez." sözünü duyunca üzerinde düşünmeye başladım. Kafamda yazı için başka bir konu vardı. Hayat dedim hepsi iç içe.

        Nisan yağmurlarından sonra havalar birden değişti. Doğa baharı çağırmış saklandığı yerden çıkmıştı. Baharın geldiğini bugün yürüyüşte ince montun fazla gelmesiyle farkına vardım.

         Ya ağaçların yeni giysileri, renkleri ile yaptıkları şölen. Çimenlerin yemyeşil olması aralarında ballı babalarla, kara hindibaların arzı endamları. Tam kaçırıyor sandım baharı. Geçen hafta köydeyken doğanın iki günde yemyeşil olması gözümden kaçmadı. Baharı kaçırdığımız gibi yaşamı zamanı da mı? kaçırıyordum. Biliyorum ucundan hep yakalıyorum.

         Ektiğim tohumlardan ay çiçekleri boyunlarını çıkardılar etrafa bakınıyorlar. Çiçek soğanları  güneşi görmeye başladılar. Ya dedim bak seyret etrafı beklediğin doğumlar gerçekleşiyor. Ucundan kaçan hayatları yakalayabilirsin.

          Harcadığım günlerin acısını çıkarmak gerek. Kendime borcum var. "Yaşamayı öğrenmelisin" dedi içimdeki ben. "Kendin olmayı biliyorum bazen beceriyorsun." Geçen zamanın hoyratlığı sinmiş üzerine kendini affet bırak işleri ertelensin. Aç camı bağır bağırabildiğin kadar... Suskunlukların sakladığın yazılar gibidir hayat. Özlediğin sensin yarım kalmış sevişmeler gibi yarınlar. "Ertelediğin düşleri geciktirme" dedi içimdeki çocuk. Ya yapılacak işler.... yaşamayınca yapılacak işler anlamını yitirir.

        Yazacaklarım başkaydı. Yazıya dökülen satırlar başka. Galiba içimdekileri dökmek istedim. Bilincimin derinlerindeki izler kendini ele vermişti. Pişmanlıklarımın yalnızlığı hem içimi kemiriyor bir yandan hem de ruhuma saldırıyor. Umudun yarınları çok geç değil. Ertelediğim yarınların sevinciyle hoş geldin zamansız yazıların zamansız aşkları.


   

15 yorum:

  1. Baharı anlatırken içinde kalan burukluk üzüntü verici. Çiçekler çok güzel. Yazıya veya çizime başladığımda bende de o durum oluyor nasıl başlıyorum nasıl bitiyor bende anlamıyorum. bu yazınıza benzer bir bahar yazısını ve çizimimi paylaştım o aklıma geldi. Geciktirmemek gerek zamanında yaşamak gerek

    YanıtlaSil
  2. Selam sanat penceresinden aslında her gün yürüyüş yaptım. Dışarıdaydım. Köydeki evde hafta sonu kaldık. Birden her yer çiçeklenince şaşırdım. Birde bazen yazı sizi sürüklüyor anlatmak istediğinizi farklı biçimde yazıyorsunuz. Belki de içimde birikenler. Sizin resimleriniz çok güzel. Ben de yeniden başladım ama daha acemiyim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çiçeklerle gönlüme yeniden Bahar'ı getiren tatlı kadın :)
    Seni tanımak bana çok iyi geldi. Çok sevgi bırakıyorum buraya. Yarısı benden, diğer yarısı mutlu ettikleriden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Tülin güzel sözlerin ve iltifatı için çok teşekkürler sevgiler.

      Sil
  4. Uzak çekim doğa fotoğrafları enfes. Fotoya bakarken o havayı resmen yaşadım. Emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizlipencere06 köyde yürüyüş yaptığım yoldan gördüklerim. Sevgiler.

      Sil
  5. Fotoğraflar ruhuma bahar getirdi...

    YanıtlaSil
  6. Hoş gelmiş bahar ruhlar enerji ile dolsun. Teşekkür ederim. Sevgiler Ebemkuşağı.

    YanıtlaSil
  7. şu son bir sene o kadar sinsice içimizi kemirdi ki sinir oluyorum

    YanıtlaSil
  8. Sevkoz haklısın maalesef bu da bizim dünya biyolojik savaşımız. Hepimiz stresliyiz.Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ballıbabalara bayıldım. Çocukluğumda çiçeklerinin dibindeki miniminnacık balı emerdik. :)

    YanıtlaSil
  10. Selam ekmekçi kız ballıbabanın rengini severim. Biz hanımeliyi emerdik. Onunda dibinde bal var.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Bize de bahar dün geldi :) yarın da geri gidecekmiş onedenle bu iki günü çok güzel değerlendirmeliyim. Okulu da ödevi de dersi de işi de bir yana attım, tamamen dışarıda olacağım şu iki gün. Haydi bakalım hodri meydan :))

    YanıtlaSil
  12. Selam Ceren Bizde bugün torunlarla sakuraların açmasını görmeye gideceğiz. Son çalıştığım okuldaki dostlarda gelecek özlem gidereceğiz. Bence de tadını çıkar. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...