23 Haziran 2020 Salı

sabah yürüyüşünde duvar yazıları

                                                           
                      
                                                        İstanbul
        Dün çok erken uyanmışım "Yürüyüşümü de erken yapayım" dedim. doğanın uyanışına her zaman hayranımdır. Parklar süpürülmüş, otlar temizlenmişti.
        İstanbul'da oğlum yaşarken sabahları Cihangir sokaklarını dolaşır, parklarında gezerdim. Oralarda da duvar yazıları çoktur.
         Bizim ilkbahar Park' ında gençler kendilerini ifade etmek için bazı yazılar yazmışlar. Onlara duvarlar versek korkmadan resimlerini duygularını yazsalar ya da eğitim versek kim bilir neler olur diye hep düşünürüm.
         Duvar yazısı derken  oradan girifit nedir? diye çağrışım yaptı. Boş yer bırakılmayacak şekilde birbiri içine girmiş girişik çapraşık yazı. Biraz internette araştırayım dedim. Karşıma girift sanatçılar deyince; Picasso, Dali, Leonardo,Van Gogh, Monet, Frida Kahlo,Munch  vb. gibi  sanatçılar çıktı. Dünya çapında günümüzde halan eserleri ile yaşayan sanatçılar.
         Bizim duvar yazıları onların yanında çok masum.
                               



                                                                 Ankara
                                                                       Ankara
                                                                İstanbul
                                                                 Salvador Dali İspanya
                                                                 Frida Kahlo Meksika

                         HIERONYMUS BOSCH, HOLLANDA

4 yorum:

  1. Ben de gençlerin bulduğu özlü (!) sözlere bayılıyorum.
    Burada bir okul duvarına yazıyorlar. ben de fotoğrafını çekeyim :)

    YanıtlaSil
  2. Değişik duygular yansıyor duvarlara...

    YanıtlaSil
  3. Evet ebemkuşağı zaman yer koşullar içinde duyguların yansıması. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...