20 Şubat 2020 Perşembe

Yüreğim pır pır ilk cemre havaya düşmüş

                                                                 

         Kışın o boğucu kasvetli havasından kurtuluyoruz. Bu kış iyi geçmedi. Gönlüm "neden" dedi. Cevabım var tabii ki onu kendime saklayayım. geçen kış yürüyüş yapmıştım. Bu kış sayılıdır. Çoğu kez evde oturdum.Üç hafta ya da bir aya yakın ayağımın yanık olmasından dolayı evde kaldım.Üç aydır Ankara'dayım. seyahat yapmam lazım. Hemen bilet alıp hafta sonu Sinop'a kaçayım. Gezmek ruhuma iyi geliyor. Kendimi gözlemleyince evden dışarı kendimi atayım arkadaşlarla görüşeyim. Sergi gezeyim .Alışveriş yapayım. O zaman daha çok üretiyorum. Blog için daha çok yazı yazıyorum. Hayata farklı bakıyorum. Eee "niye yapmıyorsun" dediğinizi duyar gibiyim. İlacını biliyorsun da neden uygulamıyorsun. Ah güzelim hayatı da biliyorsun çözebildin mi? en yakındaki insanları anlayabiliyor musun? Ama olacak.Arkadaşlarla konuşunca onların hayatına bakınca anlatmadığı sorunları düşününce  benim ki hiç diyorum. o zaman kalkıyorum ayağa hayat seni seviyorum  diyorum kendime.
         Ocak ayı nasıl geçti. Kiltablet adlı internet öykücülüğüne öykü yazdım. Şubat konusu gülmek direnmekti. Birazcık umutluydum. Çünkü aylık öyküleri okuduğumda benim ki bayağı iyi gelmişti gözüme. Cevap olarak bu ay öykünüzü yayımlanmayacak. Yani benim öykü seçilmemiş. Ama öykünüz olmamış deneme veya bir başka şey denmedi. Dedim ki sorun yok. Yazmaya devam.Yirmi gün emek verdim. Olmadı tıpkı ekmek yapmak gibi ilki olmaz .Oturur sürekli yazarsın. yazdıklarını beğenmez tekrar yazarsın. Bir çok yere gönderir olumsuz cevap alırsın. Vazgeçmezsin diye zihnime yerleştirdim.
        Bloğa da yazamıyorum. Kitap okuyamıyor tv bir şey yok film severim. Çok cazip gelmiyor.
        Bugün arkadaşlarla köye gideceğiz. Domates çorbası ile yoğurtlu pancar salatası yaptım Yoldan etimizi ve pidemizi alıyoruz. Dün pazara gidip kestane alacaktım. Yorgunluk üzerimden gitmedi. Sobanın olmazsa olmazı bugün pazara uğrayıp almak lazım.
          Köydeki eve soba kurduk. Elektrik sobasından daha iyi ısıtıyor. Çayı harika oluyor hele içine odun attığınızda çıkan ses ve sıcaklığın verdiği mutluluğu ifade etmek anlatmak için yaşamak lazım diyeceğim. Çocukluğa özlem mi ateşin güzelliği mi bilemiyorum. Benim için çok güzel bir şey tabii odun, kömür olayı var. Depoda odun vardı. Ancak büyük kırılması lazım. .Köye giderken yol boyunda ağaç kökleri kırılan dallar var onları topluyoruz. Kömür aldım. Oda çuval yarıya indi. Kızılcahamam' dan odun alacaktım. Çuvalı altmış lira dünür "pahalı" dedi. Ben yinede almayı düşünüyorum. Evdeki doğalgazdan daha ucuza mal oluyor. Peki emeği olacak o kadar. Topladığımız odunları da eşim parçalıyor. yalnız onlar şu an yaş. Sobanın yanında kurumasını bekliyoruz. Baharda köyde kalmaya başlarız. Mart ayında çiğdemler açar. Ankara'nın çiçeklerinden biridir, baharın müjdesi. Çuhaların bir kısmı kış için ekmiştim donmuş. lahana çiçeğim donmuş.
        Köyde bugün dostlarımı ağırladım. Uzun zamandır görüşememiştik. Sobaya odun attığımda sesini dinlettim. Kestaneyi alamadım. Sinop'tan alıp getireyim. Her şey tam olmasın ki bir başka zaman yaptığımızda keyfi olsun.
        Arkadaş ya da dost köydeki ev kalabalıklarla güzel. Sobanın etrafında yapılan sohbetler. Güzel bir yemeğe eşlik eden konular. Küçük mutluluk gibi görünür.Ama insana verdiği haz ve enerjinin değeri çok fazladır.

8 yorum:

  1. Cemre düştü ama yarın burada 8 derece falan hava soğuyacak...
    Odun sobası gibi var mi ya hele ki fırınlı kuzine

    YanıtlaSil
  2. Sevkoz benim ki odun sobası inşallah ön tarafı kapatırsam kuzine alacağım önde odun sobası içeride kuzine.Sevgiler.Olsun bahar geliyor.Soğuyan hava tekrar ısınır.

    YanıtlaSil
  3. ÇSM de İrlandalı kadın ressamlar sergisi var, kaçırmayın.
    Daha sık uğrayın buraya da, özlüyorum ben sizi :)

    YanıtlaSil
  4. Yok kaybolmayacağım Tülin Sinop dönüşü buluşalım.Tanışalım.Ankarada bulunan bloglar görüşmeli. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle geçmiş olsun, bir daha olmasın. Köyü anlatırken resmen o sobanın başında hissettim kendimi, köy ekmeğiyle domates çorbasını kaşıkladım. Gönlünüze sağlık, özletmiştiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ecehan yanında pide vardı sevgiler

      Sil
  6. Kışla birlikte dertler de geride kalsın! Üşenmek, ertelemek alışkanlık haline geliyor, ben böyle hissettiğimde kendimi zorluyorum. Birkaç defa zorlayarak geri edindiğim alışkanlıklar bir süre sonra otomatikleşip beni mutlu ediyor..
    Bu arada odun sobası kokusu.... Benim için de çekin içinize.

    YanıtlaSil
  7. Selam Sadece. C hemen sayfanıza yöneldim Sizi tanımak için. Sanki alanlarımız birbirine yakın. Psikoloji eğitimi aldım. Psikoloji çıkışlıyım.Haklısınız bazıları alışkanlık bazıları yapı. Depressif ruh halinde pek kalmam. Daima çıkış ararım. Bazı yaşanmışlıklar durumu etkiliyor. Çözüm aşamasında karşılaştığınız sorunlar insanı etkiliyor.Sobanıbda bir keyfi varmış. Ateş hem ısıtıyor hem üzerinde bireyler pişiriyorsunuz. İşlevi fazla. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...