29 Aralık 2019 Pazar

Yıl biterken geçmişin muhasebesi

                                         
       Zaman zaman düne bakar olayları değerlendirirken benim kendimle ilgili olanlar üzerinde uzun uzun  düşünürüm. Kendimi nasıl değiştiririm? Buradaki tepkim böyle olsa daha iyi olurdu. vb değerlendirmelerle minik değişimler beni mutlu ediyor.
       Bazı davranışlarım ve tepkilerim o kadar kalıplaşmış ki aynı yanlışları yine yapınca bu sefer daha büyük değişimlere ihtiyaç duyarım. En büyük kavgalar kimlerle yapılır?  Bazen kendime çok kızar kendimle kavga muhasebeye dönüşür. Çok uzaklarda aramayın kendimizle yaptığımız en fazla bir de beraber yaşadığımız insanlar eş, anne, baba, kardeş, arkadaş.
        Bu yıl köşe bucak temizlik yapmaya şimdiden başladım. listeler listeler. Önce gardrop sonra evin içi valizler köşe bucak bitti mi? diye soruyorsanız hayır bir iki köşe kaldı en sona sakladığım en kısa sürede yıl başı gelmeden yapılacak. Peki kendimle ilgili olan... İç dünyama bakıyorum. o kadar çok yapılacak işler var ki! Her gün  yeni bir durumla karşılaşınca ortaya çıkan çözülmemiş küçük meseleleri anında çözmeye çalışıyorum. Eğer beni huzursuz ediyorsa arkadaşıma telefon açıp ya kusura bakma ağzımdan o an çıktı. Çok gereksizdi deyip kısa sürede çözüm üretme. gerektiğinde özür dileme.Bazen dağ gibi sorunlar oluşturan durum için benim hangi tepkim bu sorunun dallanıp budaklanmasına yol açtı nedeni ne olabilir diyerek kafa yoruyorum. Sabırlı insanımdır. Bazen aceleci davranmış olabiliyorum bu da sorun olarak karşıma çıkıyor. Geçenlerde torunuma eve gelince ayakkabılarını düzeltme ile ilgili bir konu vardı. İkna ettim içeri girince ayakkabı düzeltildi. Biraz geç oldu. Bende kendisiyle ilgili yorum yaptım. Bütün ayakkabılar fırlatıldı. Dört yaşındaki çocuk tepkisini koyuyor. Onun için tavır ,davranış, ağzımızda çıkan kelimeler çok önemli. Zamanında beni mutsuz eden durumlardan başlamak gerek. Ancak kelimeleri seçerken durum ile ilgili dikkatli ve özenli olmalıyım. Küçük bir adım at. Vazgeçme kararlı ol. Yavaş yavaş şöyle köşe bucak bir temizlik yapayım neresi mi? kendimin beğenmediğim beni engelleyen mutsuz eden yönlerim ile ilgili.daha önce kullandığım yöntemleri kullanabilirim. Bazıları etkili oldu. yeni yöntemler denemeliyim. bakış açımı değiştirmeliyim...
        Artık hayır demek istiyorum. "Bana ters gelen benim zamanımı çalan insanlara, durumlara, olaylara hayır" diyorum. Arkadaşlarım beni çok mutlu ediyor. İnce nazik insanlar. Arkadaş seçerken özenliyim. evime çağırdığım arkadaşım benim için özeldir. O konuda yanılmamışım. Kendimi tebrik ediyorum.
        Daha fazla tiyatro sergi, panel.
        Zamanımı azaltan vaktimi çalan facebok ve televizyonu azaltmak.
        Kilo vermek. Çok hareket az yemek. Spor yapmak.
        Sağlığıma özen göstermek. Sağlık kontrollerimi zamanında yapmak. elden geldiğince düzenli uyku ve sağlıklı beslenme.
       *Daha çok bloğa yazı yazmak
       * Daha çok seyahat
        *Daha çok fotoğraf çekmek

       Bu gece en uzun gece 21 aralık.
       Yaşamı kıyısından köşesinde yakalamanın hazzı var içimde. Bundan yıllar önce " hayat bu bunun dışında çok şey bekleme" derken şimdi "bu hayatta ne çok heyecan veren şeyler var" demekteyim.
Bugün dışarı çıkacak gücü kendimde bulamadım. kahve festivali resim sergisi ve kitap fuarı. Hiçbirini yapamadım. Bir siparişim vardı gelmiş onu almaya kendimi zorladım. Dışarı çıkıp geldim. Bugün bedenim evde oturmayı seçmiş. Diğerlerini de "planlama yap ya da dışarıya çıkmama büyük bir kayıp değil." diye not almışım.
       
       Ah beden değil ama dikkatsizliğim sonucu bacağımı 2.derece yaktım. Şimdi beş gündür evdeyim. Kaynar su üst bacağıma yan ve arka bacağıma dikkatsizlik sonucu devrildi. Kış gününde çok zor açık kalması gerekiyor halim perişan...Ayağımın acısı bir yandan yaşam standartımı düşürmesi ayrı, gece uyurken bacağımın üstüne yatamama hangi birini saysam. Bu yüzden kendime bir yandan kızmakla meşgulüm. Bir yandan evde nasıl vakit geçirilir  kalan işleri sıraya koymak ve bol bol dinlenmek. Evde oturamayan benim için çok sıkıntılı durum. Bir an önce iyileşmek istiyorum.
       Yeni yıl için yeni bir karar daha dikkat olayı .Araba kullanırken dikkat ev kazalarında dikkat. Aman aman kendimize özen gösterme hiç bitmiyor. 2019'un acı veren tatsız olayları geride bırakıp getireceği güzelliklere inanarak göndermek istiyorum.
       Bu yazıyı okuyan sizlerin eski yıl tüm olumsuzlukları alsın yeni yıl sağlık, mutluluk ve güzellikler getirsin.
       YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN.



12 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum.
    Sizin de yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur teşekkür ederim. Yeni yılda inşallah iyileşirim. İyi yıllar.

      Sil
  2. yeni yıla ait planlar çok güzel, inşllh gerçekleşir. yanık en büyük acıymış
    derler. çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plan yapmak güzel pelinpembesi önemli olan uygulayabilme. İyileşme süreci uzun. İyi yıllar.

      Sil
  3. Kararlar almak ve uygulamaya çalışmak bebi hep.motive eder, kendine özen gosterme kararına ise ben de katılıyorum...
    Bu arada çok geçmiş olsun en kısa zamanda geçer umarim yaniklar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz insanın kendisi iyi ve mutlu olursa bu çevremizdeki insanlarda yansıyor. Daha hoşgörülü olabiliyoruz. İyi yıllar. Teşekkürler.

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, kolay değil yanık. Yeni kararlar, başlangıçlar güzeldir. Yeni yıl sağlık, en çok da huzur getirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan hep umut içindedir. Yeni bir yıl içinde umut vardır. İyi yıllar ve teşekkürler Beyaz Yakalı.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun. Nazar değmiş size.
    Yeni yıl yazılışındaki uyumla gelsin hepimize.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tülin herşey çok güzel gidiyordu. Yorgunluk vardı. Dikkatsizlik oluştu. Sanki zincirleme gibi. İyi yıllar sanada. Sevgiyle kal.

      Sil
  6. Öncelikle çok geçmiş olsun.
    Ev kazalarını ne yazık ki bazen çok hafife alıyoruz ,yazınızı güzel güzel okurken birden çok üzüldüm.

    Yeni yıl yazımınızdan çok etkilendim emeğinize sağlık,
    Bu güzelliklere dönüp cabuk iyleşmeniz dileğiyle.
    Duygularınızın çoğunu ben yazmışım gibi hissettim.
    Kadın,anne,eş olmak böyle bir şey çogunluğa böyle hissettiriyor sanırım.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun.

    2020 de kararlarımızı uygulamada başarılı olabiliriz umarım :)

    YanıtlaSil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...