4 Ekim 2019 Cuma

Size kırmızı çaydanlıktan çay ikram edeyim gelir misiniz?

                                     
                                                 Evdeki fazlalıkları köydeki eve yavaş yavaş götürürken uzun zamandır kullanmadığım kırmızı çaydanlık gözüme çarptı. Bir yerde duymuş okumuştum. En az altı ay kullanmadığınız eşyayı verin. Aslında geçenlerde de yalnızdım çay demlemek için kullanmıştım." Olsun götüreyim" dedim.  Uzun zamandır görmediğim arkadaşımla yolumuz Güzel Çamlık'ta kesişti. Özlem giderdik. Doğayı, gezmeyi, hayatı, dostları seven bir arkadaş. Daha önce telefonda konuşmuştuk. Köyde dedim tek başıma kalmaya korkuyorum. Korkumun nedeni doğanın içinde ev. Tek başıma yatınca bir tıkırtı duyarsam tedirgin olur uykum kaçar uyuyamam dedim. Hülya "Çağır ben gelirim. Ben sana kırmızı çaydanlık getireyim" dedi." Benim kırmızı çaydanlığım var. Sen   sohbetini, arkadaşlığını dostluğunu getir. Ben de sana çayını demleyeyim. Eski günlerden söz edelim. Gençliğimizi, anılar içinde kalmış günleri kuzine yanarken çayın buharında hatırlayalım. Dışarıda lapa lapa kar yağsın.        Dağ havasını içimize çekerken düşünüyorum iyi ki seni tanımışım Hülya. Sen yakın zamanda kaybettiğin oğlundan ben iki yıl önce gurbette yaşayan hassas, yufka yürekli, insancıl... Yemek yerken "anlat abla" sözünün içindeki fırtınaları anlatmak için söze başlamak isteyen ama  duygularını anlatmayan hassas kardeşim Arif'ten bahsedeyim. " dedim. Dostun arkadaşın az bulunduğu dünyada özel insanlara rastlamak bir şans. Arkadaş, dost sohbetinin çaya eşlik ettiği mutlu günlerde kırmızı çaydanlık ocağın üzerinde sizi bekliyor.

16 yorum:

  1. Gelmeyi çok isterdim doğrusu.. etrafınızdan dostlar ve güzel kalpler eksik olmasın..

    YanıtlaSil
  2. Çay icmesem de dost sohbeti ve kahveye hayır demem... eksik olmasınlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiklerimizle bir arada olmak çay bahane Sevkoz gönül dostlarımız eksik olmadığı yarınlar.

      Sil
    2. Çay bahane sevdiğimiz gönül dostlarımız ile birlikte olmak yeter Sevkoz. Sevgilerle.

      Sil
    3. Gönül dostları daima var olsun. Sevkoz.

      Sil
  3. Hayır demenin mümkün olmadığı bir teklif bu...Keşke...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecehan bir gün ben gelir senin ya da sen gelir benim çayımı içersin. Neden olmasın.

      Sil
  4. Dost sohbeti ve taze demli çay, ah daha güzelini düşünemiyorum. Kırmızı çaydanlık insanın içini sımsıcak yapıyor.

    YanıtlaSil
  5. ay çok duyguluuu burnum sızladıııı. kırmızı çaydanlık da güzeş bir sembol olmuuş :)

    YanıtlaSil
  6. keşke 'anlat' diyecek bi dostum olsaydı. yargılamayan, yakınmayan, anlayan. öyle ihtiyacım var ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu vardır. Belki de vardır. Anlatamamışızdır. Bel ki çok yakınındadır farketememişizdir.Sevgiler.

      Sil
  7. Gelsen bir çay içimi Sen çay döksen Ben içimi çok hoşuma giden bir sözdü yazmak istedim oturup çay içecek kimsem yok etrafımda imrendim afiyet olsun hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler çok uzaklarda değilseniz beklerim en de o sözü severim. Sevgiler

      Sil

Ne okuyoruz? Babamın Tenekeleri Zehra Konukman'ın ilk kitabı

                                                                                                                                            ...