26 Eylül 2019 Perşembe

Şeytan, melek,akıl, diyalogları Ne zaman ? akıllanacağım

                                               
        Dışarıda gri bir sonbahar havası.Güneşli geçen eylül ayından sonra yavaş yavaş alışmaya başlayacağımız bulutlu havalar kapıda.Yürüyüşe çıktığımda çisil çisil yağmur yağıyordu.
        Dün kendimi paralarcasına evin işlerine verdim. Ödülüm temiz bir ev, düzen, zamandan kazanım. Olumsuzluklar neler: öykü günleri panelini kaçırdım. Hiç geçmeyen bel ağrım kendimi fazla yorunca tekrar bana merhaba dedi. Dün gece hiçbir krem fayda etmedi. Yorgunluktan biraz uyumuşum. Sabahın iki buçuğundan beri yatakta uykuyla cebelleştim. Maalesef uyuyamadım.
      Sonuç kendimi bu kadar yoracak ne var? Zihnimin  bir köşesine yerleşmiş kendi işimi yaparsam formda kalma zayıflama temel nedeni. Arkadaşım dedi ki. Yemeğinden kısmazsan bu iş olmaz aklımın bir köşesinde Giren besinlerden ekmek veb. artı yediklerimin miktarını azaltıp çıkanın fazla olması gerek. yani az yiyecek çok hareket. peki benim ki nasıl yenene yiyecekler ayni  bol hareket. "Güldürme" dedi şeytan." Sen nereden çıktın?" dedim Ben hep buradayım. Ona açıklama yapmak  kendimi savunmak istedim."Gülün (temizlik için gelen) vaktinin olmaması benim yapmam gereken işler... Peki şimdi ne oldu. Yani bu durumda kazanç mı kayıp mı? sorusu gündemde. Hem kazandım hem kaybettim diyerek kendimi mutlu edecekken zihnimde akıl veren sevgili şeytanım dedi ki" Bu işte yanlışlık var. Yap yap dön arkanı bir arpa boyu yolu katetmişsin. Yok efendim form zayıflama bırak bunları. Sevgili eşin dışarıdan  geldi. "Benim spor yapmam gerek" dedi çıktı gitti. Doğanın içinde yürüyüş yaptı. Sen akıllanmazsın bu kafayla adam da olamazsın. Hani öykü yazıyordun. Hani en az her gün bir ya da yarım sayfa yazı. Hani fotoğraf çekecektin. Eşinin hayatını kolaylaştır. Peki senin hayatın nerede? Kim senin için çaba sarfediyor. Kendine iyi bakman lazım." İçimdeki melek dedi ki "Düzenli tertipli olmak için yaptım diyorsun daha önce düzensiz miydin?" Yok dedim ki "Sinop dönüşü yapılan temizlik." Baktım içimdeki melek ve şeytan birbirine girecek akıl kendini tutamadı "Ya bunun çözümü var.  bir dakika çözüm öneriyorum. Beni dinler misiniz?"
Şeytan " Ne yumurtlayacaksın. Ben seni iyi tanıyorum."
Melek "Sözünü kesme  seni dinleyelim akıl kardeş."
Akıl "Planlamayı eksik yaptın. İşleri zamana bölecektin. Öğleden sonra dinlenecek akşam üzeride öykü günleri paneline gidecektin.Kabahat sende.
* Planlama eksik
*İşleri zamana yaymak gerek
*Her işi üstlenme
*Yapmaktan en çok hoşlandığın işi öne al
*Peki tüm bunları biliyorsun da neden uygulamıyorsun?
        "Siz ister salaklık deyin ister hamaratlık deyin bu işlerde bir yanlışlık var. Tüm bu işleri yapmasaydın ne olurdu?" dedi şeytan Evde yapılması gereken daha bir sürü iş var. Nerede benim hayatım? Kim kabahatli. En büyük kabahatli benim. Yüklenmişim bütün işleri becerikli olmak, iş talep etmemek, yardımlaşma unutmuşum bunları. İçimdeki melek "Sen haklısın." Yoo hiç haklı değilim."
        Çözüm: Bugün kendime tatil verdim .En çok yapmak istediğim kendimle ilgili neler var onları uygulayacağım.
*Sabah yazımı yazacağım
*Zorunlu alışveriş neler var onları alacağım. Kuaföre gidip saçımı boyatacağım.
*Kendime dışarıda yemek ısmarlayacağım.
*Bahçe için mevsim çiçeği kasımpat ve hercai menekşe alacağım.
*On gün Selçuk' tayım. Neleri yapmak istediğimin bir planını çıkaracağım.
        İçimdeki şeytan ben uyumaya gidiyorum. Melek "Projelerinde eksiklik var."  Melek "Çevremdeki insanları mutlu edeceğim Kimi eşimi zaten onun hayatını kolaylaştırıyorsun ya ev dışında  bir proje geliştireceğim. Köydeki eve gelen köpeği seveceğim belki akıl bunları düşünecekti Ben hatırlatayım dedim.Akıl "Ben senin hep yanındayım. Her zaman biliyorsun." Melek "Ben  akıl ile iş birliği yaparım." Şeytan gitmeden son bir sözüm var. " Eşin senin için bugün  ne yaptı? Bu sorular zihnin bir köşesinde var olsun."
        Kendime kızgınlığımı geçici olarak erteledim.
        Televizyonda Neşet Ertaş. Leyla' yı söylüyor.
Yazımı kışa çevirdin
Karlar yağdı boşa Leyla'm
Viran oldu evim yurdum
Ne söylesem boşa Leyla'm
Her an gözümde perdesin
Nere baksam sen ordasın
Mevlâ'm ayrılık vermesin
Göğde uçan kuşa Leylâ'm
Yardan ayrı kalmak ölüm
Söyle ne olacak halım
Böyle kader böyle zulum
Gelir Garip başa Leyla'm

        Bugün eşim salatayı hazırladı bahçenin çöplerini topladı. Ben de ona yardımcı oldum. Bahçeye çiçekler ektim. Bahçe düzenlemesi yaptım. yemek.vb.
Biliyorum halan akıllanmadım. Akıl dedi ki yavaş yavaş uzun atlama yapma. Azla yetinip mutlu olmak gerek.Kendimi  mi kandırıyorum bilmiyorum. Televizyonda TRT Müzik. Bu türküde bana gelsin.
     
Ah edip inlerim gurbet elinde
Uzaktan göründü benim dağlarım
Yine garip kaldım gurbet elinde
Sevgilimi hergün anar ağlarım

Neyleyim köşkü, neyleyim sarayı
İçinde salınan yar olmayınca

Kimsesiz hem öksüz kaldım bu yerde
Talihim düşürdü beni bu derde
Gözümü kapadı bir kara perde
Evimi yurdumu anar ağlarım

Neyleyim köşkü, neyleyim sarayı
İçinde salınan yar olmayınca





18 yorum:

  1. ay piki piki barış şeytanla yaa, ev işleri de olur eşinin yardımıylan, doğa yürüyüşü de yazmak daaa :)

    YanıtlaSil
  2. Ay Deep hepsini yapıyorum ama böyle arada sırada serzenişte bulunuyorum. Koşturmaca bir hayat. Durursam sanki hayatı kaçırıcağım gibi geliyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Temizlik yapmak benim içinde hep zor olmuştur. Temizliğe gelen kadının işi varsa erteleyebilirdin onun boş zamanına mesela(bende şeytanının tarafını tutayım:)))) Sen değerlisin, bel ağrısı çeken bilir, kendine yapma bence bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın Kadriye başka Zehra yok. Sevgiler.

      Sil
  4. Bel ağrısı feci, hele bir de üzerine bu kadar yorulunca :(
    Keşke akılın dediği gibi dinlene dinlene, yaya yaya yapsaydın..
    Ama biliyorum temizlenen evin de ferahlığı başka bir şey ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen düzenli bir dolap. Aradığını bulma. Temiz bakımlı balkon yada bahçe. Hem ruh dinleniyor. Hem zamandan kazanım. Sevgiler.

      Sil
  5. Bazen bende kendimi delicesine ev işlerine veriyorum. Sonrasında her yeri açıp temizlik yaparken cereyanda kalıyorum ve gelsin böbrek ağrısı. Gece acil. Aslında kendimizi yoruyoruz. Günlere yayıp yapsak ne olacaksa. Geçmiş olsun canım.

    YanıtlaSil
  6. Alışmışız aynı hataları yapıp durmaya. Evet, bence de hata:) Yine de öğreniyoruz hayatı kaçırmamak gerektiğini. Kendimiz için de yaşamayı. Bu yazınız vesilesiyle ben de yarını kendim için ilan ediyorum:) Gerekirse yemeği dışarda yeriz:)Her gün yemek pişirmek gibi bir işkenceyi nasıl kabul ediyoruz ya:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda hayatı kaçırmam ak bir yandan kendin için bir şey yapmak. Dengeyi kurabilmek galiba işin sırrı bu. Sevgiler.

      Sil
  7. ev işleri, temizlik işleri benim için azap. sanırım şeytanla hareket ediyorum bu konuda. sinirliyken daha çabuk bitiyor işler ama kaba işler. her şeyi her yere basıyorum. ince işleri sakinken yapabiliyorum. kendinizi hırpalamayın ev pırıl olmuş siz acı içindeyken neye yarar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeytan ile aklı birleştirmek lazım. Bir yolu vardır kimbilir.

      Sil
  8. Hayat hep artılardan eksilerden oluşuyor. Pırıl pırıl bir ev bir artı ama yapacak daha güzel şeylerin varken temizlik yapmak bir eksi. Ama temizlik yapmasan panele katılsan evin pis olduğu düşüncesi seni huzursuz edecekti. Bu da bir eksi. En iyisi bizi rahatsız eden pekte hoşlanmadığımız işleri araya hoşlandığımız şeyler koyarak yavaş yavaş yapmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bir arkadaşım evden birde çıkardı. Bugünlük bu kadar demek lazım. Ya da bazı işleri akşama saklayayım. Benim için ölü zaman. Bence Ka Ka bu iyi planlamaya ilgili.

      Sil
  9. Aslında sohbet pek güzelmiş, ara sıra ben de davet etsem mi kendilerini diye düşündüm ;)) Böyle öğrenmişiz demiştiniz bana, haklıydınız böyle öğrendik, başkası ya dar geliyor ya bol sanki. Ne bileyim modayı mı değiştirsek acaba, format mı atsak, becerebilir miyim ki filan diye sorgularken buldum kendimi okurken, yoksa misafirim mi geldi? ;))
    Bel ağrısı için çok geçmiş olsun, hınzır ve sevimsizdir kendileri, gitsin o hemen lütfen.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecehan şeytan üç ay önceden aklıma girdi. Kendime tatil ısmarladım. Şu an ev işlerinden uzak. On günlük yıllık izin kullanıyorum. Ege'den sevgiler.

      Sil

Üç kozalak iki taş

                                                                                           Spderman                                         ...